Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
maar word helemaal vrolijk als ik naar mijn tuintje kijk! Vanmorgen nog even de laatste in de grond gezet, die stond nog in het potje op zijn plek, gewoon overheen gekeken, mijn vriend zei al, had je geen zin meer?
Bjarni schreef:Ja echt hè, hoe blij kan je worden van wat kleurige bloemetjesmaar word helemaal vrolijk als ik naar mijn tuintje kijk! Vanmorgen nog even de laatste in de grond gezet, die stond nog in het potje op zijn plek, gewoon overheen gekeken, mijn vriend zei al, had je geen zin meer?

Bijen zijn ook met dit zonnige weer actief. Ga toch weer bloemen zaaien die ook voor vlinders en bijen geschikt zijn. Gelukkig zijn deze ook in de keuken te gebruiken.
aikon schreef:Zag bij de aldi makkelijke moestuin bakken. Voor wie nog niet heeft maar wel wil. Ze zijn € 12,95 ofzo. Leuker bedrag om mee te beginnen.
Het blijft en mooi gezicht om te zien hoe struiken en boompjes weer in knop raken en vaste planten weer de kop op steken en de eerste bloemetjes weer te zienBijen zijn ook met dit zonnige weer actief. Ga toch weer bloemen zaaien die ook voor vlinders en bijen geschikt zijn. Gelukkig zijn deze ook in de keuken te gebruiken.
inmiddels hebben we ook vakjes er in gemaakt.

pmarena schreef:Ik denk eerder een vierkante meter moestuin bij Aldi? Makkelijke Moestuin bakken hebben vakjes van 30x30 cm

aikon schreef:Ze leken mij niet 1 m. hoog de pakken.
Ga vandaag weer heen, wil er eentje hebben voor eenjarige kruiden en groente die niet veel wortel hebben.
Matheno daar heb ik ook al weg gehaald. Vorig jaar deed het weinig helaas. Ook bij de aldi en lidl en tuincentrum.
pmarena schreef:Ja, vierkante meter moestuin dus![]()
In principe doe je alleen aan ècht hardcore Makkelijke Moestuin tuinieren als je vakjes gebruikt van 30 cm en natuurlijk de MM-mix
Maar ik denk dat het ook nog wel kan als je in zo'n bak dan 9 vakken van 30x30 maakt

MarijeR schreef:Hier komt buiten nog niets op
Denk dat het toch nog steeds te koud is. Zit in oost Groningen en we lopen in het voorjaar altijd wat achter vergeleken met de rest van het land.
Hoop wel dat de zaadjes wat gaan doen. Best frustrerend als de app steeds vraagt of je al iets groens kan zien en je steeds op nee moet klikken![]()
Heb ook heel veel voorjaarsbollen in de grond gezet, ook bijenmix en voor vlinders. Maar ook dat zal nog wel even duren.
Zag bij de perenboom net de eerste knoppen voor bloesem. De andere fruitbomen duurt nog wel tot eind van de maand gok ik.
Ben ook erg benieuwd of er bij de nieuwe pruimenbomen wat bloesem komt.

Knopjes half weg.
Die zitten nu even weer in het hok, gazon bemest en gister er een lekkere plensbui over gehad.