Jullie hebben me geïnspireerd Ben t hele topic aan het doorlezen maar vandaag spullen gehaald en de eerste klaar gemaakt voor morgenochtend (lijkt wel erg veel te zijn ) hebben jullie hoeveelheden in grammen toevallig?
Ik heb nu: 120 gram spinazie 120 gram banaan 160 gram mango 1 eetlepel lijnzaad 1 kleine eetlepel chia zaad Kneepje agave siroop Aangevuld met melk en joghurt
Maar hij smaakt nog behoorlijk 'aards' zeg maar moet je daaraan wennen of gaat er iets mis? Heb nu twee grote glazen ga morgen zien of dit teveel is voor ons
Time2Tri
Geplaatst: 03-12-13 21:30
@Suus :
Voor je eerste groene smoothie is het best veel spinazie . In het begin de zoete fruitsoorten nemen ...dan 1 hand bladgroen erin en dat dan op dag basis verhogen.
Suus___
Geplaatst: 03-12-13 21:44
Er stond op een site beginnen met 100 gram dus dat heb ik aangehouden
Banaan en mango zijn zoet toch?
Time2Tri
Geplaatst: 03-12-13 21:45
Kan natuurlijk wel ...alleen is het eerst wat wennen qua smaak ....
Marlies, het was een tussendoor'tje', na een vroege lunch. Ik heb meestal toch wel een liter, die ook altijd wel binnen een dag is, ik drink vaak zo 2 a 3 glazen achter elkaar, en dan heb ik later op de dag nog een glas over voor ergens tussendoor.
Suus, ik ben sinds deze week een beetje aan het wegen, maar ik kwam gister uit op 60 gram spinazie. Nu griezelde ik vroeger echt van spinazie, dus heel veel meer spinaziesmaak dan dat kan ik niet zo goed hebben haha. Ik gebruik overigens bevroren spinazie, wellicht dat verse spinazie me beter smaakt
Ik heb ook bevroren spinazie, teveel dus hahahaha misschien morgen nog een banaan erbij gooien dan
Dani_
Geplaatst: 03-12-13 22:00
Suus, probeer het lekker met mango of galiameloen. En dan een beetje spinazie. Dat is echt een heerlijk fruitdrankje. Verse munt of koriander is ook lekker. Maar moet je van houden.
Ik heb: Mango Cranberry's Banaan Druiven Kaki Kiwi
En als groene groente Broccoli Spinazie Boerenkool
Anoniem
Geplaatst: 04-12-13 11:17
Ik ben nu bijna een week bezig met de smoothies en het bevalt goed. Ik ben direct met veel groente aan de slag gegaan en dat was geen enkel probleem. De afgelopen dagen heb ik het volgende gemaakt:
Rode biet (voorgekookt, uit verpakking, handig!) Boerenkool (diepvries) 2 sinaasappels Halve banaan Halve ctroen 1 el chiazaad 1 el hennepzaad Kokosolie
Vandaag heb ik dit gemaakt:
1 peer 1 mandarijn 5 druiven Halve banaan Wat citroensap Veel boerenkool (diepvries) 1 el chiazaad 1 el hennepzaad Kokosolie
Ook heb ik al versies met diepvriesspinazie gemaakt. Het liefst zou ik verse spinazie gebruiken (daar ben ik gek op), maar rond deze tijd van het jaar is dat echt niet te betalen helaas...
Ik drink 's ochtends een glas en heb dan nog genoeg over om een beker mee te nemen voor tussen de middag. Hier vond ik een hele handige afsluitbare beker voor in de kast.
Je moet verse spinazie ook heul goed wassen, daar zit vaak veel zand in, blegh Misschien een beetje honing, of aanlengen met sinaasappelsap? (Dat doe ik vaak: de combinatie sinaasappelsap met veel vitamine C zorgt dat je de ijzer uit spinazie extra goed op kan nemen)
Ja natuurlijk!! Lekker hoor! (Okee heel soms ben ik lui of heb ik even geen perssinaasappels en doe ik een klein scheutje sap uit een pak erbij maar da's max 1x per maand ofzo...)
Ohh maar ik heb mijn pers gratis gehad bij de kringloop toen ik een kookplaat kocht was anders 2 euro geweest ofzo... Heel simpel dingetje, maar hij doet het prima. Vriend wil een andere want deze is te traag ofzo
Niet? Ohh, is het echt zo waard om eens langs te gaan! Wij hebben er hier echt drie De bank waar ik nu op zit komt er vandaan, kookplaat dus, en verder allerlei rommeltjes toen erbij gekregen Waaronder het elektrische persje waar ik die man nog steeds dankbaar voor ben
Toch maar is kijken waar de dichtsbijzijnde is dan
Heb nog een paar druiven, eetlepel cranberrys en een beetje agave siroop toegevoegd en 2 glazen water. Hij is nu echt heerlijk! Alleen wel 2 liter glazen vol haha.. Misschien beetje overdreven voor met zn 2en maar anders maar s middags nog een deel