Mmmmh, ik ga straks de lemon-meringue pie van Hummingbird maken
zorro2004
Geplaatst: 29-01-11 14:40
Ik heb net de chocoladetaart uit de allerhande uit de oven gehaald. Ruikt erg lekker, als hij zo ook smaakt dan komt het goed. Nu afkoelen, straks vullen en smullen
Yasmine
Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-11 15:52
Oooooh, die vulling alleen al van mijn lemon meringue pie smaakt al goddelijk Hij staat nu in de oven, moet straks even in de koelkast en dan met de meringue erop nog een keer in de oven.
Het is jammer dat Leuven een beetje ver rijden is wel hoor en zie ik natuurlijk errug graag hoe die geworden is
Yasmine
Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-11 16:12
Ik maak sowieso foto's Het zal alleen nog even duren, die pie maken duurt zo lang... Het deeg voor de korst maken, een uur laten rusten in de koelkast, deeg voorbakken, deeg + vulling een halfuur bakken in de oven, alles een uur laten rusten, deeg + vulling + meringue een halfuur bakken en dan weer helemaal laten afkoelen. Mijn geduld wordt flink op de proef gesteld
Net een kruidcake in de oven gezet. Heeeel simpel, maar het ruikt al heerlijk en uit ervaring weet ik dat hij altijd lekker smaakt, kan gewoon niet mislukken
Ik heb een heel makkelijk banaofee pie met chocolade recept. Maar ik ben nog steeds op dieet. Dus het moet nog even wachten. Maar daarna zal ik mijzelf niet meer inhouden.
Appeltje00
Geplaatst: 29-01-11 18:28
heeeh, allemaal druk aan de bak geweest vandaag
ik heb inkopen gedaan, heel veel soorten bakmeel ( beetje simpel hoef je alleen nog maar ei enzo bij te voegen). en nog even een garneer spuit gekocht met allerlei vormen voor koekjes en slagroom, weer een nieuwe mixer + staafmixer + kleinmaakding naam kwijt, dus uitgebreid spullen gehaald
edit; heeft iemand zn keukenmachine ( z'n mixer op een standaard? )
Kruidcake is erg lekker! Doe er zelf altijd een zakje studentenhaver door, goddelijk!
dominiquesr
Geplaatst: 29-01-11 19:44
ik wil foto's van wat jullie gemaakt hebben
Appeltje00
Geplaatst: 29-01-11 21:24
ik heb even een vraagje ( ben barre slehct in wat uitleggen maar doe mijn best). Ik heb namelijk z'n decoreer spuit maar nu wil ik dus ook egt daar mee bezig, maar wat moet je dan intypen bij google, want als ik taarten decoreren intyp krijg of marsepein of fondant, maar ik bedoel met slagroom/glazuur of wat anders, las royal icing lijkt me ook wel wat
edit; klik zoiets want dit is met royal icing (eiwitglazuur)
Je bedoelt een spuitzak met verschillende spuitmondjes? Je kan experimenteren met royal icing, is helemaal niet moeilijk om te maken. Botercrème kan je ook makkelijk kleuren en leuke figuurtjes mee spuiten.
Appeltje00
Geplaatst: 29-01-11 21:44
nee een spuitding heb ik al maar wat ik in moet typen om voorbeelden te krijgen van mooie taarten zonder fondant of marsepein. En botercreme vind ik niet zo lekker, maar zijn deze vlinders ook van royal icing?
Nee, dat is fondant Dat is een substantie zoals marsepein, maar dan gemaakt van suiker. Kan je makkelijk uitrollen, boetseren en kneden. Royal icing is gewoon een vloeibare substantie die je ergens op kan spuiten en dat wordt dan hard, maar het kneden oid kan je niet.
Kan iemand dit voor mij vertalen? Zowel ingredienten als hoeveelheden: 2 cups + 2 T flour (bloem of zelfrijzend bakmeel?) 1/2 t baking soda (bakpoeder?) 1 1/2 sticks butter, melted and cooled (dat is boter, maar hoeveel gram is één stick?) 2 t vanilla extract (vanille-aroma dus)
Is de kleine t van teaspoon, en de grote T van tablespoon?