Taarten decoreren XXIII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rinske

Re: Taarten decoreren XXIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 16:12

Ik heb hem net gekocht voor 1,50. Ga die andere echt niet kopen, whaha :P . Zit een potje rainbowdust bij, 2 vlinderuitstekers en een onderbord. Dus dat is de 1,50 euro al waard.

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 16:13

Rinske schreef:
Ik gebruik voor botercreme ook de rechtse. In de ballongarde (linkse) kan de boter nog wel eens middenin blijven zitten, waardoor deze niet goed mee gemixt wordt. Tip van Rudolph van Veen :P .

Ik gebruik de rechtse ook voor biscuitmix trouwens. Gebruik de ballongarde alleen voor slagroom of kwarktaartvulling.

Als je boter goed zacht is en je op de hoogste stand mixt heb je daar geen last van ;-p

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 16:14

Waar kun je die kopen?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 16:18

Ik heb hem net bij de Emté supermarkt hier gekocht :) .

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 16:29

Ik maak botercrème met mijn kenwood keukenmachine. Maak die meestal al, als ik de biscuits aan het bakken ben. Dan dus de KitchenAid voor het beslag en de Kenwood voor de botercrème. :) Tja, ze staan er toch, dan beide maar in gebruik ;)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 16:40

Nou, heb het blad al uit :') . Zijn maar 22 bladzijdes met info die hier ook in de openingspost staat. Leuk voor 1,50 euro voor de spullen die erbij zitten, maar zeker geen 5 euro waard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 16:43

Kan nu iets heel raar zijn dat ik zeg, maar in de OP zie ik alleen Nederlandse sites en bokkers die in opdracht werken. Zou het niet leuker en handiger zijn hier ook belgische sites bij te zetten?

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 17:23

Opdrachtje van vanmiddag ook weer klaar :j en de klant was zeer tevreden( en ik ook :D )
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 17:37

Leuk met die ribbels ingrid!

jasmijnz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 19:17

Zie echt super mooie dingen voorbij komen!!
Maar nu had ik even een vraagje
Ik wil graag een even voor de leuk taartje bakken en nu vroeg ik aan mijn moeder of ze een biscuit wilde meenemen maar heeft ze 2 taart bodems mee genomen. (van die kant en klaren)
Die wil ze dan op elkaar leggen.
Zal dit werken?

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 19:26

Monique1985 schreef:
Jolien87 schreef:
Net op televisie gezien: een nieuw magazine over taarten decoreren.

http://www.taarten-decoreren.com/magazine/index.php

Het eerste nummer kost €1,50. Wel even de moeite waard voor dat geld om in huis te halen. Eens kijken wat ze allemaal te bieden hebben aan informatie :o

Ik hoor dat het daarna 5 euro per nummer kost..

Citaat van iemand anders: Het eerste nummer is goedkoop, het is een wekelijkse uitgave en er zijn 60 delen gepland van 5 euro per boekje. Je bent dus meer dan 300 euro kwijt als je de serie volledig wil ! (daarbovenop nog een verzamelband van 9 euro plus 3 verzendingskosten)

Oke. Zoals ik begreep van de site, komt het blad eens in de 2 weken uit.

Iemand hier ervaring mee? :
http://www.action.nl/products/view/id/4 ... elistid/10

Hmm...die keukenmachine is mooi afgeprijst zeg ...

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 21:03

Haha wat een reacties op mijn K-taart.
Maar zo als Dancertje het uitlegde, zo ga ik het waarschijnlijk wel doen.
Ik ga m gewoon maken, dat maakt mij echt niet uit hoor.
Als zij een k-taart wil, kan ze er 1 krijgen :D

Oh dat nummer van Taarten Decoreren zag ik liggen net bij de C1000, maar ik heb er maar gelijk een abbo'tje van gemaakt.
Je kan na een maand weer opzeggen, dus als ik er niks aan vind, dan zeg ik het wel weer op.
Je krijgt ook de eerste 5 weken nog wat extra dingetjes bij een abbo.
Dus ik ben benieuwd, ziet er wel geinig uit.
Of ik er wat van leer is een 2de :=

Ingrid Leuke cuppies hoor.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 21:04

*\o/* Yes! Helemaal blij met mijn nieuwe keukenmachine. Hij was nog geen 5 minuten uit de doos en ik heb hem al aan het werk gezet. Hij maakt wel een hoop herrie, maar dat doet de handmixer ook, het went :)
In de gebruiksaanwijzing staat dat je er maar 5 minuten achter elkaar mee mag mixen, waarna hij eerst weer 20 minuten moet afkoelen. Wat een onzin! Hij heeft gewoon braaf 10 minuten het eiwit-en-suikermengsel voor de meringue gemixt en vervolgens nog eens 10 minuten met de boter erbij. Braaf apparaat dus :)

Edit: haast vergeten te melden dat ik weer bezig ben met een taartje.
Mijn nieuwe aanwinst was natuurlijk een mooie bijkomstigheid om een boltaartje te maken.
Helaas was de eerste ronde mislukt, toch de oven op een te hoge temperatuur gezet.
Nu zit de tweede poging in de oven en het lijkt erop dat hij gaat lukken. De vorm ziet er super uit, hij moet alleen nog een beetje door garen van binnen.
Inmiddels heb ik de decoratie, 123-bc en mergpijpvulling al klaar staan. Ideaal om zo bezig te zijn, in plaats van 10 minuten uit je neus staan te vreten tijdens het mixen :')

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 21:29

Klinkt goed Jolien! Hmm...die keukenmachine staat nu ook op mijn lijstje, maar ga morgen toch maar eerst nog even verder neuzen op het internet!

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 21:38

precies claudiahs zo denk ik ook altijd.
hmm leuk verlanglijstje maken ben 26 oktober jarig dus wat dingen vragen wat ik wel wil maar nooit gekocht heb gewoon kleine dingen.
Verder nog hele leuke cupcakes zo roze-wit

Semra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 22:04

Ik heb die keukenmachine ook, bevalt prima. Alleen als je maar een beetje te mixen hebt kan de garde er moeilijk bij. Ik gebruik eigenlijk alleen de ballongarde voor biscuit en bc.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 08:58

Ik twijfel over dat cupcake nummer van DeAgostini!
Heb vroeger wel eens wat daarvan gespaard en ze worden elk nummer duurder.
Misschien haal ik die van 1,50 wel, vlinderuitsteker en rainbow dust is wel leuk..

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 09:42

Ik heb hem gisteren ook gehaald. Een fijn blad voor de beginners, alles is duidelijk uitgelegd en de basisrecepten staan erin. Als ik het goed begrijp gaat het niveau van bakken en decoreren ieder nummer een beetje omhoog. Voor de gevorderden is het dus nog niet echt een musthave, maar wie weet dat dit misschien nog komt.
Ik moet zeggen dat er wel erg leuke decoratiespullen bij zitten, voor het geld dat je betaalt per blad is dit wel de moeite waard.
Even een paard dingetjes op een rijtje, die ik van de diverse foldertjes heb gehaald die bij het blad zaten:

Wanneer en hoe vaak wordt het blad uitgegeven en wat krijg je erbij?
Deel 1: 26 september + 2 vlinder uitstekers, potje roze eetbare glitter en kartonnen cupcakestandaard
Deel 2: 10 oktober + 3 spuitmonden, 2 adapters en 3 herbruikbare spuitzakken
Deel 3: 24 oktober + 26 letterstempels

Daarna verschijnen de nummers wekelijks telkens op woensdag

Deel 4: 31 oktober + modelleergereedschap: Ball tool en 2 steruitstekers
Deel 5: 7 november + Modelleergereedschap: hartvormige uitsteker en 3 reliëfmatjes
Deel 6: 14 november + modelleergereedschap: 3 designertaartsjablonen en gratis verzamelband

Je kan ook een abonnement nemen, je krijgt dan ook nog een heleboel extra's:
bij de 1e levering: één gratis nummer
2e levering: sugarkraft gun
3e levering: taart-caddy
4e levering: bewaardoos voor decoratiespullen en gereedschap
5e levering: set siliconen bakvormen (12 cupcakevormpjes en 2 bakvormen van 20 cm)
Bij betaling per automatische incasso: set van 4 meetlepels

Je kan zelf opgeven vanaf welk nummer je, je wil abonneren. Je betaalt per 4 nummers €19,80. Dit is niet voordeliger dan wanneer je de nummers los in de winkel koopt.
Je kan zowel via automatische incasso, als via acceptgiro betalen. Er staat nergens vermeld dat hier extra kosten aan zijn verbonden.

De aanbieding is tot 31-03-2013 geldig en heeft alleen betrekking op bestellingen binnen Nederland.

Leveringsvoorwaarden bij het abonnement
*Je ontvangt elke maand 4 nieuwe nummers thuis
*De cadeaus ontvang je verdeeld over de eerste 1-5 leveringen
*Bij annulering van je abonnement kun je de cadeaus houden.

Opzegtermijn
*Het abonnement is geldig tot wederopzegging met een opzegtermijn van 4 nummers. (1 maand)

Kortom:
Je betaalt relatief weinig voor het blad, gezien de vele spullen die je bij het blad krijgt.
Met name de cadeautjes die je bij een abonnement krijgt, zijn de moeite waard om je in ieder geval de eerste 2 maanden te abonneren.
Inhoudelijk lijkt het in eerste instantie meer een blad voor beginners, maar het lijkt erop dat de moeilijkheidsgraad door de nummers heen toeneemt.
Het blad is voorzien van duidelijk afbeeldingen, die stap voor stap de handelingen weergeven. Hierbij staat een duidelijke uitleg, zodat je eigenlijk nauwelijks de fout in kan gaan.

Voordelen
*Relatief lage prijs ivm. extra's
*Interessante abonnementsaanbieding
*Indien je liever de nummers los in de winkel koopt, betaal je niet meer dan wanneer je een abonnement neemt
*Duidelijke beschrijving van de recepten en technieken, inclusief bruikbare afbeeldingen

Nadelen
*Overbodige informatie voor de (half)-gevorderden. Het blad lijkt meer gericht te zijn op de beginners.

Website:
http://www.taarten-decoreren.com/

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 09:48

Trouwens IngridB: wat een leuke, vrolijke cc's! Vooral die golfjes zijn leuk zo :j

En hier issie dan: mijn 2e taart, ter gelegenheid van de nieuwe keukenmachine. Die moest natuurlijk wel direct getest worden. Nou, hij is geslaagd!

Ik heb een boltaartje gemaakt van cakebeslag (had geen zin om naar de Jamin te rijden) met twee lagen mergpijpjesvulling, afgesmeerd met 123-botercrème.
Bekleed met marsefond en gedecoreerd met marsepein.

Afbeelding

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 09:57

Wat een onwijs leuk taartje Jolien!

Denk dat het blad toch wel de moeite waard is om te halen, als er één is wat je niet echt nodig hebt koop je hem gewoon niet.. :)

loesjevosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 10:06

Even over dat tijdschrift, ligt deze ook bij de albert heijn? of waar hebben jullie deze gekocht?

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 10:09

Leuk taartje Jolien.
Blad, misschien iets voor mijn dochter die ook graag meekijkt. Zal nummer 1 eens halen als ik er aan denk.

Gisteren hebben Nadine en ik samen de SUPER bonbons gemaakt. Workshop van Janny Bakker bij Lies in Houten. Nou, ik kan jullie vertellen dat het maken van bonbons zeker niet onder doet voor het maken van een taartje. Wat enorm veel werk zeg!!!! En wat precies moet je zijn met de temperatuur van de chocolade. Wist echt niet dat er zoveel bij komt kijken.
De bedoeling was om 8 super bonbons mee naar huis te nemen, ik had er 6 en een mislukte. ( die voor de smaak niet onderdeed hoor) Het mislukken kwam door het te koud zijn van de chocolade. Bij een te lage temp gaan de kristallen weer terug in hun oorspronkelijke staat en krijg je de bonbons niet gelost uit hun vorm. Kan je slaan wat je wil, komen er niet uit. Dat was bij mij- en sommige andere het geval. Uiteindelijk heb ik 'm even onder de kraan gehouden en toen liet ie los maar zag er natuurlijk niet uit. Nee, daar heb ik mezelf flink op verkeken. Wel enorm leuk om te doen!!!! Je kan vele kanten op qua vulling en decoratie. 1 bonbon bevat ruim 50 gram chocolade. Je kan dus weer even vooruit als je er een achter de kiezen hebt :-)

Kids willen mama altijd wat voor verjaardag geven, mama wil nooit iets want mama heeft alles al en vindt verjaardagen geneuzel( en nee, dat heeft niets met ouder worden te maken ;-) ). Nu weet mama wel iets. Mallen, poeder, kleurstoffen en 3 zakken chocolade.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 10:10

Ik heb hem bij Waanders gekocht. Hij is vrij moeilijk over het hoofd te zien, aangezien de volledige verpakking van het blad groter is door de extra spullen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 10:11

Wat moeten we verstaan onder superbonbons? Zijn dat extra grote bonbons?

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 10:18

Hele grote!!
Moet er nog goede foto's van maken. Die zal ik plaatsen.