Ik koop al heel lange tijd vlees bij de plaatselijke boer die nog zelf slacht, ook koop ik mijn zuivel en groente bij de boerderijwinkel een dorp verderop, ik moet daar wel 10 kilometer voor rijden, wat een uitstoot!
Waar komt veel van onze soja (producten ) vandaan? Hoe wordt dat naar Nederland geimporteerd?? Hoeveel uitstoot komt daar vandaan??
Zielige hondjes die zogenaamd gered worden uit, Spanje, Curacao, tjechie, noem alle landen maar op , daar zit heus ook een verdienmodel achter. Waarom worden daar de honden niet gesteriliseerd of gecastereerd. Wat een commentaar krijg ik op mijn 2 prachtige zuiver gefokte golden retrievers, waarvan beide ouders elk jaar worden getest op allerlei kwalen en afwijkingen. Wat kost een fokker dat aan tijd en energie en geld? Maar als die fokker dan 1500 euro vragen voor een pup zijn het afzetters en doorgfokte beesten!
We hebben hier bijna allemaal een paard, maar de meesten vinden het heel normaal of kijken er voor weg als de dieren 20 + uren per dag op stal staan te koekeloeren en te wachten dat het baasje weer komt!
Ik zou geen paard willen als hij/zij zolang op stal moet staan wachten.
Ik zie soms dikke ruiters op hun paard/pony zitten en denk OMG , waarom!!
Dit is ook een reden dat ik zelf niet meer rij, ik ben nu eenmaal een kilo of 5 te dik voor mijn topper (wordt aan gewerkt

Lekker goedkoop vliegen naar ik weet niet waar naar toe (maar dan wel zo goedkoop mogelijk dan natuurlijk, paar tientjes max!!) om vervolgens op een groot cruiseschip te stappen en vegetarisch/veganistisch te willen eten.
Ik ben niet voor de bioindustrie zeker niet, maar steek ook eens hand in eigen boezem, ga misschien eens kijken bij een melkveehouder, en kijk niet alleen naar de reclame van wakker dier!
Mijn moraal van het hele verhaal , kijk ook eens naar jezelf en steek ook hand in eigen boezem! Ben jij wel helemaal vrij van al het leed dat er gaande is met en bij dieren??
Ben jij wel echt bezig met een goed milieu? Neem jij ook wel eens niet een vliegtuig en dan voor weinig omdat jou dat best goed uitkomt?
Laat ik het over de hele stifstof debacle maar niet hebben, 1 scheet en ook jij zit over je stikstof grens van een heel jaar.
Maar hey dit is mijn mening