Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 00:36

Bhriseis schreef:
Hopelijk vind je snel de oorzaak Phor :(:) En als het hormonaal is, gaan alle klachten ook zo weer over!

Netjes Chantal!

Dat meel klinkt leuk, ik kende het nog niet.

Jeetje wat inspirerend Lis! En je hebt het ook niet altijd even makkelijk als je bij je vader eet toch?
Ik heb het mentaal altijd moeilijk met lijstjes bijhouden, maar als ik zie dat jij zo'n resultaat blijft boeken...

Ik heb daar ook last van Karin. Ik wil gewoon op de zetel opkrullen met een chocolade Sint :')

Ik kon vanavond toch al havermout eten <3 Dat is eigenlijk heel snel. Ik doe het dit weekend nog even rustig aan, en hopelijk kan ik mezelf maandag volproppen met groenten en fruit en andere gezonde dingen.

Dankje :o Nou ik heb eigenlijk niks te klagen hoor, ik koop daar gewoon zelf zowat alles wat ik eet en eet gewoon mee met het avondeten om niet vervelend te zijn :) Kost wel wat, maar mijn havermoutprutje enzo kan ik echt niet twee van de vier weken missen hihi.
Bij mijn moeder wordt ik gewoon extreem verwend :P die haalt alles wat ik graag wil & ik hoef nooit iets mee te betalen.
Maar jij bent toch ook altijd goed bezig Bhri! Zelfs nu je ziek bent ben je nog bezig met zo gezond mogelijk eten & met sporten ben je ook al kei hard bezig sinds het JM topic in januari! Een beetje meer credits naar jezelf mag wel hoor :D
Fijn dat je je al wat beter voelt :D

Vervelend Karin.. De komende maanden zijn we nog niet van al het lekkers af nee, hopelijk zit je snel weer wat lekkerder in je vel!

__Leonie

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 00:53

Vandaag weer een net dagje, kon wat meer groente bij.
Lunch was ook groot, maar ik verwende mezelf even omdat het vrijdag is en ik normaal dan chips eet.

O: havermout met yoghurt lijnzaad en kaneel. Banaan
L: 2 Meergranen triangels met heel dun laagje pindakaas (brood is van zichzelf al lekker)
T: 2 mandarijntjes en 2 kleine peren
A: ongeveer een halve schitzel, kleine schep groente en wat gebakken aardappeltjes.

B: 30 min fietsen, van 14.30 tot 21.00 praktijk lopen met veel staan.

Het avondeten was erg weinig aangezien het tijdens praktijk was en het niet heel lekker was.
Maar aangezien mijn lunch al groot was, vind ik het wel een mooi lijstje.

Morgen wordt een zwaar cheat dagje, na een week netjes eten.
Ga namelijk uiteten in een all you can eat restaurant waarbij iets van 5 verschillende thema restaurants in zitten.
Dus je hebt er de italian, de wok, steakhouse, toetjes bar, enzovoort.
Hartstikke veel zin in en ik ga ook niet een lijstje bij houden :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 09:33

Dat is lief Lis :o En wat lief dat je moeder je zo steunt! Eet zij ook gezond?

Groot gelijk Leonie, geniet er maar van! *\o/*

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 09:58

Ga ik zeker doen, nu de dag nog even lekker beginnen met mijn havermout, en vanavond los :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 10:04

Ik heb gisteren nog een aantal eierkoeken en stukken gemberkoek opgegeten, kcal kwam neer op 3000 :+

Na een goede refeed is het de bedoeling dat je ongeveer 1.5kg aan vocht vasthoud. Je hebt namelijk veel koolhydraten gegeten om je spieren op te vullen en dat gaat altijd samen met het vasthouden van vocht.
Ik ben juist hetzelfde gebleven op de weegschaal (was zelfs wat lichter), ondanks dat ik gisteren zo'n 500gr koolhydraten heb weggewerkt := Dat betekend dat ik mijn spieren heel erg 'leeg' heb getraint.

Ik ga vandaag een beetje cheaten en niet bijhouden hoeveel ik eet. Eigenlijk zou ik nog een refeed moeten doen, maar daar word ik altijd naar en misselijk van. Veel koolhydraten eten klinkt misschien leuk, maar je mag maar 10-20gr vet eten en dan is het al een stuk minder lekker :Y)

Morgen ga ik weer netjes eten!

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 11:00

Dani_ schreef:
Dani_ schreef:
Vandaag.

O: Smoothie (andijvie, spinazie, halve galia meloen, verse munt, chiazaad en lijnzaad)
T: 2 mandarijntjes

L: 1 zuurdesemboterham met auberginepuree en avocado, 1 zuurdesem met roompaté

T: 1 mandarijntje, paar gemengde nootjes
A: pompoen uit de oven met salie, tijm en rozemarijn, stukje kalkoenfilet
T: chips met guacamole, 3 glaasjes rode wijn

D: water, thee

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 11:03

En vandaag... Ga weekend weg met mijn werk. We krijgen lunch van een 2 sterren kok en vanavond weer uit eten. Morgenochtend ontbijt in het hotel. Ben benieuwd!

O: smoothie van biologische yoghurt, banaan en aardbeien. En bakje vers fruit van la place (meloen, kiwi en ananas).

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 11:04

Mmm, klinkt goed die lunch! Laat je weten hoe het was? :)

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 11:05

:j

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 11:07

Neee helemaal niet aanvankelijk, maar ze steunde me er heel erg in toen ze zag dat het om gezond eten ging en niet om weinig eten :) Moet wel zeggen dat in hun eetpatroon nu ook wel veel ten positieve veranderd is hoor. De weekelijkse pizza en frietdagen zijn niet meer vast en het idee dat pakjes gezond zijn is ook de deur uit :D Vooral twee van mijn broertjes zijn nu ook veel bezig met gezond eten :)

Geniet van jullie cheatdagen dames! :D

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 11:21

Dani_ schreef:
En vandaag... Ga weekend weg met mijn werk. We krijgen lunch van een 2 sterren kok en vanavond weer uit eten. Morgenochtend ontbijt in het hotel. Ben benieuwd!

O: smoothie van biologische yoghurt, banaan en aardbeien. En bakje vers fruit van la place (meloen, kiwi en ananas).

Dat klinkt lekker! Geniet ervan!

Hoe zit dat precies Phor? Met refeeddagen? Dan eet je extra veel koolhydraten en weinig vetten?

Vandaag en morgen mezelf lekker verwennen met gezonde dingetjes :D grappig ik heb na een paar ongezondere dagen ook echt veel meer behoefte aan gezond eten dan vroeger. Kan er echt naar uitkijken. Ga morgen ook een poging ondernemen om alvast wat lunches voor te bereiden voor de komende week. Zodat ik gewoon lekkere gezonde lunches kan eten op mn werk tussen alle druktes door. Zijn er meer mensen die dat doen? Dacht zelf al aan, speltpannenkoeken met vers fruit en groente (gekookte spinazie bijv.), quinoa met roerbakgroentes en een eitje. Soep met speltbrood en iets van hummus. En verder weet ik het nog niet. Iemand nog ideeën om mn werkweek ook een beetje gezond door te komen?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 11:24

Bij een refeed is het idd de bedoeling dat je veel koolhydraten eet, je normale hoeveelheid proteine en zo min mogelijk vet. Vaak is dit alleen voor koolhydraatarme diëten en mijn 200gr kh per dag kun je moeilijk een kh-arm dieet noemen :+ Maar hoe minder vet je op je lichaam hebt en tóch nog vet aan het kwijtraken bent, hoe beter het is afentoe een refeed te doen :)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 11:27

Wat zijn de effecten voor je lijf er dan precies van? Niet dat ik het wil gaan doen, maar ben nieuwsgierig!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 11:38

Tijdens het sporten sport je de glycogeen eruit (als je goed doorbikkeld). Dat is een suiker en de eerste brandstof die je spieren gebruiken tijdens inspanning. Je andere glycogeen voorraadje zit in je lever.
Als je dat sporten op een koolhydraatarm dieet doet als je zwaar bent, of een normaal dieet als je vrij droog staat, dan willen die spieren op een gegeven moment niet meer. Je voorraden zijn op, je bent moe, je raakt in een dip en je begint soms zelfs dikker te worden (vaak is dat vocht).

Door veel koolhydraten te eten vul je je glycogeen voorraden weer aan. Om te voorkomen dat je vet aan gaat zetten eet je tijdens je refeed bijna geen vetten. Et viola, zo werkt een refeed :)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 11:41

Oooh dat is eigenlijk wat ik bijvoorbeeld doe voor ik een lange afstand (10 mijl, halve marathon) ga hardlopen. Dan vul ik de dag ervoor en erna de koolhydraten extra aan omdat je ze anders leegloopt inderdaad. Wat ik trouwens nog best lastig vind zonder enorm misselijk te worden trouwens.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 11:53

fleur_yen schreef:
Bhri en Phor, sterkte!
Chantal, klinkt wel lekker, uiteten! :)

Ik had m'n keurige dagje gister ook hard verpest door op een feestje drankspelletjes met allerlei zoete meuk te doen, en bij thuiskomst koekjes gegeten alsof m'n leven er vanaf hing, heel systematisch, het pak moest leeg namelijk :')

Vandaag:
O: 15gr havermout en 15gr boekweitgrutten met 1 appel, kaneel/gember/nootmuskaat
L: bakje koninginnensoep en 4 volkoren cracottes met kaas (was bij een vriendin)
T: smoothie, 7 deelblokjes spinazie, 1/3 kaki, 6 worteltjes, opscheplepel zelfgemaakte suikervrije appel/perenmoes, 1tl lijn- en chiazaad
A: omelet van 2 eieren, klein scheutje melk en 30 gram quinoa, gewokte kleine broccoli, 2 tomaten, 6 gamba's, 1 lente-ui en 1 teen knoflook, en veel verschillende kruiden

D: 4 cappuchino, water
B: veel stalwerk, zo uur turnen

Vandaag:
O: 1 kop cappucino, havermout (denk rond 25 gram), 5 aardbeien, klein handje zonnebloempitten, likje appelstroop, kaneel/gember/nootmuskaat. Ben bij mijn vader, en die heeft niet veel wat er lekker door kan
L: ? Denk smoothie
T: ? Plak roggebrood met cottage cheese of pindakaas
A: ?

B: paardrijden, stalwerk, vanmiddag wedstrijd turnen.
D: Water, en vanavond nog een feestje dus geen idee of ik dan weer gekke dingen eet/drink. Plan is om rustig aan te doen, aangezien ik veel feestjes heb/had afgelopen week.

Phor, interessant om te lezen :j
En Dani en Leonie, klinkt lekker, geniet ervan! :D

Vind het trouwens echt een leuk, leerzaam topic, geeft nog even een extra motivatie en fijn dat er meer mensen zijn die het leuk vinden erover te praten!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 12:08

ik ben vandaag begonnen met
3 sneetjes allinson brood uit het broodrooster met roomboter, 2 zacht gekookte eitjes en een banaan.

proteine :21.32
kolhy :68.02
vet : 22.44
cal 569

had allemaal plannen met aantal dagen bijhouden en dan in 1 keer posten voor het overzicht van mezelf, maar scratch that, tis de afgelopen anderhalve week een zootje met eten...
nu maar eens even structuur terug zien te krijgen en overzicht er in.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 14:26

O/L: 2 plakjes roggebrood/zuivelspread, halve tomaat. 1 gekookt eitje en een peer
T: yoghurt met lijnzaad, rozijntjes en wat kaneel
A: Mie/kip/groente + augurken
T: Appel en evt. 2 rijstwafels
B: 45 minuten fietsen

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 15:07

Super Lis, dat je je gezinsleden een beetje bewuster maakt van gezonde voeding :)

Dat heb ik ook Eline. Terwijl ik nog aan het snoepen ben, kan ik echt al uitkijken naar groenten en fruit.

Interessant om te lezen, over die refeed! Ik zou net de neiging gehad hebben om extra eiwitten te eten, om mijn spieren te laten herstellen. Fout dus.

Ik doe het nog even rustig aan, afhankelijk van wat er gekookt wordt, probeer ik misschien een beetje mee te eten. Zo niet, wordt het nog eens kwark / havermout - ik probeer gewoon zo'n 1800 kcal te eten. Dus nog heel even geen groenten en fruit hier.

O: 100 g havervlokken, 250 ml halfvolle melk, tl honing, tl boter; glas melk
B: 10 min. fietsen, 30 min. wandelen, 2 uur balletles
T: 1 croissant
L: 250 g magere kwark + 250 g halfvolle kwark + 3 el speltmuesli + bakje magere aardbeienyoghurt
A: ?

Trouwens Phor, jij lust echt geen kwark he, maar heb je al eens andere merken geprobeerd? Ik heb nu meer vaste en niet-zure kwark, en daar voel ik me merkelijk beter bij. Er zitten ook iets meer eiwitten in.

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 15:17

Klinkt interessant Phor!

Ik ben nog steeds niet in orde. Probeer veel te eten om het misselijke gevoel te overeten. Als ik heb gegeten gaat het wel, maar na een uurtje word ik weer slechter.

Gisteren:
O: 2 speltbammen pindakaas suikervrij
T:spelteierkoek
L:2 speltbammen 30+ kaas
T:6 maria koekjes
A:1 kipdrumstick uit oven met kaneel, paprika, rucola en quinoa
T: 80 gr ritter sport en een hand beren chips
Als drinken thee en 3 bakken hot coldrex

Vandaag
O: 2 croissants naturel, 1 kaiserbolletje met suikervrije pindakaas ( gezellig met vriend een keer ontbeten )
T: / (paardgereden)
L: 3 speltbammen waarvan 2 met 30+ kaas en 1 met suikervrije pindakaas
T: spelteierkoek en banaan
A: friet??

ik eet vandaag extra veel. Heb straks een selectiewedstrijd voor de kampioenschappen en wil me wel fit voelen. Misschien neem io nog wel een spelteierkoek en haal ik nog een mars. Als ik maar energie heb!

Ik slik nu veel antigripinne, neem 3 buisjes ocsillecoccium per dag en drink 3 mokken hot coldrex. Hoop dat ik me snel fit ga voelen.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 15:22

Veel beterschap Espoir!
En veel succes straks :)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 15:26

Nou lijstje voor vandaag:

O: 60 gr spelt, 150 ml amandelmelk, 150 ml water, 50 gr zwarte bessen, 10 gr tarwezemelen, 15 gr lijnzaad, agavesiroop
T: 28 gr whey perfection, 250 ml water
L: 430 gr andijviestampot, 100 gr appelmoes
T: 30 gr pepernoten (ja ben ze maar gaan wegen anders blijf ik eten :+ ), groene smoothie van 100 gr banaan, 100 gr andijvie, 30 gr avocado en water
A: 300 ml biologische tomatensoep, 70 gr vruchtenspeltbrood met 1 plak kaas, 1 allinson boterham met 30 gr hummus
T: 50 gr boekweitgrutten, 200 ml amandelmelk, stroop

D: water en thee
B: eerste dag van ripped in 30 8-)

1975 kcal - eiwit: 79 gr - koolhydraten: 280 gr (beetje veel vandaag >;) ) - vet: 51 gr

Mn koolhydraten zijn een beetje uit verhouding vandaag, ga eens even kijken waar m dat in zit. De rest is wel precies netjes namelijk.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 15:27

Beterschap Espoir!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 15:36

Bhris: ik heb heel veel merken geprobeerd, geen van allen vind ik lekker :n Ik kan het wel een paar dagen eten, maar daarna word ik supermisselijk. Maakt niet uit, ik red het prima zonder :)

Cheatdagje gaat heerlijk hier, voel mezelf helemaal bijkomen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 16:23

Fijn dat het helpt, Phor! Over die refeed: koolhydraten worden toch ook als vet opgeslagen? Of alleen als het de glycogeen-voorraad overstijgt?

Ik ben blij met mijn lijstje vandaag:

O: havermout met peer en water
T: appel, plak osawacake (suikervrij)
L: 4 vk crackers (2x avocado en 2x hummus/rucola)
T: -
A: gado gado (gekookte aardappels, sperziebonen, komkommer, kip, zelfgemaakte pindasaus)

B: 28 km fietsen, uur buitenrit, vanavond feestje (dus dansen)