wat er nog niet bijstaat is hoe ik ze het lekkerst vind: zachtgekookt (witte harder dan gele), en dan geroosterde (witte) botenhammen in reepjes snijden, en dat in je eitje dopen. met een beetje aromat-zout, heerlijk!
ik geloof dat het engels is, zie het hier nooit. het heet 'ei met soldaten'.
Als ik ei eet is het altijd zachtgekookt! Het witte hard en het gele zacht. Zit het door de groente, dan hardgekookt. Gebakken ben ik echt geen fan van!
Eerst veel boter in de pan, daarna bak ik wat spek, dan doe ik er wat eitjes in, het liefst met hele dooier, en dan gooi ik heel veel spek erdoorheen, en dan lekker kruiden met zout peper en noem maar op, dan een lekker zacht broodje of stokbroodje, en dan eten maar.
Met ui en tomaat lijkt me ook heel erg lekker, ga ik de volgende keer is proberen!
Als ik ei eet is het altijd zachtgekookt! Het witte hard en het gele zacht. Zit het door de groente, dan hardgekookt. Gebakken ben ik echt geen fan van!
Zachtgekookt is wel gevaarlijk ivm een bacterie.Salmonella geloof ik ?
Gekookt: het eiwit hard en t eigeel zacht..met mayonaise Gebakken: spiegelei, en dan dat het eiwit aan de randjes knapperig is gebakken..en dan heel even omdraaien. zodat het witte wel droog is maar het gele nog zacht vanbinnen. En dan met kaas..mmmmm