Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
bakkabouter schreef:Deoiridh schreef:Gezien de meeste gebruikers van de injecties juist geen dierlijke producten willen gebruiken? Dan verwacht je toch juist dat de injecties ook niet dierlijk zijn?
Ik ben bang dat je je daarin vergist, in onze apotheek gingen deze injecties in hoofdzaak naar ouderlingen. Op zich niet vreemd dat de fabrikant dan gewoon voor de handigste methode kiest.
PlantsTho schreef:bakkabouter schreef:Ik ben bang dat je je daarin vergist, in onze apotheek gingen deze injecties in hoofdzaak naar ouderlingen. Op zich niet vreemd dat de fabrikant dan gewoon voor de handigste methode kiest.
Maar b12 winnen uit dieren is veel duurder dan het uit een lab halen?
elinedeau95 schreef:Los van de discussie of vlees eten wel goed of niet is vind ik het wel goed dat als een dier gedood wordt voor menselijke consumptie ze ook het dier 'op maken'. De verschillende dingen die worden genoemd zijn vaak dan de 'opmakers' die ik bedoel uit een dier. Niet alleen het vlees of de huid wordt gebruikt maar ook de botten bijvoorbeeld. In mijn ogen heeft het dier dan meer 'nut' gehad dan dat het dier puur wordt gedood voor zijn vlees. Natuurlijk hoeven er niet in elk product dierlijke producten te zitten, maar soms is het heel lastig zonder. Denk aan gelatine bijvoorbeeld. Toetjes of taart is lastig zonder gelatine en als een dier dan sterft voor consumptie vind ik het wel een mooi gedachte dat ze dan de resten gebruiken voor gelatine. Deze reactie is niet bedoeld om vleesindustrie te stimuleren, maar ik bedoel meer dat ik het goed vind dat een dier helemaal wordt gebruikt als die dood gaat.
Sizzle schreef:Moonfish: om je gerust te stellen. jeuk, bultjes en acnee zijn een beschreven standaard bijwerking van de inhwcties.
Dat heeft niet specifiek met jouw gevoeligheid voor varken te maken.
Sjolvir schreef:Wat ik me afvraag, weten alle mensen hier dat om melk te kunnen produceren je wel kalfjes moet fokken? Die uiteraard echt niet allemaal melkkoe worden, maar waarvan er ook een groot deel de consumptive in gaat?
. Riraito schreef:Sjolvir schreef:Wat ik me afvraag, weten alle mensen hier dat om melk te kunnen produceren je wel kalfjes moet fokken? Die uiteraard echt niet allemaal melkkoe worden, maar waarvan er ook een groot deel de consumptive in gaat?
Dat lijkt me vrij algemene kennis? Een mens geeft ook geen melk zonder een baby. Ik vind het overigens het grote 'nadeel' aan melk, want de huisvesting etc. van melkkoeien is soms best ok. Maar die kalfjes, tja...
Azmay schreef:Riraito schreef:
Dat lijkt me vrij algemene kennis? Een mens geeft ook geen melk zonder een baby. Ik vind het overigens het grote 'nadeel' aan melk, want de huisvesting etc. van melkkoeien is soms best ok. Maar die kalfjes, tja...
Mwa ik denk dat vleeskoeien het toch beter hebben eigenlijk. Die zie ik hier met kalfjes en al in de wei staan het hele jaar rond terwijl de melkkoeien in de stal staan en de kalfjes in een iglo tot ze dik genoeg zijn voor de slacht.
Lijm niet gebruiken zou imo overigens veganistisch zijn en niet vegetarisch.
Wel erg belangrijk: Capsules.
Die bestaan eigenlijk altijd uit dierlijke producten, de vega versie is duurder dus gebruiken ze niet graag. Medicatie of poedertjes in capsules zijn dus zelden vega.
Sjolvir schreef:Wat ik me afvraag, weten alle mensen hier dat om melk te kunnen produceren je wel kalfjes moet fokken? Die uiteraard echt niet allemaal melkkoe worden, maar waarvan er ook een groot deel de consumptive in gaat?
Sonja_vR schreef:Was iets met vruchtbaarheids behandelingen voor vrouwen staat me bij
Moeders voor moeders zamelt er urine van zwangere vrouwen voor in
Edit
De paarden urine word sowieso ook gebruikt voor medicatie voor vrouwen in de overgang googlede ik zo snel
FlyAway schreef:In een Iglo? Dat zijn de lucky ones dan denk ik. Hier staan ze gewoon met 1.000 in een stal gedurende een krap half jaar en zien nooit daglicht.
Fenrir schreef:Sonja_vR schreef:Was iets met vruchtbaarheids behandelingen voor vrouwen staat me bij
Moeders voor moeders zamelt er urine van zwangere vrouwen voor in
Edit
De paarden urine word sowieso ook gebruikt voor medicatie voor vrouwen in de overgang googlede ik zo snel
Ik denk dat je in de war bent met paardenbloed, dat wordt nl. net als urine van zwangere vrouwen gebruikt voor de productie van PG600 (nouja, de hormonen er uit dus). Daar zijn speciale bloedtapperijen voor.
Nikass schreef:Fenrir schreef:Ik denk dat je in de war bent met paardenbloed, dat wordt nl. net als urine van zwangere vrouwen gebruikt voor de productie van PG600 (nouja, de hormonen er uit dus). Daar zijn speciale bloedtapperijen voor.
Dat die urine of het bloed gebruikt wordt lijkt me an sich niet zo'n issue. Maar er wordt hier, door Anjali, een zeer dieronvriendelijke behandeling beschreven. Daar zou ik dan wel wat feitelijke informatie over willen hebben, dan kan ik mij ergens een mening over vormen. Nu blijft het toch een beetje een losse flodder.