Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 15:36

Die essence's kun je goed weglaten hoor. Je kunt er net zo goed extra kaneel, koekkruiden, gember, citroensap, koffiepoeder oid in doen. Ik zit zonder noten anders was ik vanmiddag weer gaan bakken, heerlijK!

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 15:37

phormicola schreef:
er is wel magere geitenkaas (volgens mij Chevraux ofzo) Maar op dit dieet is dat niet nodig :)

Niet als je atkins doet, wel als je WHJE doet (of South beach)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 15:38

maar kan je dit ook eten in de eerste fase van SB?

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 15:45

Mrijn schreef:
Die essence's kun je goed weglaten hoor. Je kunt er net zo goed extra kaneel, koekkruiden, gember, citroensap, koffiepoeder oid in doen. Ik zit zonder noten anders was ik vanmiddag weer gaan bakken, heerlijK!

Oh dan ga ik van t weekend wel eens even kijken!

Amandelmeel maak je gewoon zelf door amandelen te malen zeker?

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 16:16

@Denice: geen idee, ik doe geen SB. Er zit plm 30 gram noten in 1 muffin en verder alleen maar wat ei, melk en olie dus ik dnek het wel.

Bij Blokker verkopen ze koffiemolens van Tomado voor 15e. Daarmee maal je noten echt tot meel. In de keukenmachine bleven het bij mij echt kleine notenkruimels en dat is niet zo lekker.

xingridx

Re: Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 16:19

in SB mag je 30 gr noten per dag (maar niet elke dag) dus dan mag t wel :)

Hmm dan zal ik zaterdag op Zuidplein eens kijken bij de Blokker...zeker als je veel gaat bakken haal je dat er wel uit :)

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 16:23

Die plakbek incl dorst klinkt ook hier bekend.
Beetje vreemde smaak ook nog erbij.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 16:41

ik stink weer heerlijk uit mn mond :+

uur geleden mn tanden gepoetst en t ruikt nu weer naar putlucht :+
Vorige keer was dat pas na paar dagen, nu al op dag 2 :')

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 16:42

Ja, vervelend is dat he?
Alles smaakt ook anders. Ik vind zelf alles heel erg zout, terwijl dat toch wel meevalt.
Het wil nog weleens helpen door wat citroensap door je drinkwater te doen, dan plakt het allemaal wat minder.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 16:46

Ik heb het ook al vrij snel, dit is de tweede dag? Gisteren had ik het ook al.. hoe kan je die noten malen? Ik zit nu aan de wortels, vind ik niet echt heel erg lekker maar dan kan ik iig lekker kauwen :=
Straks weer wat soep en naar de winkel, ik ga me vanavond lekker voleten met gevulde paprikas :D

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 16:47

Ik moet nog steeds een keer paprika meenemen om te proberen :+

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 16:53

Eet je dat niet dan? Echt heerlijk, een paprika, gevuld met mager gehakt en dan steeds gehakt-plakje cheddar-gehakt-plakje cheddar etc. en dan 40 min. in de oven onder folie, in een laagje tomatenpuree. (al moet ik nog even kijken of dit mag. Ik ben echt trots op mezelf, ik houd het al twee dagen vol! Ik lees alleen wel horrorverhalen, dat je heel snel terug kan vallen als je weer KHD gaat eten.

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 16:57

Bij ons op het dorp bij de Plus supermarkt verkopen ze wel magere geitenkaas, tenminste magerder als de normale. Deze geitenkaas light is 30+ en errug lekker :~

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 17:00

Ik ben ook nog volop in ketose, maar ik stink niet (geloof ik, mijn man zit in NY voor de marathon dus kan me niet ruiken). Die extreme dorst had ik een dag of 5 en nu is het weg. Ik drink nog steeds graag water hoor, maar geen 4 liter meer.

@Denice, notenmeel maal je in een koffiemolen. Mag je wortels bij SB? Zit veel suiker in volgens mij. Ik bedacht me trouwens dat ik het basisboek en het kookboek van SB nog heb, als iemand dat wil overnemen...
Oe, gevulde paprika's.. Die ga ik donderdag maken met kipshoarma en lekker veel knoflooksaus.
Over dat terug aankomen. Als je weer suiker en witmeel gaat eten, ga je aankomen, zeker weten! Het gaat erom dat je uitvindt hoeveel kh's je verdraagd zonder aan te komen. Dat wordt mijn uitdaging ook hoor. Ik ben dol op friet, koekjes, chocolade... Ik hoop op gewicht te blijve door straks 1 dag in de week 'los' te gaan en de dag erna een opruimdag (max 30kh) in te lassen en de andere 5 dagen eten zoals ik nu eet. Mijn coach heeft een heel simpele stelregel: als je niets verandert, verandert er ook niets!

Ik heb net een chocomuffin op en die is echt té lekker! In de volgende lading doe ik ook wat cocosessence. het originele recept is trouwens met cocosmeel ipv hazelnotenmeel. Ik had dat veranderd omdat ik geen cocos mag, maar de meeste van jullie mogen dat ws wel. Wat me ook heerlijk lijkt (ik mag helaas geen gekookte appel in fase 1), is een goudrenet tot moes koken en die moes door het beslag doen en dan lekker veel kaneel erdoor :~ :~ Ik sla door, ik ga boodschappen doen!

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 17:01

denice schreef:
Eet je dat niet dan? Echt heerlijk, een paprika, gevuld met mager gehakt en dan steeds gehakt-plakje cheddar-gehakt-plakje cheddar etc. en dan 40 min. in de oven onder folie, in een laagje tomatenpuree. (al moet ik nog even kijken of dit mag. Ik ben echt trots op mezelf, ik houd het al twee dagen vol! Ik lees alleen wel horrorverhalen, dat je heel snel terug kan vallen als je weer KHD gaat eten.

Klinkt lekker Denice!!
Als jij gedoseerd khd gaat toevoegen kan het eigenlijk niet mis gaan. Het wordt een ander verhaal als je je gelijk vol gaat gooien met snoep, chocolade en snacks :D

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 17:02

Mrijn, in fase 1 mag je toch wel appels? (weliswaar een halve en dat zijn geloof ik 10 khd) maar dan kun je het toch verdelen?

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 17:07

Nee je mag geen fruit!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 17:08

ONEE ik mag geen wortels!! Die heb ik net gegeten!!

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 17:09

Maar fruit mag bij whje dat Mrijn doet wel!!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 17:10

Is het erg? Het waren vier kleine worteltjes.

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 17:13

Ik denk dat je het wel overleeft :D
Zolang je geen kilo's wortels op hebt, zal het niet veel uitmaken, dus die 4 kleintjes al helemaal niet.
Gewoon komkommer of paprika of cherrytomaatjes of augurken (zuur!!!!!!!, dus geen zoetzuur) of zoiets nemen, er is keuze genoeg.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 17:14

Ja ik heb ervan geleerd := heb de boeken nogwel naast me liggen. Zitten 7 khd per 100 gram in, en dat heb ik zeker niet op denk ik. Schade zal wel meevallen.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 17:21

denice schreef:

ehhmmmm - get a life :(:) :D :+ Niet banketstaaf bedoeld, maar ik denk dat je het gaat overleven dat je vier kleine worteltjes hebt gegeten 8-)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 17:26

fargo schreef:
denice schreef:

ehhmmmm - get a life :(:) :D :+ Niet banketstaaf bedoeld, maar ik denk dat je het gaat overleven dat je vier kleine worteltjes hebt gegeten 8-)

Hm vind het toch niet aardig klinken, jou opmerking ;) Als ik ergens voor ga wil ik het goed doen, een beetje suiker teveel kan alle dagen ervoor voor niets doen zijn geweest. Dus ja, dat zou zonde zijn he.

Maar bedankt voor je zeer nuttige feedback 8)7

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 17:45

Je bent structureel nu heel bewust en goed bezig, daar veranderen die paar arme worteltjes echt niets aan. Er wordt niets zomaar ongedaan gemaakt en wortels zijn verder gezond, het zou toch wat anders zijn als je een nuts, bounty en een mars naar binnen had gewerkt. DAt bedoel ik een beetje te zeggen.
En zelfs al zou je een nuts etc hebben gegeten, de rest van de dagen ben je goed bezig dus zal het resultaat in principe nog steeds goed moeten zijn. :Y)