Taarten Decoreren deel XXIV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Purkii

Re: Taarten Decoreren deel XXIV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:31

Hahaha ik bakte jaaaaren terug al graag, toen mn kids klein waren altijd verjaardagstaarten enzo en kraamtaarten als er in familie of vriendenkring weer een baby geboren werd, alleen toen had je niet al die marsepein en fondant en spullen allemaal.
Dus bakte ik eigenlijk later voornamelijk slagroomtaarten en appeltaarten...tot ik afgelopen zomer bij de xenos zei tegen mn dochter...gooooooh wat leuk, wat kun je lkkr veel spullen krijgen zeg(ja paar jaar onder een steen doorgebracht :-) dus een mandje volgeladen en gaan proberen thuis gelijk.....wat inmiddels toch uitgelopen is op een soort van obsessie.....:-D

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:47

Ik begon met de cupcakes voor mijn zus d'r high tea en vervolgens vroeg mijn oma of ik ook cupcakes wilde maken voor haar verjaardag. Daarna wilde mijn moeder ook wel wat voor d'r verjaardag en heb ik geopperd om een taart te maken. En zo kwamen er steeds meer spullen in huis :)

Purkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:56

Het is gewoon een virus wat zich door je hele leven verspreidt haha we kunnen er niks aan doen :+
Net als komende vrijdag...dan moet ik weer een afzwemtaart voor de tweeling van m'n collega maken, heul vervelend vanzelf, maar ja , kan toch niet weigeren :D dus tsja,,, dan doe je dat maar weer :Y)

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 09:45

Ik plaats hier eigenlijk nooit... maar ik kwam deze tegen, toen moest ik aan dit topic denken!

Afbeelding

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 10:31

Pfff heel vervelend Purkii!
Ah die zijn leuk Daphna! Waar heb je die vandaan?

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 10:33

Ik kom dit topic ook even volgen. Heb het één En ander voor de kerst gehad, dus ga binnenkort eens met de eerste beginnen

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 10:37

Welkom! :wave:
Succes met je baksels. Kom je ze ook showen? :)

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 10:39

Danku! Ja zodra ik er 1 gemaakt heb zal ik wel een foto plaatsen.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 12:19

Jolien87 schreef:
Ah die zijn leuk Daphna! Waar heb je die vandaan?

Facebook ;) Er stond verder niets bij.

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 17:50

Wat moeten we toch zonder facebook. Ik kan niet meer zonder, vermoed ik zo.
Daarom heb ik ook drie pagina's :) : een van mijzelf, een voor de zwangeren en een voor de taarten.
Want als je het doet, dán moet je het goed doen!!

De knuffeltaart van afgelopen weekend werd machtig gevonden.
Tja, dat zijn dit soort taarten. Ik zeg keer op keer om vooral toch kleine stukjes te snijden.
Weet natuurlijk niet of ze dit ook doen.
Ben daarom maar eens swiss merinque botercreme aan het maken. Misschien dat dit een betere combi is met ganache dan de creamcheese.
Alhoewel het ook eenkwestie van smaak zal blijven.
Mijn elfjes voor op de sprookjesboom zijn klaar(facebook :)) vanavond andere frutsels maken..
Gaat nog een hele klus worden, die taart.

En waarschijnlijk een nieuwe beeb in de planning!!! Moeder belde gisteren op, wilde het een en ander weten.
Ga as zaterdag kennis maken.
Ze is 6-2 al uitgerekend dus schiet al lekker op.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 18:00

je elfjes zijn schatjes, Irene! Ik vind die pijpekrulletjes zo goed gevonden :)
En wat leuk dat de volgende baby zich al heeft gemeld (min of meer dan :o )
Hoe vaak krijg je zo'n aanvraag eigenlijk? Zeker eens per maand?

Tja, facebook is tegenwoordig niet meer weg te denken. Heel af en toe spiek ik nog even op hyves, maar daar gebeurt werkelijk niets meer. :z

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 18:25

Nee hoor Jolien, lang niet iedere maand!
De bevalling voor afgelopen maandag was in augustus.
Nu dus ws een in feb en dan heb ik er twee( met 1 dag verschil qua uitgerekende datum) in juni.
Het wordt nog niet door alle verzekeraars vergoed, gelukkig wel steeds meer, dat zal er ongetwijfeld mee te maken hebben.
Echter; in de grote steden kunnen ze het bijna niet voorwerken. Veel buitenlanders( vooral uit USA) maken gebruik van een doula. Daar weten ze namelijk niet beter, bijna alle vrouwen bevallen met doulabegeleiding.
Heel langzaamaan gaan ze hier ook het nut en belang er van in zien.
Waarmee ik niet wil zeggen dat iedereen moet bevallen met een doula hoor!
Zeker niet. Maar ik weet wel dat het voor sommige mensen echt een enorme geruststelling is om te weten dat er iemand bij is die vertrouwd is en ook niet meer weg gaat.
De twee dames die zich aangemeld hebben voor in juni heb ik alleen maar via de tel gesproken en van ieder kreeg ik de mail dat er nu al een last van ze af was gevallen.
En daar doe je het voor!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 18:36

Ik heb je trouwens even een pb gestuurd, Irene O:)

Ik kan me heel goed voorstellen dat het met name voor alleenstaande moeders een fijne gedachte is om zo iemand bij zich te hebben. Wat doe je toch mooi werk! _/-\o_

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 18:41

Heeey
ik wil ook taarten gaan doen! (ben nog maar 11)
ga er in iedergeval in juni 1 voor mijn moeder maken en binnekort even cupcakes doen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 19:03

Hai, leuk liliekska :) Altijd gezellig, baksters erbij :D
Laat je eens wat zien, als je iets gemaakt hebt?
Succes!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 23:14

Oh oeps, een paar uur later kom ik erachter dat ik in het verkeerde topic zit te posten |o
*Goedemorgen*

Ik word nu trouwens behoorlijk op de hielen gezeten dames. Ik zit nu op 95 stemmen en de tweede op 91.
Als dat maar goed gaat! :oo

Op DLT heb ik trouwens een topic geplaatst over het hygiënisch werken tijdens het bakken en decoreren.
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/viewtopic.php?pid=2127343096#p2127343096

Aanleiding hiervoor was dat ik mij afvroeg of er ook iets van doekjes zijn waarmee je tussendoor je gereedschap kunt schoonmaken. Bijvoorbeeld de sugarcraftgun, als ik een andere kleur fondant of marsepein wil gebruiken, maak ik eerst uitgebreid het mondje schoon onder de hete kraan. Toen bedacht ik me: dat moet toch makkelijker kunnen.
Of zou dit ook kunnen met een beetje alcohol op een tissue?

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 10:44

Aah schattige elfjes Irene.

Heb ff gelezen op Dlt Jolien.
Ik werk niet met handschoenen.
Wel tussendoor steeds wassen afdrogen en dan ontsmetten.
Geen lange nagels en ik doe mijn haar vast.
Lijkt mij ook het ergste dat je te horen krijgt dat er een haar in de taart zat.
Uitstekers e.d maak ik tussendoor alleen schoon als ik met bepaalde kleuren heb gewerkt.
Zeker met rood en zwart, want als je daarna witte fondant pakt :=
Als ik helemaal klaar ben gaat alles in de vaatwasser (wat er in kan) de rest met de hand.

Pdf ook even gelezen.
Gelukkig hou ik me aan alles wat er in staat.
En als ik bc of slagroom over hou dan gaat dit weg.
Meestal heb ik zulke kleine hoeveelheden over dat dit niet het bewaren waard is.
En over het algemeen krijg ik niet eens de kans daarvoor omdat of mijn kids of mijn man al in de startblokken staan om de restanten op te eten :D

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 12:12

Eerste taartje van de boom(onderste) staat gevuld en afgesmeerd in de koelkast. Omdat ik geen idee heb hoelang ik bezig ben met opbouwen van de taart heb ik maar, doe ik nl nooit, smb als vulling gebruikt. Aardbeienpoedertje er doorheen gedaan en volgens man en zoon is het heerlijk.
Voor ik verder ga ga ik even kijken naar de fb instellingen. Nu alweer dat iemand ongevraagd reklame op mijn zwangerepagina zet.
Kan ik zo pissig om worden!!!
Vraag het op zijn minst. Of ben ik nou gek?

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 14:09

De boom staat!
Zo goed als tenminste.
Ik heb de twee cakes gevuld met wat aardbeiencreme(nog over), frambozenjam, lemoncurd, en laagje ganache. Deze vullingen zijn verdeeld over twee cakes hoor ;-)
Vervolgens heb ik een stuk of 8 dowels in de onderste gestoken en een langer in het midden. De bovenste cake zou dus vast moeten staan. Daarna afgesmeerd met witte ganache. Lekker kliederen want hoeft niet heel strak ;-)
Alles staat nu in de koelkast, even opstijven.
Eerst nu alle rommel opruimen en dan de onderste taart bekleden en dusten.
Die moet groen gaan worden.
Stapelen zal ik morgen wel gaan doen, net als het bekleden van de boom zelf. Vanavond start er namelijk weer een nieuwe groep zwangeren+partners.

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 15:11

Hoi dames,

Sorry dat ik weer even binnen kom vallen. Ik kom er helaas bijna niet aan toe om taarten te bakken, maar voor aankomend weekend mag ik twee meptaartjes maken voor mijn neefje en nichtje, die worden zondag 1!

Nu was ik aan het googlen voor een recept, maar de meeste meptaartjes die ik zie zijn gewoon met marsepein. Alleen volgens mij mogen kindjes van 1 dat toch helemaal niet?

Wat voor ingredienten gebruiken jullie voor de taart, naast de biscuit zelf natuurlijk.

Ik hoop dat jullie me willen en kunnen helpen.

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 15:44

ik heb gewoon fondant gebruikt voor een meptaartje was wel in overleg met moeder en die vond het geen probleem

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 15:45

Waarom mogen kindjes van 1 geen marsepein?
Ik heb hier nog nooit van gehoord. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat het niet waar is ;-)
Dan gebruik je toch fondant?

Als vulling, als je ze al vult, iets simpels al bamkerbakkersroom en laagje jam.

De meeste meppers worden gemaakt van een blanda 12 cm.
Succes!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 18:10

Nou dames, de wedstrijd voor De Mooiste Taart van Overijssel is van start gegaan en de boerenkooltaart staat er mooi tussen te pronken :D
Voor meer info mag je me wel pb'en, aangezien ik niet om stemmen mag vragen ;)

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 19:26

Oh ja dat was vandaag he ^^
Die van mij staat er ook tussen.

*\o/* mag voor 29 jan mijn eerste bruidstaart gaan maken.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 19:47

Oh wat leuk Claudia. Spannend! :D