Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Loveshorses schreef:Als ik voor volgende week zondag (8juli) een taart wil gaan maken,
kan ik dan vrijdag de biscuit bakken en zaterdag bekleden&decoreren?
Is dat mogelijk?
En moet de taart dan vrijdag in de koelkast of gewoon in een doos in de keuken?
En zaterdag kan hij ook in de koelkast, of is dat niet goed voor 't fondant?
KozieZ schreef:_Loveshorses schreef:Als ik voor volgende week zondag (8juli) een taart wil gaan maken,
kan ik dan vrijdag de biscuit bakken en zaterdag bekleden&decoreren?
Is dat mogelijk?
En moet de taart dan vrijdag in de koelkast of gewoon in een doos in de keuken?
En zaterdag kan hij ook in de koelkast, of is dat niet goed voor 't fondant?
Watvoor vulling wil je gaan gebruiken? Meestal kan dit wel. (vrijdagavond bakken, zaterdag bekleden en zondag eten)
ClaudiaHS schreef:TT, hoe heb je het deeg in een cc vormpje gekregen dan?
Gewoon een rondje uitgerold?
_Loveshorses schreef:Oke, dus bekleed en al gewoon in bijv. de keuken laten staan?
Wel de biscuit van vrijdag op za in de koelkast?
charissiej schreef:DaisyE schreef:Chipolata vulling? Wat moet ik daaronder verstaan?
Ik gok dat hier in België chipolata iets heeeeeeeeel anders is dan bij jullie :p
Whahah,dat is een bepaalde smaak,ik vind het lastig uitleggen, maar Mona heeft er bv een toetje van. Maar wat is het in het Belgisch dan?
Rinske schreef:Ja, dan kun je vrijdag bakken. Biscuit hoeft kaal niet in de koelkast, gewoon in een afgesloten pedaalemmerzak oid bewaren. Dan kun je hem prima zaterdag vullen en bekleden, ik zou hem dan wel in de koelkast bewaren met dit weer. Hij kan dan gewoon zo in de koelkast staan, je hoeft hem niet af te dekken. Tip: zet hem na het afsmeren even een paar uurtjes in de koelkast, dan wordt je botercreme steviger en is hij makkelijker te bekleden.