Taarten Decoreren XIII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

liloenstitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 11:28

Alvast voor de verjaardag van mijn nichtje
Afbeelding

Het resultaat van het samen met collega's taarten maken. Het rode taartje is van mij.
Afbeelding

Kinke

Re: Taarten Decoreren XIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 11:31

Lilo, leuke taarten, erg vrolijk :)
haha, jouw onderschrift.....het zou de mijne kunnen zijn ;)
Kreeg gisteravond laat nog een mailtje, ik had begin december die ajax taart gemaakt voor een neefje, volgende week is z'n broertje jarig, die wil ook graag een voetbaltaart, of ik een taart kon maken met een voetbalveld? Dat kan :)

liloenstitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 11:38

Leuk is dat he.

Ik maak ondertussen ook al voor al mijn neefjes en nichtjes taarten. Mijn nichtje wil er ook nog een aardbei bij.
Volgende week een babytaartje. Ga even zoeken of ik iets geschiks van peter konijn kan vinden.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 12:22

Leuke taartjes hoor. Vind die bloemen erg gaaf.

Trouwens, hoe vervoeren jullie een stapeltaart? Oftewel, hoe zorg je ervoor dat deze heel blijft als je hem van A naar B vervoerd?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 12:25

Wat een leuke taarten komen er allemaal voorbij!
Nou, ik heb gisterenavond mijn Hoops en Yoyo taart gegeven en ze was er SUPER blij mee :D . Ik was er ook wel heel tevreden over, vooral de roze-groen-witte spiraal kleuren vond ik heel leuk om te maken, wel veel werk, maar erg veel voldoening. Alleen het randje bovenop was lastig precies recht te leggen en dat zie je ook wel op de foto. Komt omdat het biscuit niet helemaal vierkant uit de vorm is gekomen, dus ik moest nogal wat moffelen met botercreme. En de letter tap-its waren te groot _O- , dus toen maar zo gedaan, zag alleen achteraf dat het niet helemaal horizontaal was gelegd, leerpuntje.
De taart was ongeveer 20x20cm en we hebben er met 16 man van gegeten, stukken waren perfect van maat :) . Er zaten 2 lagen (lekker dikke :D ) chocolade botercreme en 1 laag jam tussen.

Op de foto's was de eetbare lijm van de letters nog niet opgedroogd, dus die zie je helaas nog zitten, maar die was gelukkig droog bij het geven.

Afbeelding
Afbeelding
http://i456.photobucket.com/albums/qq29 ... taart1.jpg
http://i456.photobucket.com/albums/qq29 ... taart4.jpg
http://i456.photobucket.com/albums/qq29 ... taart5.jpg

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 12:26

Gaaf zeg!

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 12:37

Wow, echt supergaaf zeg! Daar kun je inderdaad erg trots op zijn.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 13:00

Gave taartjes dames!!

Pfff...heb net 3 biscuits gebakken (en tussendoor de enorme verjaardagsafwas gedaan :') ). Bedoeling was eigenlijk maar 2, maar ik had teveel beslag voor in de grote Blanda gemaakt, dus hups nog maar een vorm ingevet :=

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 13:34

Oh wauw wat heb je dat leuk gedaan!

Over een paar weken vertrekt mijn neef voor een aantal maanden naar Taiwan voor zn opleiding. Supergaaf natuurlijk, dus daar hoort een taart bij! Maar wat voor iets :=
Zat al te denken om een gele taart te maken met zo'n chinees gezichtje op de bovenkant en dan op de zijkant in chinese tekens 'veel succes in Taiwan', maar dat is wel een heel simpel taartje, met hele ingewikkelde tekens :P

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 13:43

Taiwan is wel een ander land dan China hè :P . Wat doet hij voor opleiding?

[edit] Ik zie nu dat het een soevereine staat is die zich formeel de Republiek China noemt, wist ik niet, hahaha, weer wat geleerd. Misschien leuk om iets met de vlag van het land te doen?
[edit2] Ik zie dat ze toch niet zo'n fijne band hebben met China volgens mij, zie de Wiki.
[edit3] Je kunt ook de Chiang Kai-Shek Memorial Hall in Taipei namaken:
Afbeelding

Of iets doen met het lantaarnfestival:
Afbeelding

liloenstitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 14:02

Leuke Hoops en Yoyo taart zeg

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-11 14:06

xFioon schreef:
Ashleey_ schreef:
Dit is mijn taartje van afgelopen Donderdag! Geheel in PiP stijl ;)

[img]http://i55.tinypic.com/4kjnle.jpg[/img ]

[img]http://i51.tinypic.com/ng4z1c.jpg[/img ]

Gelukkig afgekregen.. zit nu met onstoken oog! :=

ook heel mooi! waarmee heb je die bruine lijnen gemaakt?
Beterschap :(:)

Dankjewel!! Die bruine lijnen heb ik zelf gemaakt.. wilde het eerst met sugargun doen, maar zo vond ik ze natuurlijker!

Leuke Hoops&yoyo taart zeg!!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 14:07

Dank jullie wel :) .
MM: dat extra taartje, lekker zelf opeten :D !

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 14:16

Hai allemaal,
ben nieuw hier en heb de laatste week veel van de taarten topics doorgespit... GEWELDIG (kwam zelfs ergens nog een taartje van mijn dochter tegen :D ..)
Heb me in eerste instantie op cupcake-maken gestort...heerlijk om te doen..... en wat dingen bij DLT webshop gekocht maar nu heb ik toch een vraag over het bewaren van marsepein/fondant...plastic erover en dan luchtdicht...maar waarin...hebben jullie een specifieke doos (bv Tupperware of zo...en zo ja welke?)..had een tijdje fondant bewaard maar dat was toch keihard....jammer hoor.... dus vandaar mijn vraag...
En dan nog eentje...wil graag ook letters en cijfers hebben..wat raden jullie mij aan( lees nog wel eens negatieve dingen over te kleine lettertjes en zo....), welke (en waar?) bevallen jullie goed......
groetjes,

Jacqueline

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 15:59

Ashleey_ schreef:
Dankjewel!! Die bruine lijnen heb ik zelf gemaakt.. wilde het eerst met sugargun doen, maar zo vond ik ze natuurlijker!

Leuke Hoops&yoyo taart zeg!!

is dat gewoon marsepein?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 16:25

Rinske, hij is echt gaaf geworden!!
Lightielight, had je ook plastic om het fondant gedaan? De ene soort wordt natuurlijk ook veel sneller hard dan de andere. Ik bewaar het in de verpakking, en luchtdicht in een soort tupperware doos. Nu gebruik ik wel de funcakes, die hardt erg slecht uit. Ik vind zelf de letters van Jem erg handig, dat zijn deze:http://www.deleukstetaartenshop.nl/product_info.php?products_id=2763
Er is ook een cijferserie van. Verder zijn de 'funky' letters erg leuk maar ik vind ze wel behoorlijk groot. Ik heb ze op deze taart gebruikt:
Afbeelding

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 16:36

he, dank je wel....ga eens even kijken...
ja, had de fondant in plasticfolie gedaan en toen in een plastic doos, denk dat-ie toch niet helemaal goed afsloot......
We gaan in de herkansing.....

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 16:44

Welke fondant heb je? Sommige merken fondant drogen van zichzelf heel snel uit. Ik heb ook fondant liggen die hard is geworden helaas. Ook al is het luchtdicht 3dubbel verpakt. Ik zat te denken aan van die vacuüm opbergdozen? Maar ik weet niet of dat wel werkt...

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 17:01

Nou ben bijgelezen, wat gaat het topic snel!!

Er zijn echt super leuke creaties voorbij gekomen! +:)+

@ MM: Fijn dat je een leuke dag hebt gehad en van DLT wel netjes opgelost met de marsepein!

Gisteren een kroon gemaakt van icing, wel redelijk gelukt al zeg ik zelf.. zal van de week wel een foto plaatsen. Ga nu recepten proberen voor een toef!

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 17:34

zie weer een hoop leuke taartjes voorbij komen volgende week in het weekend komen mijn cupe cakes ook dan moet ik ze maken
@Rinske vind hem echt super leuk geworden

heb eindelijk mijn uitsteker van een giraf gevonden bij die in brunssum bij het texaco tankstation

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 18:12

Heb net vanille frosting gemaakt.. vind het maar apart spul :P. Maar ik denk wel lekker op een cupcake :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 18:35

naar het recept van Magnolia Bakery? Die is lekkerrrr :)

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 18:49

Hallo
ik heb hier eerder gepost dat ik graag een valentijns taart wou maken voor mijn vriend.
en waar ik dan een hartvormige bakvorm kon kopen.
vandaag kreeg ik het xenos blaadje binnen en zag daar een hartvorimige bakvorm! voor maar 4 euro!
nou nog hopen dat hij niet inimini klein is dus ik ga morgen even kijken.
er stonden ook vormpjes in voor hartvormige cupcake's!
heeft iemand een lekker recept op een site of iets (aangezien ik niet echt in to de taarten bakken ben ik vind het erg leuk maar nooit vaker gedaan) met iets van caramel slagroom snicker idee??

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 18:55

Op http://www.deleukstetaarten.nl en dan bij recepten en dan vullen staat een recept voor marsmousse.. misschien is dat lekker. Er staat bij recepten bovenaan ook een link naar combinaties van vullingen, is een hele lijst dus staat vast iets lekkers tussen :)

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 18:57

Kinke schreef:
naar het recept van Magnolia Bakery? Die is lekkerrrr :)

Volgens mij wel.. Die met bloem, melk, suiker, boter en vanille essence.
Jij had deze ook weleens gemaakt toch? Heb je dat toen met poedersuiker of kristalsuiker gedaan?