Ik haak nog even op je puntjes in Rinske 
Rinske schreef:Lente: een paar tipjes voor je leerpunten

:
-cakeboard of karton is wel handig ja

.
Jep, gewoon een kwestie van; ernaar kijken in de winkel (DLT heeft nu een winkel in Wormerveer
) bedenken dat het handiger is als je eerst iets anders pakt en het vervolgens helemaal vergeten 
Citaat:
-nooit je fondant uitsnijden in vorm voordat je het gaat bekleden. Beter kun je een enorm grote lap gebruiken, hem bekleden, en dan pas afsnijden (het beste gaat dit met een pizzames, zo'n roller). Hoe groter je lap fondant, hoe strakker hij wordt. Minimaal 5cm extra aan de zijkant, maar nog liever 10cm.
Dat wist ik, maar ik had me verkeken op de hoeveelheid fondant die ik nodig had. Heb uit pure armoe het meer eerder uitgesneden. Dat gaat niet meer fout, betere voorraad aanleggen
Citaat:
-ik weet niet wat er aan de onderkant onder je taart uitloopt? Is dat botercreme? Anders kun je het wat strakker afsmeren met een rechte spatel, waardoor je geen losse flodders krijgt

. Na het afsmeren kun je hem ook beter een uur in de koelkast zetten zodat de botercreme opstijft, dan kun je hem met het bekleden ook strakker houden.
Jep, da's botercrème. Te laat begonnen met de taart uit tijdgebrek (dinsdag tot laaaaat van huis en woensdagmiddag een taart moeten hebben) en dus geen tijd meer om hem extra op te laten stijven. Heb hem wel even op laten stijven tussen het eerste afsmeren en het bijwerken, maar tussen het nette afsmeren en het bekleden dus niet, dat ga ik onthouden
Heb overigens voor nu afgesmeerd met een groot mes 
Citaat:
Volgende keer wordt hij vast strakker

, van "fouten" kun je leren toch

?
Absoluut! Ik ga er vaker mee aan de slag. 
Klein verlanglijstje voor dingen-om-te-hebben:
- Mooie vorm zonder naden die ik zag bij DLT
- Goed taartmes
- Cakeboards
- Uitstekers
En qua ingrediënten/afwerken;
- Chocoladebiscuitmix
- Grotere voorraad fondant in allerlei kleuren
- Meer edible silk kleurtjes, I'm loving it!