Losse thee

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 19:33

Froukje_J

Re: Losse thee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 21:45

Lees ook graag even mee!
Wat voor thee zeefje gebruiken jullie? Ik had er 2 maar beide laten enorm veel thee "los" dan zit er meer losse thee in mn mok :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 21:46

Geen. Ik gebruik theezakjes die ik zelf vul :).

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 21:48

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 21:52

Dankjewel!
Ik vind zelf de Lady Grey een heerlijke thee

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 21:52

Ik haal veel verse thee bij de Dille en Kamille en de Søsterene Grene :)

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 22:11

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 22:15

Ik gebruik ook zakjes, precies om de reden dat ik frutsels in mijn thee echt haat. Ik vis net zolang tot alles eruit is :')

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 22:31

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 23:01

Ik heb een zeer oud plastic zeefje van Whittard, lang geleden gekocht in UK. Geen enkel metalen zeefje kan daar aan tippen. :') Ik hou mijn hart vast voor als dit zeefje stuk gaat, dan moet ik ook overschakelen op zakjes, denk ik. Ik ben ook geen fan van losse thee in mijn tas.

Edit : deze zijn het ! Ik zweer bij dit zeefje, ik hoop een extra te kunnen vinden volgende keer ik naar Londen ga.
https://www.stuffforthekitchen.co.uk/pr ... r-1-filter

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 23:15

Ik heb ook de dozen van Bredemeijer! <3

Ik heb dit theezeefje voor in een glas:
Afbeelding

Werkt prima, maar de meeste losse thee die ik heb, is ook niet super fijn.

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 23:34

Wat een leuk topic!
Ik ga ook voor de losse thee. Deze haal ik in de buurt altijd bij de rode pilaren (https://www.rodepilaren.nl/)
En ik heb er een handje van om op vakantie of dagjes weg thee winkeltjes tegen te komen die ik dan half leeg koop. :o

Ik heb een bredemeijer theepot waar ik ook helemaal verliefd op ben. S ochtends voor werk doe ik vaak een zakje thee, maar ‘s avonds of als ik smiddags thuiswerk zet ik m’n rituele theetje.

Afbeelding

Ik ben nog opzoek naar een nieuwe leuke thee doos of idd mooie blikjes. Dus ik ga het topic even goed doorlezen.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 23:38

Ik vind die grote theezeven nogal irritant. Ik drink veel kruidenthee en die kan tijdens het drinken in de mok blijven zitten. Maar zo'n zeef moet ik er dus telkens uithalen. Daar ben ik veel ste lui voor :+ :')
En te lomp _O- ik zou de inhoud dan weer over de grond gooien als het op het tafeltje naast me staat :+

Daarom ook geen open zakjes, die hebben we als backup, maar te vaak gehad dat de thee alsnog in de mok kwam bleh.

Met dit weer tr wel echt veel thee gedronken. Zeker 5 grote mokken. Heerlijk :D
(Nadeel... je moet er zoveel van naar de wc :') )

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 23:40

Ik heb dezelfde als karenq en een theebal, denk van 5 cm. Lukt me even niet om een link te plaatsen maar als je bij bol.com o0 thee bal zoekt vind je m wel. Met beide geen last van blaadjes in de thee. Hooguit heel fijn gruis.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 23:48

Hier drink ik als ik de hele dag thuis werk zo'n 2 liter thee in totaal. Als ik op kantoor ben en vanaf ± 17:00 thuis ben gaat er nog een litertje doorheen 's avonds :)

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 00:13

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 02:26

Topic naar m'n hart dit. <3 Ik heb een hele boodschappentas vol losse thee, van Simon Levelt tot lokale zaakjes in Nederland tot Fortnum & Mason (hun Easter Tea is echt geluk in een bus <3 ).

Ik gebruik zowel zakjes waar je een beetje in doet als een thee-ei dat ik bij T2 gekocht heb ooit.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 13:40

Een topic naar mijn hart! Ik ben een echte theeleut, lust vanalles maar wel een grote voorkeur voor losse thee.
Een tijdje terug heb in een houten theedoos gekocht met 8 blikjes losse thee er in, erg leuk om op die manier elke keer weer een ander smaakje te kiezen en hij staat ook leuk op tafel.
Heeft hier ook iemand ervaring met (glazen) thee potten met een filter er in? Werkt dat fijn? Of is een zeefje/zakje in een mok net zo makkelijk?

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 13:53

Ik meld mij hier ook!
Tegenwoordig heb ik meestal thee van Simon Levelt. Ik ben vooral weg van Oolong, ook de milky Oolong vind ik heerlijk. In de zomer heb ik liever een wat frissere thee zoals een sencha. Groene of witte thee waar citroen in zit is dan ook heerlijk. Ben meer van theeplant thee dan van echte smaakjes. Af en toe is het wel lekker, maar de basis van wat ik drink is wel echt thee thee.
Waar ik echt niet van houd zijn de rokerige theesoorten.

Hier wordt de thee gezet met water uit de waterkoker dat ik op temperatuur kan instellen. Zeker bij groene theedrinkers een echte aanrader. Ik heb voor kopjes een theebol of theezakjes. De pot heeft een theezeef.
@EllaBellaah, ik heb een glazen pot met theezeef (die er ook zo uit kan). Ik zal thuis eens kijken van welk merk dat hij ook alweer is.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 14:10

Mijn waterkoker van Russell Hobbs heeft een temperatuur meter, geen regelaar maar dat laatste mis ik zelf ook niet zo. Ik wilde wel absoluut op z'n minst een regelaar zodat je inderdaad wel op de juiste temperatuur de koker eraf kunt halen en op de juiste temperatuur de thee kunt zetten. Maar ik drink met name bijna altijd zwart. Groen of witte thee zelden bv. dus ik zet meestal niet snel een 'koudere' thee waardoor een regelaar voor mij echt meerwaarde had. Maar inderdaad, een meter of als je extra luxe wil een regelaar, is wel echt een must vind ik wanneer je graag verschillende soorten thee drinkt.

Deze heb ik en ben er echt super blij mee:
Afbeelding

Wil wel graag eens wat meer groene/witte thee gaan proberen, dus als iemand daarin idd nog aanraders heeft. Ik ben echt van de zoete theetjes - en absoluut geen rooibos - maar af en toe een munt thee met honing gaat er ook wel in. Die groene of witte thee met citroen wil ik idd ook wel eens naar gaan kijken, klinkt lekker. Heb het wel eens uit kant en klare zakjes gehad, ja foei ik weet het hahaha, maar heb er geen eigen losse thee van dus dat staat wel op de wishlist.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 14:19

Hier hoop verschillende smaken losse thee en altijd een theedoos met minstens 30 verschillende smaakjes in zakjes :D

Met de carrousel van Twistea is het echt makkelijk losse thee pakken, zeefje er onder, knop draaien en klaar ;)

Afbeelding
Sea of blossems is een van mijn favorieten.

En waterkoker met instelbare temperatuur is ook handig ;)

Afbeelding

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 14:45

Welke waterkoker is dat?

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 15:23

Mijn waterkoker is ook instelbaar op temperatuur en hij heeft een warmhoud functie, maar die gebruik ik eigenlijk nooit. Hij heeft ook een zeefje er in, maar dat vind ik niet handig, dan heb ik liever een theepot op een thee lichtje.
En er zijn zoooooo'n mooie thee potjes te krijgen! Maarja wat is dan weer beter, glas, aardewerk, porselein... de keuze is reuze.
Laatst bijgewerkt door EllaBellaah op 14-12-22 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 15:23

EllaBellaah schreef:
Een topic naar mijn hart! Ik ben een echte theeleut, lust vanalles maar wel een grote voorkeur voor losse thee.
Een tijdje terug heb in een houten theedoos gekocht met 8 blikjes losse thee er in, erg leuk om op die manier elke keer weer een ander smaakje te kiezen en hij staat ook leuk op tafel.
Heeft hier ook iemand ervaring met (glazen) thee potten met een filter er in? Werkt dat fijn? Of is een zeefje/zakje in een mok net zo makkelijk?

Ik heb deze gekocht:
https://cookinglife.nl/viva-scandinavia ... er-nicola/
Maar die vond ik niet zo goed filteren.
Ik heb liever mijn zeef van Twistea
Laatst bijgewerkt door Eilish op 14-12-22 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 15:24

cursebreaker schreef:
Mijn waterkoker van Russell Hobbs heeft een temperatuur meter, geen regelaar maar dat laatste mis ik zelf ook niet zo. Ik wilde wel absoluut op z'n minst een regelaar zodat je inderdaad wel op de juiste temperatuur de koker eraf kunt halen en op de juiste temperatuur de thee kunt zetten. Maar ik drink met name bijna altijd zwart. Groen of witte thee zelden bv. dus ik zet meestal niet snel een 'koudere' thee waardoor een regelaar voor mij echt meerwaarde had. Maar inderdaad, een meter of als je extra luxe wil een regelaar, is wel echt een must vind ik wanneer je graag verschillende soorten thee drinkt.

Deze heb ik en ben er echt super blij mee:
[ [url=m/jsUsDD.png]Afbeelding[/url] ]

Wil wel graag eens wat meer groene/witte thee gaan proberen, dus als iemand daarin idd nog aanraders heeft. Ik ben echt van de zoete theetjes - en absoluut geen rooibos - maar af en toe een munt thee met honing gaat er ook wel in. Die groene of witte thee met citroen wil ik idd ook wel eens naar gaan kijken, klinkt lekker. Heb het wel eens uit kant en klare zakjes gehad, ja foei ik weet het hahaha, maar heb er geen eigen losse thee van dus dat staat wel op de wishlist.

Oh deze waterkoker is wel echt heel leuk <3