mvdende schreef:Waarom mijn portemonnee voor gaat op dierenwelzijn? Op dit moment de belangrijkste reden is dat ik geen vervanger heb voor vlees. Vales enz is 10x zo duur, noten ook. Courgette vind ik niet geweldig en is als je het om rekend ook duurder en ik zou er veel meer van moeten eten. Ik ben nl een grote eter, bij een simpele boerenkool gaan bijvoorbeeld al 4 grote aardappels. Rijst (zilvervlies) ongekookt 150 gram. Spaghetti 165 g. Dat zijn al de minimale hoeveelheden. Groentes koop ik zo veel mogelijk diepvries. Behalve de soepgroenten voor de spaghetti en prei voor de nasi. Als ik een lekker goedkoop en simpel vegetarisch gerecht tegen kom wat ook goed vult, dan wil ik best overstappen.
Bonen of andere peulvruchten geen optie? Een blik bonen is 80 cent, maximaal... Goeie bron van eiwit ook
Verder champignons of andere paddestoelen, seitan of tofu. Seitan koop je bij de toko en tofu heb je ook van de supermarkt huismerken. Valess is inderdaad duur maar dat krijg je nu eenmaal met A-merken.