Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Deborah2 schreef:Ik kom even dit topic binnen vallen, misschien kunnen jullie mij helpen! Ik zoek een leuk en goed restaurant, maar waar is je tegelijkertijd ook echt een flinke keuze aan bier hebt. Die twee lijken elkaar uit te sluiten, terwijl dat toch niet zou hoeven volgens mij. Dus qua eten echt even iets meer dan een burger, saté en steak en qua keus in bier wel even wat meer dan een Duvel of een Leffe, bij voorkeur keuze in craft beer. Ik weet dat de Librije een mooie bierkaart heeft tegenwoordig, maar Zwolle is net even te verZoek iets in het midden van Nederland, zoals Utrecht, Den Bosch, Arnhem, Nijmegen.
Helemaal niet veeleisend dusMaar kennelijk wel heel moeilijk om te vinden... Wie weet iets?
Deborah2 schreef:@sorbetje: Dank voor de tip! Olivier inderdaad al bekend. En inderdaad aardige keus aan bier en eten is ook best ok, maar het is zo'n verschrikkelijk galmbak. Heb altijd moeite om elkaar te verstaan daar![]()
@Secrible: Ik heb even gezocht, maar zie daar alleen iets van borrelhapjes en niks over die samenwerking met restaurants. Verder wel erg interessant voor een goede borrel, dus dank voor de tip!
@Eva1969: ook bedankt! Wel bekend met Beers&Barrels in Utrecht, beide vestigingen. Zeker leuk en eten ook best ok, maar hoop toch dat ik nog iets beters kan vinden
Deborah2 schreef:Ik kom even dit topic binnen vallen, misschien kunnen jullie mij helpen! Ik zoek een leuk en goed restaurant, maar waar is je tegelijkertijd ook echt een flinke keuze aan bier hebt. Die twee lijken elkaar uit te sluiten, terwijl dat toch niet zou hoeven volgens mij. Dus qua eten echt even iets meer dan een burger, saté en steak en qua keus in bier wel even wat meer dan een Duvel of een Leffe, bij voorkeur keuze in craft beer. Ik weet dat de Librije een mooie bierkaart heeft tegenwoordig, maar Zwolle is net even te verZoek iets in het midden van Nederland, zoals Utrecht, Den Bosch, Arnhem, Nijmegen.
Helemaal niet veeleisend dusMaar kennelijk wel heel moeilijk om te vinden... Wie weet iets?
Ylvy schreef:Sijf in Rotterdam? Heeel veel speciale keuzes wbt bier, vanwege Corona tijdelijk geen wisselschotels, (die extra bijzonder zijn) maar desondanks dat een mooie menukaart. Geweldig om daar te eten op zondag avond, dan hadden ze normaliter optredens op hun mini balkon boven de deur(laatste keer een dame die viool speelde op een zaag)
FjeLOVER schreef:Ik weet niet hoe het heet uit mijn hoofd,
maar in Amsterdam (en meerdere vestigingen elders),
is er en restaurant waar je volledig in het donker eet en ook niet weet wat.
je kunt voorafgaand aangeven wat je evt niet zou mogen/lusten en daar houden ze rekening mee.
Het zijn echte gangendiner's.
Het is echt enorm gaaf een keer mee te maken.
Indy_Mouse_9 schreef:Het is toch altijd spijtig dat allerlei restaurants super lekker eten hebben en dan een speciaal uitgedacht bijbehorend wijnarrangement, maar dan totaal niet nagedacht hebben over mensen die niet van wijn houden of geen alcohol willen drinken.
Een heel aantal jaar geleden bij Librije hadden ze een (eveneens uitgedacht) alcoholvrij cocktail arrangement bij het eten, dat was super fijn.
Relatief recent bij de Strandlodge in Winterswijk (link op de 1e pagina, ondertussen een andere naam en/of andere kok?) bleek het zeker wel mogelijk om passende biertjes en mocktails te krijgen. De kennis was er wel voldoende maar we moesten er wel speciaal naar vragen. Toch jammer.
fohadie schreef:FjeLOVER schreef:Ik weet niet hoe het heet uit mijn hoofd,
maar in Amsterdam (en meerdere vestigingen elders),
is er en restaurant waar je volledig in het donker eet en ook niet weet wat.
je kunt voorafgaand aangeven wat je evt niet zou mogen/lusten en daar houden ze rekening mee.
Het zijn echte gangendiner's.
Het is echt enorm gaaf een keer mee te maken.
Dat is Ctaste. Maar echt speciaalbier krijg je daar niet. Ooit een highbeer in het donker daar gedaan, was erg leuk maar meer dan een palm of La chouffe hebben ze niet.
Ik ben ooit in Denbosch geweest waar je een 5 gangen menu met bijpassende bieren kreeg, en dan ook echt speciaalbier en niet de standaart merken. Ik weet alleen niet meer hoe die heet en waar ie zat.Ik ga proberen om hem via Google te vinden.
Indy_Mouse_9 schreef:Het is toch altijd spijtig dat allerlei restaurants super lekker eten hebben en dan een speciaal uitgedacht bijbehorend wijnarrangement, maar dan totaal niet nagedacht hebben over mensen die niet van wijn houden of geen alcohol willen drinken.
Een heel aantal jaar geleden bij Librije hadden ze een (eveneens uitgedacht) alcoholvrij cocktail arrangement bij het eten, dat was super fijn.
Relatief recent bij de Strandlodge in Winterswijk (link op de 1e pagina, ondertussen een andere naam en/of andere kok?) bleek het zeker wel mogelijk om passende biertjes en mocktails te krijgen. De kennis was er wel voldoende maar we moesten er wel speciaal naar vragen. Toch jammer.
fohadie schreef:Edit:en nu ik dit typte kreeg ik ineens een heldere ingeving: Het groote genoegen in Denbosch. Het bestaat nog steeds. Misschien ken je het al, anders echt een aanrader voor speciaalbier in combinatie met eten.
Deborah2 schreef:fohadie schreef:Edit:en nu ik dit typte kreeg ik ineens een heldere ingeving: Het groote genoegen in Denbosch. Het bestaat nog steeds. Misschien ken je het al, anders echt een aanrader voor speciaalbier in combinatie met eten.
Dank je wel! Die had ik al wel gevonden inderdaad, maar ik vond die kaart er wel echt heel erg standaard eetcafé uit zien. En qua bieren echt volledig Belgisch, voor zover ik kan zien en ik ben geen groot fan van de klassieke Belgische bieren. Ik maak het ook niet makkelijk...
TurdusMerula schreef:Er is een professionele kok, die een huiskamerrestaurant heeft en daar de meest waanzinnige creaties heeft - veganistisch. Ik weet alleen zijn naam niet meer. Misschien staat het in de vegan NL groep op Facebook, daar zag ik het vaker voorbij schuiven. Ik keek er met verbazing naar, zo bijzonder.