Bijzondere restaurants.

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joykel

Berichten: 336
Geregistreerd: 14-01-10
Woonplaats: Limburg

Re: Bijzondere restaurants.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 12:02

Naar aanleiding van dit topic ga ik volgende week bij huisje James eten (verrassing voor mijn vriend)

Deborah2

Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 16:02

Ik kom even dit topic binnen vallen, misschien kunnen jullie mij helpen! Ik zoek een leuk en goed restaurant, maar waar is je tegelijkertijd ook echt een flinke keuze aan bier hebt. Die twee lijken elkaar uit te sluiten, terwijl dat toch niet zou hoeven volgens mij. Dus qua eten echt even iets meer dan een burger, saté en steak en qua keus in bier wel even wat meer dan een Duvel of een Leffe, bij voorkeur keuze in craft beer. Ik weet dat de Librije een mooie bierkaart heeft tegenwoordig, maar Zwolle is net even te ver :o Zoek iets in het midden van Nederland, zoals Utrecht, Den Bosch, Arnhem, Nijmegen.
Helemaal niet veeleisend dus :D Maar kennelijk wel heel moeilijk om te vinden... Wie weet iets?

sorbetje

Berichten: 859
Geregistreerd: 16-09-11

Re: Bijzondere restaurants.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 19:22

Geen haute cuisine,veel speciaal bier, maar prima keuken en gave locatie. Café Olivier in Utrecht?

secricible

Berichten: 25737
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 19:59

Deborah2 schreef:
Ik kom even dit topic binnen vallen, misschien kunnen jullie mij helpen! Ik zoek een leuk en goed restaurant, maar waar is je tegelijkertijd ook echt een flinke keuze aan bier hebt. Die twee lijken elkaar uit te sluiten, terwijl dat toch niet zou hoeven volgens mij. Dus qua eten echt even iets meer dan een burger, saté en steak en qua keus in bier wel even wat meer dan een Duvel of een Leffe, bij voorkeur keuze in craft beer. Ik weet dat de Librije een mooie bierkaart heeft tegenwoordig, maar Zwolle is net even te ver :o Zoek iets in het midden van Nederland, zoals Utrecht, Den Bosch, Arnhem, Nijmegen.
Helemaal niet veeleisend dus :D Maar kennelijk wel heel moeilijk om te vinden... Wie weet iets?


Ik denk ook meteen aan proeflokaal goesting. Zij hebben zelf geen eten, maar bieden samenwerking mt de restaurants aan beide kanten er omheen. Je kan dus eten uit die restaurants laten komen en daar opeten, waardoor je prima keuze hebt.
Op dit moment hebben ze ook een open horeca concept op het terras, waarbij je drankjes en eten kan bestellen van alle horeca aan dat hele plein, volgens mij 5 restaurants en dus ook proeflokaal goesting voor het bier. Zij zitten in Venray.
Of zoek je echt luxe segment, omdat je librije noemt?

eva1969

Berichten: 4039
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Bijzondere restaurants.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 20:31

Geen culinaire hoogstandjes, wel megasteaks en zelfs kreeft en veel bier in een oude bierbrouwerij, superleuk eten tussen de oude ketels. Beers&Barrels Breda

Deborah2

Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 22:34

@sorbetje: Dank voor de tip! Olivier inderdaad al bekend. En inderdaad aardige keus aan bier en eten is ook best ok, maar het is zo'n verschrikkelijk galmbak. Heb altijd moeite om elkaar te verstaan daar :o

@Secrible: Ik heb even gezocht, maar zie daar alleen iets van borrelhapjes en niks over die samenwerking met restaurants. Verder wel erg interessant voor een goede borrel, dus dank voor de tip!

@Eva1969: ook bedankt! Wel bekend met Beers&Barrels in Utrecht, beide vestigingen. Zeker leuk en eten ook best ok, maar hoop toch dat ik nog iets beters kan vinden :9

FjeLOVER
Berichten: 520
Geregistreerd: 20-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 22:39

Ik weet niet hoe het heet uit mijn hoofd,
maar in Amsterdam (en meerdere vestigingen elders),
is er en restaurant waar je volledig in het donker eet en ook niet weet wat.
je kunt voorafgaand aangeven wat je evt niet zou mogen/lusten en daar houden ze rekening mee.
Het zijn echte gangendiner's.
Het is echt enorm gaaf een keer mee te maken.

secricible

Berichten: 25737
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 23:04

Deborah2 schreef:
@sorbetje: Dank voor de tip! Olivier inderdaad al bekend. En inderdaad aardige keus aan bier en eten is ook best ok, maar het is zo'n verschrikkelijk galmbak. Heb altijd moeite om elkaar te verstaan daar :o

@Secrible: Ik heb even gezocht, maar zie daar alleen iets van borrelhapjes en niks over die samenwerking met restaurants. Verder wel erg interessant voor een goede borrel, dus dank voor de tip!

@Eva1969: ook bedankt! Wel bekend met Beers&Barrels in Utrecht, beide vestigingen. Zeker leuk en eten ook best ok, maar hoop toch dat ik nog iets beters kan vinden :9


Ik ken het proeflokaal persoonlijk. zo te zien doen ze het delen nu alleen buiten ivm corona. Zie o.a. Dit bericht op hun fb pagina.
https://www.facebook.com/15559055113307 ... 871876166/

Ze doen buiten corona tijd ook 6x per jaar een culinaire bierproeverij waar ze met een goed gewaardeerd restaurant uit Venray (beejekurf) een 6 gangen diner met bijpassende proefglazen wijn serveren. Daar is alleen nauwelijks meer tussen te komen voor mensen die het nog niet hebben bijgewoond, de meeste tickets gaan op de avond zelf al in de verkoop en 9 van de 10x zijn ze meteen uitverkocht.

Coentjuh

Berichten: 9874
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Re: Bijzondere restaurants.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 23:18

We gaan misschien dit jaar naar De Watertuin. Ben benieuwd.

Ylvy

Berichten: 5210
Geregistreerd: 02-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 23:30

Deborah2 schreef:
Ik kom even dit topic binnen vallen, misschien kunnen jullie mij helpen! Ik zoek een leuk en goed restaurant, maar waar is je tegelijkertijd ook echt een flinke keuze aan bier hebt. Die twee lijken elkaar uit te sluiten, terwijl dat toch niet zou hoeven volgens mij. Dus qua eten echt even iets meer dan een burger, saté en steak en qua keus in bier wel even wat meer dan een Duvel of een Leffe, bij voorkeur keuze in craft beer. Ik weet dat de Librije een mooie bierkaart heeft tegenwoordig, maar Zwolle is net even te ver :o Zoek iets in het midden van Nederland, zoals Utrecht, Den Bosch, Arnhem, Nijmegen.
Helemaal niet veeleisend dus :D Maar kennelijk wel heel moeilijk om te vinden... Wie weet iets?


Sijf in Rotterdam? Heeel veel speciale keuzes wbt bier, vanwege Corona tijdelijk geen wisselschotels, (die extra bijzonder zijn) maar desondanks dat een mooie menukaart. Geweldig om daar te eten op zondag avond, dan hadden ze normaliter optredens op hun mini balkon boven de deur :D (laatste keer een dame die viool speelde op een zaag)

Deborah2

Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 08:08

Ylvy schreef:
Sijf in Rotterdam? Heeel veel speciale keuzes wbt bier, vanwege Corona tijdelijk geen wisselschotels, (die extra bijzonder zijn) maar desondanks dat een mooie menukaart. Geweldig om daar te eten op zondag avond, dan hadden ze normaliter optredens op hun mini balkon boven de deur :D (laatste keer een dame die viool speelde op een zaag)


Sijf inderdaad ook al geweest, erg lekker gegeten en genoeg keus in bier inderdaad! Maar al geweest en voor nu wat te ver weg.

EvaLuna

Berichten: 470
Geregistreerd: 05-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 08:57

Huisje James is inderdaad heel sfeervol, alleen al het sfeertje van de prachtige oude paardenstalletjes op het binnenplaatsje rond een knapperend vuurtje.

Lunchen bij de bunker boot in het land van Maas en Waal is ook leuk, nog niet zo lang open: https://www.aandekdruten.nl/

Leuk om te combineren met een wandeling in de uiterwaarden in Rivierenland, een wandelroute start naast de boot.

Ylvy

Berichten: 5210
Geregistreerd: 02-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 09:27

Deborah2 schreef:
Sijf inderdaad ook al geweest, erg lekker gegeten en genoeg keus in bier inderdaad! Maar al geweest en voor nu wat te ver weg.


Volkomen begrijpelijk, wel leuk om te horen Dat je er al geweest bent :D. Ik ben er toevallig gisteren weer geweest, mijn vaste stekkie

_Knofje

Berichten: 2706
Geregistreerd: 23-02-07
Woonplaats: Dalfsen

Re: Bijzondere restaurants.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 09:32


fohadie
Berichten: 4354
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 09:49

FjeLOVER schreef:
Ik weet niet hoe het heet uit mijn hoofd,
maar in Amsterdam (en meerdere vestigingen elders),
is er en restaurant waar je volledig in het donker eet en ook niet weet wat.
je kunt voorafgaand aangeven wat je evt niet zou mogen/lusten en daar houden ze rekening mee.
Het zijn echte gangendiner's.
Het is echt enorm gaaf een keer mee te maken.



Dat is Ctaste. Maar echt speciaalbier krijg je daar niet. Ooit een highbeer in het donker daar gedaan, was erg leuk maar meer dan een palm of La chouffe hebben ze niet.

Ik ben ooit in Denbosch geweest waar je een 5 gangen menu met bijpassende bieren kreeg, en dan ook echt speciaalbier en niet de standaart merken. Ik weet alleen niet meer hoe die heet en waar ie zat. :+ Ik ga proberen om hem via Google te vinden.

Indy_Mouse_9

Berichten: 2152
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Re: Bijzondere restaurants.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 09:56

Het is toch altijd spijtig dat allerlei restaurants super lekker eten hebben en dan een speciaal uitgedacht bijbehorend wijnarrangement, maar dan totaal niet nagedacht hebben over mensen die niet van wijn houden of geen alcohol willen drinken.

Een heel aantal jaar geleden bij Librije hadden ze een (eveneens uitgedacht) alcoholvrij cocktail arrangement bij het eten, dat was super fijn.

Relatief recent bij de Strandlodge in Winterswijk (link op de 1e pagina, ondertussen een andere naam en/of andere kok?) bleek het zeker wel mogelijk om passende biertjes en mocktails te krijgen. De kennis was er wel voldoende maar we moesten er wel speciaal naar vragen. Toch jammer.

Deborah2

Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 11:29

Indy_Mouse_9 schreef:
Het is toch altijd spijtig dat allerlei restaurants super lekker eten hebben en dan een speciaal uitgedacht bijbehorend wijnarrangement, maar dan totaal niet nagedacht hebben over mensen die niet van wijn houden of geen alcohol willen drinken.

Een heel aantal jaar geleden bij Librije hadden ze een (eveneens uitgedacht) alcoholvrij cocktail arrangement bij het eten, dat was super fijn.

Relatief recent bij de Strandlodge in Winterswijk (link op de 1e pagina, ondertussen een andere naam en/of andere kok?) bleek het zeker wel mogelijk om passende biertjes en mocktails te krijgen. De kennis was er wel voldoende maar we moesten er wel speciaal naar vragen. Toch jammer.


Nou precies, dat dus! :j Maar het blijkt toch knap lastig.

secricible

Berichten: 25737
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Bijzondere restaurants.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 11:47

eens, bier blijft ontzettend ondergewaardeerd als drank bij de maaltijd. Wij zijn een tijdje terug bij een goed restaurant geweest waar mijn man koos voor bijpassende biertjes, maar verder dan "past er goed bij en is lekker fris" kwamen ze niet. Echt een gemiste kans.

Een jaar of 2 terug hebben we een hele leuke avond gehad bij een bevriend restaurant en proeflokaal daar in de buurt, die hadden een bier/wijn battle gedaan.
De kok had een gerecht gekookt, en een sommelier moest er een bijpassende wijn bij schenken en de kastelijn een bijpassend biertje en dan mocht het publiek stemmen welke spijs/drank combinatie het beste gelukt was. Echt ontzettend gelachen die avond, was heel erg leuk om mee te maken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 21:12

Voor wie eens over de grens in Belgenland komt:

De Lijsterbes (Berlare) is een restaurant met 1* (geloof ik) en naast een aangepast wijnarrangement kan je er ook kiezen voor aangepaste vruchtensappen. Handig voor wie bijvoorbeeld chauffeur van dienst is.

Voor de bierliefhebbers: De Heeren van Liedekercke (in Denderleeuw). Hebben elke maand een menu van 6-7 gangen met allemaal diverse bijpassende bieren. Per gang krijg je 2-3 bieren, en dat zijn niet bepaald kleine Degustatieglaasjes :)) Je krijgt ook telkens uitgebreide uitleg van de biersommelier. In festivalshirt, Bermuda en wandelboots alsof ie recht van de weide van Rock Werchter is gerold :+ Maar een krak in zijn vakgebied.
Ziet eruit als een gewone taverne/ouderwets boerenrestaurant, dus je hoeft niet je netste pak aan. Je kan er ook gewoon binnenstappen voor een pannenkoek of ijsje op zondag bijvoorbeeld. Maar het eten is écht lekker. Trek wel een hele dag uit, want met het maandmenu ben je er niet buiten binnen de 4u...

fohadie
Berichten: 4354
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 23:17

fohadie schreef:
FjeLOVER schreef:
Ik weet niet hoe het heet uit mijn hoofd,
maar in Amsterdam (en meerdere vestigingen elders),
is er en restaurant waar je volledig in het donker eet en ook niet weet wat.
je kunt voorafgaand aangeven wat je evt niet zou mogen/lusten en daar houden ze rekening mee.
Het zijn echte gangendiner's.
Het is echt enorm gaaf een keer mee te maken.



Dat is Ctaste. Maar echt speciaalbier krijg je daar niet. Ooit een highbeer in het donker daar gedaan, was erg leuk maar meer dan een palm of La chouffe hebben ze niet.

Ik ben ooit in Denbosch geweest waar je een 5 gangen menu met bijpassende bieren kreeg, en dan ook echt speciaalbier en niet de standaart merken. Ik weet alleen niet meer hoe die heet en waar ie zat. :+ Ik ga proberen om hem via Google te vinden.


Ik kan em echt niet meer vinden. Misschien bestaat ie niet eens meer. Maar ik blijf zoeken want ik wil er eigenlijk weer eens eten.

Edit:en nu ik dit typte kreeg ik ineens een heldere ingeving: Het groote genoegen in Denbosch. Het bestaat nog steeds. Misschien ken je het al, anders echt een aanrader voor speciaalbier in combinatie met eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 23:30

Voor wie eens in het hoge noorden (Appingedam)komt. Mijn zwager heeft daar een prachtig restaurant in een kerk en voormalig kosterij, nummer 1 dit jaar in het DvhN, tevens heeft hij daar een prachtige B&B in een oude synagoge.

http://www.restaurantdebasiliek.nl

annikavolder

Berichten: 755
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 05:39

Indy_Mouse_9 schreef:
Het is toch altijd spijtig dat allerlei restaurants super lekker eten hebben en dan een speciaal uitgedacht bijbehorend wijnarrangement, maar dan totaal niet nagedacht hebben over mensen die niet van wijn houden of geen alcohol willen drinken.

Een heel aantal jaar geleden bij Librije hadden ze een (eveneens uitgedacht) alcoholvrij cocktail arrangement bij het eten, dat was super fijn.

Relatief recent bij de Strandlodge in Winterswijk (link op de 1e pagina, ondertussen een andere naam en/of andere kok?) bleek het zeker wel mogelijk om passende biertjes en mocktails te krijgen. De kennis was er wel voldoende maar we moesten er wel speciaal naar vragen. Toch jammer.



De Basiliek in Harderwijk heeft een heerlijk arrangement van alcoholvrije cocktails bijpassend bij de gerechten. Super lekker!

Deborah2

Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 09:07

fohadie schreef:
Edit:en nu ik dit typte kreeg ik ineens een heldere ingeving: Het groote genoegen in Denbosch. Het bestaat nog steeds. Misschien ken je het al, anders echt een aanrader voor speciaalbier in combinatie met eten.


Dank je wel! Die had ik al wel gevonden inderdaad, maar ik vond die kaart er wel echt heel erg standaard eetcafé uit zien. En qua bieren echt volledig Belgisch, voor zover ik kan zien en ik ben geen groot fan van de klassieke Belgische bieren. Ik maak het ook niet makkelijk... :o

fohadie
Berichten: 4354
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 10:19

Deborah2 schreef:
fohadie schreef:
Edit:en nu ik dit typte kreeg ik ineens een heldere ingeving: Het groote genoegen in Denbosch. Het bestaat nog steeds. Misschien ken je het al, anders echt een aanrader voor speciaalbier in combinatie met eten.


Dank je wel! Die had ik al wel gevonden inderdaad, maar ik vond die kaart er wel echt heel erg standaard eetcafé uit zien. En qua bieren echt volledig Belgisch, voor zover ik kan zien en ik ben geen groot fan van de klassieke Belgische bieren. Ik maak het ook niet makkelijk... :o



De kaart zelf is idd standaard, daarom raad ik juist het biermenu aan.Maar had nog niet op het menu gekeken gister. Nu wel gedaan en zie idd dat ze geen lokale bieren meer hebben en ook geen 5-7 gangen meer. Alleen de 4gangen en idd veel Belgisch. Jammer dat hij veranderd is. Hoef ik er ook niet meer heen. -O- Juist hier haden ze veel keus uit lokale en craftbier maar dat was een aantal jaar geleden.

JorineV
Berichten: 1103
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 22:03

TurdusMerula schreef:
Er is een professionele kok, die een huiskamerrestaurant heeft en daar de meest waanzinnige creaties heeft - veganistisch. Ik weet alleen zijn naam niet meer. Misschien staat het in de vegan NL groep op Facebook, daar zag ik het vaker voorbij schuiven. Ik keek er met verbazing naar, zo bijzonder. :D


Dit klinkt goed! Weet je toevallig de naam weer?