Gezond(er) eten deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Appelmoes_11

Re: Gezond(er) eten deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 14:45

Nu heb ik zin in brood... :oo

Mijn lijstje van/voor vandaag:

O: mix van frambozen, aardbeien en blauwe bessen :9 daar moet ik echt vaker mee beginnen!
T: Banaan
M: Salade met drie kleuren paprika, komkommer, appel en cashewnoten. Een hap van een broodje met suikerstroop dus, maar ik vond het echt absoluut niet lekker.
T: Ik weet het nog niet, moet ook nog boodschappen doen -O- Idem voor avondeten. Dus... iemand tips?

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 17:23

Het is niet echt brood hoor. Het heet dan misschien wel zo maar het is eigenlijk gewoon een cake. Ik vind er in ieder geval niks broodachtigs aan. Voordat mensen denken dat het een vervanging van brood is. :P

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 18:04

Het is alleen niet echt gezond?

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 18:10

Pffff, ik heb echt totaal geen honger vandaag :+ Gister echt een hongerdag gehad en volgens mij teer ik nu nog op het eten van gister :=
Vanmorgen fruit met honing gehad en vanmiddag een salade met kip. Maar nu moet ik nog wat bedenken voor dalijk :+
Plus dat het al weekeind in de koelkast is, oftewel, tijd voor boodschappen, oftewel, groente is op :+

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 18:13

F_Orumster schreef:
Het is alleen niet echt gezond?

En waarschijnlijk ook niet echt gezond nee met al die boter en suikers. Maar ach, soms wil een mens ook wat lekkers. :P

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 18:20

Dat is zo, maar hoort dan niet in dit topic thuis maar in het bak topic ;-)

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 18:24

I know, maar iemand vroeg om het recept dus vandaar dat ik hem postte. :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 18:27

Oeps, dat had ik.gemist. Ik las het en dacht in een baktopic te zijn, haha sorry!

Ik wil morgen shoarma eiermuffins proberen. Lijkt me ideaal voor lunch oid.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 20:35

Mm appelmoes die salade klinkt goed! Lekker simpele producten allemaal. Had je nog iets.van een dressing gemaakt?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 20:59

hesterve schreef:
Chocopasta is voornamelijk vet en suiker is inderdaad niet zo heel goed . Als ik zin heb in chocola doe ik nog weleens wat rauwe cacao poeder op mn brood dat besmeerd is met roomboter en een theelepeltje palmsuiker. Aan het begin wel wennen omdat het niet zoet is als gewone pasta mar je went dat hele zoete wel af als je geen toegevoegde suikers meer eet.

Je hebt bij C1000 cacaoboter. Ook chocopasta zonder suiker.
Afbeelding

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 22:19

a klinkt goed mara! Wij hebben in de winkel het boek Hummingbird cakedays, Staan ook veel lekkere recepten in ,alleen ook niet zo gezond haha.
Ik zie al wel wat opties om het gezonder te maken al zal het nooit gezond worden maar jezelf af en toe wat ongezonds gunnen moet kunnen niet dan? ben bijna jarig dan mag het zoiezo haha Ben helemaal gek van dat merengue schuim met mocca/hazelnoot smaak . Maar goed eerst nog 2,5 week streng zijn voor mezelf ,wil nog 3 kg kwijt van de vakantie 9en de vakantie is al even geleden Eet niet echt ongezond maar gewoon te veel...probeer steeds mn man aan te laten komen(hij is te mager) maar eet net zoveel mee met wat ik hem steeds voorzet en daar moet ik vanaf. Manlief is nu een aantal dagen racen op het circuit van Spa , kan nu dus lekker streng zijn voor mezelf.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 11:08

Goedemorgen allemaal :)

Ik ben vrijdag teruggekomen van een weekje Ardennen. Het was heerlijk, maar het verbaast me toch hoe ze in andere landen soms ontbijten. Bij alle hotels/B&B kregen we alleen witbrood bij het ontbijt. Soms ook chocoladebroodjes of croissants, maar het enige wat vezels bevatte was fruit. Bij thuiskomst dus maar meteen weer gezond gaan eten, hoewel het daar verder wel meeviel (op de chocoladebroodjes na :P ), vooral salades gegeten.

Gister heb ik gebarbecued, en wel gezond gegeten. Sla met komkommer, feta en tomaat. Druiven, bulgursalade en een hamburger gegeten. Het stokbrood had ik maar overgeslagen, had geen zin in een opgezette buik, daar heb ik de laatste tijd al genoeg last van. Probeer dus koolhydraten een beetje te vermijden (op fruit na dan).

Zojuist magere kwark op met mango en Zonnatura muesli. Vandaag zal het wel veel fruit worden gezien de temperatuur :)

Ik wens jullie allemaal een mooie dag, geniet van het weer! :)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 11:15

Was er ook geen museli Toad? Vroeger kon ik in hotels toch aardig wegkomen met muesli en yoghurt. En vers fruit inderdaad.

Genieten van dit weer zit er voor mij niet in, ben nu al beroerd van de warmte :=

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 11:51

Hier nog iemand die niet tegen hitte kan :=

Ik ben even benieuwd, hoelaat lunchen jullie meestal? Ik weet dus echt niet wat een normale lunchtijd is :=

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 12:02

Half 1, want dan lunch ik ook altijd op werk dus dat zit er ingebakken :+

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 12:10

's weekends brunch ik, ipv ontbijt en lunch.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 19:48

Doordeweeks tussen 8 en 9 ontbijt en lunch vaak tussen 12.30 en 13.30. Probeer het vaak zo lang mogelijk te rekken, dan duurt de middag minder lang.

Ik zit momenteel in Oostenrijk. Tot nu toe niet heel ongezond maar ook niet super gezond gegeten. Vanmorgen eerste ontbijtje en toen wel een croissantje en een hard bruin broodje gehad. Maar ik heb alle spullen voor kwarkontbijt meegenomen en kwark hadden ze hier ook in de supermarkt, dus dat komt wel goed. S'middags probeer ik bruine broodjes te eten of misschien een keer salade. S'avonds gaan we of uiteten of koken zelf iets simpels. Gister heerlijk regenboogforel gehad en vandaag hebben we spaghetti gemaakt. Tussendoor eet ik voornamelijk fruit.en/of wat rauwe.groentes. morgen weer even wat spul inslaan.
Het is hier wel heerlijk. Net als in Nederland wel warm, maar vandaag de berg op geweest en op 2000 meter was het wel aangenamer. Klein stukje gewandeld maar dat vonden mijn broertje en zusje toch niet zo geweldig. Ga morgenochtend wel even alleen of met mijn moeder

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 19:49

ergens tussen 12 en half 2... verschilt per dag.

Heb vandaag heerlijke gezonde Kokos "koekjes" gemaakt.
Heb een pakje santen verwarmt en daarna gemengd met 1 el honing en 100 gr kokos. Hoopjes van gemaakt en in de koelkast weer op laten stijven. Ze zijn echt verrukkelijk! (en lekker koud uit de koelkast met deze warmte...)

Ook nog een pan linzensoep gemaakt voor het avondeten morgen. Had er gerookt paprika poeder door gedaan en dat smaakt ook goed maar is meer iets voor als het koud is buiten...

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 19:58

Ik ben in deze hitte echt een drama met eten -O- Het enige dat ik wil is choco Cruesli met sloten melk en 's avonds stokbrood met aioli en andere slechte combinaties :') Gelukkig is het de tijd van de maand en mag het van mezelf :+

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 20:29

Haha, heb jij even geluk dat het zo uit komt phormicola ;)

Wij hebben net heerlijk ijs gehad! Bananenijs met een beetje honing erdoor, zelf gemaakt met onze geweldige ijsmachine :D

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 21:44

Geen moeite met eten. Gister kaasfondue met groenten, vanavond bbq met groente.. Maar zonder brood. Is het ijs gemaakt met een ijsmachine lekkerder dan gekocht?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 21:45

Kaasfondue? Smolt je zelf niet weg? :')

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 21:47

Ik heb vorige week ook groentes op de bbq geprobeerd. Had van die spiesen gemaakt met grote.stukken paprika, courgette ui en champignons. Was alleen niet echt een succes. Vrij smaakloos.en het verbrande binnen de kortste keren. Hoe doe jij dat met de groentes?

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 21:58

Tot nu toe vind iedereen zelfgemaakt ijs lekkerder! Maar ik eet alleen het sorbetijs, want ik mag geen lactose. Daarom hebben we dat ding ook, voor mijn ijsjes ;)

Wij hebben ook altijd groente op de BBQ :j Paprika en courgette. Gewoon erop leggen, maar niet op de kolen. Beetje aan de rand dus. Velletje van de paprika wordt wel eens zwart, maar dat haal je er makkelijk af.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 22:00

Champignons vullen met wat kruidenroomkaas of mer wat ui, evt gehakt en pesto en evt in folie erop.
Cherry tomaatjes in pesto en olijfolie (zonder olie kan ie niet poffen) evt in folie pakketje maar hoeft.niet perse.
Ui met wat boter of beetje olie en.kruiden (ik doe.meestal sumac) en ook weer in folie.
Paprika kan ook zo erop.
aubergine en.courgette heeft ook wat olie nodig en aubergine moet echt wel.ff.goudbruin (meestal marineer ik deze)
Sperzieboontjes of asperge met ontbijtspekje (wel voorgekookt)
Cougette kun je ook lekker vullen, maar dan moet je wel indirect grillen, deksel erop.dus
Je kan ook ui uithollen en er wat goed op smaakt gebracht gehakt indoen.
Ik gebruik graag tijm, oregano op zulke groenten.

Kip door pesto en olie rollen en om en om met pestotomaatje op.het stokje.
Kip met wat bacon is ook lekker (evt.met wat honing en.chili op de kip)
Chorizo afwisselen met gedroogd abrikoos, ui,krieltje, paprika...
Ideeen te over, maar met groenten moet je meestal wel iets doen, anders.is er niet zoveel aan.
O, broccoli met spekjes en ui ertussen is ook lekker.