Hoe vaak eten jullie fastfood(patat)?

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 12:46

Zaterdag is hier friet dag! *\o/*
En soms eten we op vrijdag ook iets van pizza ofzo, maar meestal maar 1x per week 'fastfood' :D

Es_ther

Berichten: 18735
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 12:46

3 keer per jaar ofzo :+.

Love2sk8
Berichten: 421
Geregistreerd: 20-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 12:48

Wij eten hooguit 1x in de 6 weken friet/pizza/chinees... Als er geen tijd is om te koken eten we de restjes van de dagen ervoor op, maakt een van ons salade of soep, of soms kookt mijn moeder voor twee dagen. Maar écht? 1x per week friet? Wat ben ik blij dat mijn ouders altijd vast hebben gehouden aan gezonde maaltijden. Behalve als er iemand in ons gezin jarig is, eigenlijk alleen dan eten we ongezond.

Memories

Berichten: 2637
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 12:48

Sodera schreef:
Serieus.... hoe doen mensen het die nooit eten afhalen/fastfood eten??
Wij hebben toch minstens 1 tot 2 keer per week dagen dat we of veel te laat thuis zijn om fatsoenlijk te koken (lees ik ben het echt té zat als ik rond 8 uur thuis kom van de zaak) of hebben ong 30 min om te koken/eten tussen afspraken ‘s avonds....


In dat soort gevallen komt hier gewoon een maaltijdzak of eerder gemaakte ingevroren maaltijd op tafel, of een magnetronmaaltijd of een maaltijdsalade. Kost allemaal niet meer dan 15 min tijd en een maaltijdsalade kun je evt kant en klaar halen en dan direct eten zonder voorbereidingstijd. Fastfood of dergelijk afhalen of laten thuisbezorgen duurt hier oprecht langer :')

Hier geen vaste dag en eet het ook niet standaard wekelijks, maar zo'n 1-4 keer in de maand meestal. Meestal in het weekend of op luie dag maar vooral op een brakke dag na een feest of iets dergelijks, dan vind ik het echt extra lekker <3 En een enkele keer doordeweeks, gewoon omdat we er eens zin in hebben of omdat we een rotdag gehad hebben en troostvoer willen :+

troi
Berichten: 17044
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Hoe vaak eten jullie fastfood(patat)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 13:00

@sodera: Ook met weinig tijd kan je prima gezond eten. Desnoods met een boterham met gebakken ei en een salade. Sneller klaar dan naar de snackbar lopen..

moonsparkle
Berichten: 21860
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-18 13:07

Ik kook vaak teveel en heb dan dingen uit de diepvries

Coentjuh

Berichten: 9874
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 13:07

Wat eten sommigen van jullie weinig friet :=

Zonde haha..

Hier 1x per week, heel af en toe 2x

Rest van de week altijd netjes gezond hoor!

Es_ther

Berichten: 18735
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 13:12

Ik hou er niet zo van en ik krijg er last van mn buik van :+.
Dus nee, dat is het niet waard haha.

theadora99

Berichten: 3645
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 13:13

Coentjuh schreef:
Wat eten sommigen van jullie weinig friet :=

Zonde haha..

Hier 1x per week, heel af en toe 2x

Rest van de week altijd netjes gezond hoor!

Ik vind het juist bizar veel haha. Als ik 1x in de maand friet eet is het veel denk ik. Ik hou helemaal niet van friet. Als we bestellen, bestel ik vaak ofwel kip of broodje hamburger ofzo, of Italiaans/chinees/etc.

Yv_
Berichten: 19127
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: Hoe vaak eten jullie fastfood(patat)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 13:16

Op vrijdagmiddag is het wel altijd snack-dag op het werk, dan eet ik er denk ik een stuk of twee. McDonalds wil ik onderweg nog weleens halen als ik haast of honger heb en thuis hou ik het eigenlijk alleen bij af en toe een kalfskroket of zoete aardappelfrietjes uit de oven. Bij de patatzaak ben ik al in jaren niet meer geweest. Frituur heb ik niet meer en wil ik ook niet meer.

AmberG
Berichten: 197
Geregistreerd: 29-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 15:01

Sodera schreef:
Serieus.... hoe doen mensen het die nooit eten afhalen/fastfood eten??
Wij hebben toch minstens 1 tot 2 keer per week dagen dat we of veel te laat thuis zijn om fatsoenlijk te koken (lees ik ben het echt té zat als ik rond 8 uur thuis kom van de zaak) of hebben ong 30 min om te koken/eten tussen afspraken ‘s avonds....


Voor mij scheelt het dat ik nog student ben en momenteel geen hele lange dagen maak, dus dat ik nog wel de tijd heb om te koken. Als ik laat uit werk ben (lees: negen uur 's avonds) en ik moet nog eten, dan gooi ik gewoon wat sla, pasta en geitenkaas in een bak en voila, maaltijd in 30 seconden :P Afhalen ben ik vaak te lui voor en bezorgen is altijd een gedoe hier.

purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Hoe vaak eten jullie fastfood(patat)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 15:06

Heb zelf geen frietpan dus niet zo vaak. Alleen op m'n werk een broodje kroket als ik geen eten bij me heb. Wil mezelf nu op 1 broodje per maand zetten en een kaassoufle
Patat af en toe bij m'n ouders

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Re: Hoe vaak eten jullie fastfood(patat)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 15:14

Friet denk ik 1x per twee weken ongeveer :)

Domi_94

Berichten: 2072
Geregistreerd: 11-01-08
Woonplaats: Twente

Re: Hoe vaak eten jullie fastfood(patat)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 15:20

Maximaal 2 keer per maand en soms maanden niet.
Al heb ik wel de ongezonde gewoonte om met enige regelmaat een lekker drankje te halen bij de Starbucks :9

floorsil

Berichten: 2648
Geregistreerd: 22-10-04

Re: Hoe vaak eten jullie fastfood(patat)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 15:50

Valt bij jullie gebakken aardappeltjes ook onder friet? Heb altijd het idee dat het even ongezond is. Dat eten wij wel elke week en friet eens in de 2 maanden of zo.pizza vind ik niet heel lekker dus dat eten we iets van 4x per jaar. Turkse pizza aten wij vaak elke weken nu weer even niet.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Hoe vaak eten jullie fastfood(patat)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 15:52

Haha ik hoor in mijn omgeving ook zo'n standaard patatdag. Heb ik als kind nooit gehad, nu ik op mezelf woon ook niet. Gewoon als ik geen zin heb om te koken :))

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Re: Hoe vaak eten jullie fastfood(patat)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 15:56

Hier zijn geen snackbars(woon in Duitsland) I wish.. En naar Nederland rijden is net te ver, dan is te friet koud als ik thuis kom. Chinees in Duitsland is ook heel anders, daarvoor kan ik gelukkig wel naar Nederland rijden, dat is langer warm en makkelijk op te warmen ook;) Hier zijn ze vooral van de doner en noodles, dus dat haal ik wel ongeveer 1x per week.

spottedponie
Berichten: 2966
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Re: Hoe vaak eten jullie fastfood(patat)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 16:00

Hier vrijdags frietdag haha en dan gaan we ook het gewoon halen ipv zelf bakken...

Palmera

Berichten: 9503
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 16:01

Sodera schreef:
Serieus.... hoe doen mensen het die nooit eten afhalen/fastfood eten??
Wij hebben toch minstens 1 tot 2 keer per week dagen dat we of veel te laat thuis zijn om fatsoenlijk te koken (lees ik ben het echt té zat als ik rond 8 uur thuis kom van de zaak) of hebben ong 30 min om te koken/eten tussen afspraken ‘s avonds....

Ik heb altijd wel iets door mezelf gemaakt in de vriezer staan.
Anders is een omelet met groente net zo snel klaar en veel gezonder.
En heel eerlijk: ik eet anders liever niet. Als ik mijn maag moet vullen met dergelijke happen sla ik over.

Cowgirl

Berichten: 23770
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 16:08

Memories schreef:
Sodera schreef:
Serieus.... hoe doen mensen het die nooit eten afhalen/fastfood eten??
Wij hebben toch minstens 1 tot 2 keer per week dagen dat we of veel te laat thuis zijn om fatsoenlijk te koken (lees ik ben het echt té zat als ik rond 8 uur thuis kom van de zaak) of hebben ong 30 min om te koken/eten tussen afspraken ‘s avonds....


In dat soort gevallen komt hier gewoon een maaltijdzak of eerder gemaakte ingevroren maaltijd op tafel, of een magnetronmaaltijd of een maaltijdsalade. Kost allemaal niet meer dan 15 min tijd en een maaltijdsalade kun je evt kant en klaar halen en dan direct eten zonder voorbereidingstijd. Fastfood of dergelijk afhalen of laten thuisbezorgen duurt hier oprecht langer :')

Hier geen vaste dag en eet het ook niet standaard wekelijks, maar zo'n 1-4 keer in de maand meestal. Meestal in het weekend of op luie dag maar vooral op een brakke dag na een feest of iets dergelijks, dan vind ik het echt extra lekker <3 En een enkele keer doordeweeks, gewoon omdat we er eens zin in hebben of omdat we een rotdag gehad hebben en troostvoer willen :+


Of iets wat ingevroren is bv. Ik ben alleen en krijg echt geen hele broccoli in 1x op.
Dus dat gaat in de vriezer voor als ik bv een dag laat tuis ben.

Patat eet ik ook een keer of 4 a 5 per jaar en pizza misschien 2 of 3x.
Zo is het wel extra lekker altijd :P

Chinees vaak nog bij mijn ouders, dan zijn we met zijn 4en of 6en . De restjes gaan mee naar huis voor de week erna :D

*krijgt nu wel trek in patatjes :9 *

grizzlybear

Berichten: 361
Geregistreerd: 28-02-17

Re: Hoe vaak eten jullie fastfood(patat)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 16:35

bij ons is zaterdag pizzadag! De ene keer een diepvriespizza, de andere keer zelf gemaakt. We bestellen eigenlijk nooit! Voor de rest van de week eten we gewoon groente/aardappel/rijst/pasta

Lestrange01

Berichten: 2831
Geregistreerd: 20-01-14

Re: Hoe vaak eten jullie fastfood(patat)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 16:40

Ik eet nooit friet, dat komt omdat we geen frituurpan thuis hebben en je in de oven er veel langer over doet voor maar een minimale hoeveelheid. De rest van het gezin eet wel 2 keer per week diepvriespizza, en ik eet dat 1 keer per week of om de week want ik vind het teveel om meer dan eens per week te eten.

Ik weet niet of het onder fastfood valt, maar ik kan wel een paar keer per week (zowel als snack als voor avondeten) noodles uit zakjes eten. Dat is echt heerlijk! :D

Sure_lee

Berichten: 10451
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 16:42

Hier sporadisch. Ik kook bijna nooit. Heel af en toe bestellen we een pizza als we thuis eten.
Eerder bestelden wel wel vaak friet bij ons eten. Maar dan nam ik vaak 3 frietjes en mijn vriend at het hele bakje leeg. :+
Nu bestellen we vaak wat meer verantwoorde gerechten zonder friet. Eerder wat extra groente of aardappeltjes.

MadelonSunny

Berichten: 7351
Geregistreerd: 29-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 16:51

Wij doen op zaterdag boodschappen en kopen dan voor de vrijdag vaak geen eten. Dus dan wordt het regelmatig friet met snacks uit de Airfryer of af en toe een diepvriespizza. Alhoewel ik dan veel liever een salade eet :o Maar komt ook vaak voor dat we dan bij familie eten dus alsnog geen fastfood. Bij de frietboer komen we sinds we hier wonen (februari dit jaar) niet meer en ook Mc Donalds hebben we sinds die tijd niet meer gegeten. Behalve een ijsje dan :Y) Ik hou absoluut niet van vet eten en ik kook graag gezonde dingen :D Alhoewel zo'n rijk belegde pizza van de Domino's soms wel erg lekker is maar dat is ook al een jaar geleden :oo Morgen eten we wel gezond want mij schoonzusje logeert hier nu dus we eten vanavond pannenkoeken <3
Als mijn vriend niet thuis is eet ik vaak een salade of wat hieronder ook al genoemd is; noodles uit een zakje van Conimex <3

Edit: Nu heb ik honger :')

WithinGirl96
Berichten: 263
Geregistreerd: 12-11-14
Woonplaats: Nederland

Re: Hoe vaak eten jullie fastfood(patat)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 16:52

Hier eens in de twee weken op de woensdag een patat dag. We halen het dan bij de friettent in de buurt.