Taarten decoreren XXI

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ullaatje

Re: Taarten decoreren XXI

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 08:24

Wauw Patries je hebt talent hoor!!!

Dat vogelhuisje is echt heel erg gaaf Corinne, wat een leuk idee.

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 08:34

Mooie taart Patricia! Is dat een taart van de grote blanda?

@Ullaatje: dank je wel, hij was overigens ook érg lekker! Haha.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 09:09

Kozie, ja ik wil wel weten of er winkels zijn in Duitsland.
Gisteren al even gegoogled op 'bakwinkels in Gronau en omgeving' maar daar werd ik niet echt wijzer van.
Maar mijn duits is dan ook echt belabberd.

Patricia, heb je die balletjes onder aan de taart allemaal met de hand gedraaid? Zag dat je zo ook op de taart voor je broertje had.

Oh die regenboogtaart is inderdaad leuk, vraag me af of je daar eerst 5 aparte biscuits met verschillende kleuren voor moet bakken ofzo.

Ik vind trouwens de prijsverschillen van webshops heel erg mee vallen.
Ik heb er nog niet 1 kunnen vinden die echt goedkoper is.
DLT vraagt maar weinig verzendkosten, ik zie ook wel eens webshops waar ze 7 euro voor verzenden vragen.
Dan wordt een klein dingetje ineens wel erg duur hoor.
Had laatst een aanbieding van Babycakes Candymelts gevonden, 2,95 per zakje ofzo, maar dan 7 of 8 euro verzendkosten dat werd me te gek.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 09:17

Hier is een how to van een regenboogtaart:
http://www.omnomicon.com/rainbowcake
Maar daar blijven de lagen niet mooi recht.

Als je echt rechte lagen wilt hebben, zal je ze denk ik echt laag voor laag moeten bakken...
Laatst bijgewerkt door KozieZ op 03-05-12 09:22, in het totaal 1 keer bewerkt

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 09:21

Kijkt dat verklaard een hoop, het is geen biscuit maar een cake.
Best leuk, gaan we eens proberen :D
Ga vanmiddag maar weer eens CC's maken.
Kids hebben vakantie en de oudste zit al een paar dagen te zeuren wanneer ie CC's mag maken met mij.

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 09:27

Even uit mijn meeleeshoekje kruipen :wave: Ik ben op zoek naar die ene taart die hier ergens stond (en ja, ik heb alle pagina's al gehad) die roze was, met grijs half bekleed en met witte bolletjes en roosjes. Ik wil zoiets gaan maken, maar ik kan hem niet meer vinden! Heeft iemand die wel zo gevonden?

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 09:37

roosje78 schreef:
Even uit mijn meeleeshoekje kruipen :wave: Ik ben op zoek naar die ene taart die hier ergens stond (en ja, ik heb alle pagina's al gehad) die roze was, met grijs half bekleed en met witte bolletjes en roosjes. Ik wil zoiets gaan maken, maar ik kan hem niet meer vinden! Heeft iemand die wel zo gevonden?

Pagina 4 Roosje

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 11:20

:o Ga mijn meeleeshoekje maar weer in... Had hem echt niet gezien, dank je wel!

Nousa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 12:02

Hey, ik kom nog even uit het meeleeshoekje!

Momenteel druk met afstuderen maar als ik klaar ben wil ik echt eens gaan oefenen met het versieren van taarten etc! Heb hier al leuke ideeën op gedaan, sla ze trouw op om ze straks te kunnen proberen.

Ik wil ook de taart maken met de varkens in de modder. Ik kan het recept/de werkwijze voor deze taart maar niet vinden. Ik heb al gezocht op die sites uit de OP en oude topics maar het wil niet lukken. Het is geloof ik gewoon biscuit met daarop ganache? Klopt dat? En de kitkat (oid) plak je die tegen de zijkant? Gewoon met botercreme en daarna met een lintje als extra versteviging?

Alvast bedankt!

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 14:57

Ben vandaag weer 2 taartjes aan het bakken...1 voor een vriendin en een van Linda hier... :D

Aangezien ik nog maar voor 1 biscuit mix had liggen ben ik hem zelf maar eens gaan maken met het recept van DLT...
hij is er best goed uitgekomen...
wel wat te laag, heb recept aangehouden voor vorm van 24 cm....maar hij is niet heel veel gerezen...wel goed gaar en hij ruikt heerlijk...
dus nu nog maar een 2e in de oven en dan er maar op...3 lagen vulling en dus extra hoge taart...

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 15:29

Ff aan het klooien geweest :D
Moet er nog 6 maar die komen zo, eerst ff zoon fles geven.

Afbeelding

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 15:55

corinne1981 schreef:
Mooie taart Patricia! Is dat een taart van de grote blanda?

Bedankt :D Het is de middelste :j Je hebt die mini (12 cm) dan deze (20 cm) en nog een slag groter. Ik heb ook biscuitmix voor een 20cm bakpan aangehouden en die was PRECIES goed, nét boven de rand :D
Taartje smaakte heel prima trouwens :))

ClaudiaHS, heb idd alle balletjes op alle drie de taarten met de hand gedraaid := Veel werk maar wel leuk :j
Die rode bloemetjes op de taart met het meisje heb ik ook allemaal stuk voor stuk met een tooltje gedaan en dan handmatig ook overal een pareltje in, dat was ook veel werk maar het resulaat was zooo leuk! (zelfde bloemetjes als het rondje om 'team' op het blandabolletje' alleen dan 25 cm rond :Y) )

Over die regenboogbiscuit, biscuitmix is dikker dan die cakemix in de howto... Denk dat je dan ook je mix moet delen over bakjes, deze moet kleuren en dan een laagje in je bapan, uitsmeren, laagje erop, uitsmeren en zo door? Denk dat je dan ong dat effect krijgt?? Ik ga het gewoon een keer proberen :D :))

ClaudiaHS je cuppies zien er super uit :D :D

Ik ga straks even wat meer botercreme erbij maken (merengue, dat is zo lang mixen en ik heb nog steeds een handmixertje := ) dan is dat vast klaar voor morgen. En vast alles boetseren wat morgen op de taart(en) moet. Dan morgenochtend biscuits bakken en vulling maken, vullen en bekleden en dan wordt 's avonds de taart opgehaald :) Ik maak de biscuits bewust niet al vandaag, want de taart wordt zaterdag pas gegeten :)

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 16:02

Leuke cc's, net zomerhoedjes :)

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 16:03

Nousa schreef:
Hey, ik kom nog even uit het meeleeshoekje!

Momenteel druk met afstuderen maar als ik klaar ben wil ik echt eens gaan oefenen met het versieren van taarten etc! Heb hier al leuke ideeën op gedaan, sla ze trouw op om ze straks te kunnen proberen.

Ik wil ook de taart maken met de varkens in de modder. Ik kan het recept/de werkwijze voor deze taart maar niet vinden. Ik heb al gezocht op die sites uit de OP en oude topics maar het wil niet lukken. Het is geloof ik gewoon biscuit met daarop ganache? Klopt dat? En de kitkat (oid) plak je die tegen de zijkant? Gewoon met botercreme en daarna met een lintje als extra versteviging?

Alvast bedankt!

Hij stond er wel in, maar dat is alweer lang geleden, de openingspost van deel 4
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=31&t=1234621

Zij heeft alleen chocolade gesmolten voor de bovenkant en dan erop gedaan... Ik zou er wel ganache van maken, anders wordt dat een harde dikke plak chocolade.

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 16:06

Hey Claudia van naam gewijzigd?

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 16:11

Klopt Ullaatje :)

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 16:42

Ik werd direct enthousiast over dat regenboog taartje en ben aan het expirimenteren gegaan. Ik heb gewoon biscuit gemaakt met de mix, dit over 4 schaaltjes verdeelt en op een langzame stand met de mixer kleurtjes erdoorheen gemixt. Toen in de vorm en hij staat nu in de oven. Ik ben erg benieuwd hoe hij eruit komt. Maar ook of je de kleurtjes proeft in de cake.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 16:58

Nou ben benieuwd hoe die er uit komt Wreckh.

Wou mijn overige CC's allemaal een aparte kleur toef doen, had er 1 gedaan, maar van elke kleur net te weinig gemaakt.
Dus toen alles bij elkaar in 1 spuitzak gemikt en dit was het resultaat.
CC's zijn trouwens ook gekleurd van binnen, maar niet zo mooi natuurlijk als die regenboogtaart.

Afbeelding

Van dichtbij:

Afbeelding

Cinderella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 17:02

Die zien er gezellig uit Claudia! :j

Ik ben ook erg benieuwd naar de regenboogtaart!

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 17:03

Wat een leuk effect geeft dat, die gekleurde toeven!

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 17:08

En het was eigenlijk niet eens de bedoeling Corinne :=
Maar ik had er ook geen zin meer in,incl kids die in de weg liepen dus ik dacht HOPPA alles in 1 keer erin.
En het effect is inderdaad wel grappig.

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 17:43

Heb een foto met mijn telefoon gemaakt, maar lukt me natuurlijk niet om te uploaden. Heb hem wel al op facebook kunnen plaatsen, maar denk dat je hem dan alleen maar kan zien als je vrienden met mij bent. Iemand een idee hoe ik hem kan uploaden, ik doe het normaal bij mijnalbum.nl.

de cake smaakt in ieder geval prima. Zo strak als de eerste regenboogtaart is het natuurlijk niet, maar het effect is erg leuk. Had helaas niet alle kleuren. Heb 2 kleuren blauw, geel en roze gebruikt. Roze kon je niet zo goed zien, de rest is mooi fel gekleurd.

Cinderella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 17:45

Uploaden kan ook met photobucket.com, ik ben benieuwd!

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 17:58

daar doet de foto het ook niet. Hij is te klein volgens mij. Zal vanavond een foto met mijn camera maken.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 18:10

Ik haal ze ook van mijn facebook.gewoon foto kopieren.
Ff op je pc opslaan.
Bewerken in paint en dan uploaden met mijnalbum.