En als je dan eens bij iemand met de pot mee-eet en nergens moeilijk over doet, dan ben je een nepvega (volgens vleeseters, niet vegetariers)
Het is niet zwart/wit, niemand is volledig goed en niemand is volledig fout
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

AlwaysH schreef:@xLes, dat is het nou juist, wij als gewone vegetariërs (dus niet de 'wereldverbeteraars') vinden het helemaal niet raar dat jullie vlees willen eten. "Schande dat ze vlees eet en dieren daarvoor laten vermoorden." is dus echt een zin wat ik nog nooit een vegetariër zoals ikzelf heb horen zeggen.
Ik ken ook veel vegetariërs die inderdaad een keer in de zoveel tijd vlees eten, voor ijzers en B12 bijvoorbeeld. Ik eet zelf vis, wordt vaak raar over gedaan, maar vis heeft een hele andere structuur, waardoor ik een minder schuldgevoel krijg, of überhaupt het gevoel dat ik een dier op eet.
AlwaysH schreef:@xLes, dat is het nou juist, wij als gewone vegetariërs (dus niet de wereldverbeteraars') vinden het helemaal niet raar dat jullie vlees willen eten. "Schande dat ze vlees eet en diere daar laten vermoorden voor." is dus echt een zin wat ik nog nooit een vegetariër zoals ikzelf heb horen zeggen.
Ik ken ook veel vegetariërs die inderdaad een keer in de zoveel tijd vlees eten, voor ijzers en B12 bijvoorbeeld. Ik eet zelf vis, wordt vaak raar over gedaan, maar vis heeft een hele andere structuur, waardoor ik een minder schuldgevoel krijg, of überhaupt het gevoel dat ik een dier op eet.
Ik eet heel beperkt vlees, in principe alleen als ik ergens anders ga eten of als ik een gerecht wil maken waar het wel echt mist als er geen vlees in zit. Zelfde met melk, ik drink geen melk, vind ik gewoon een raar idee en ik lust het ook niet zo graag (mede doordat ik er teveel bij nadenk). Kaas ook heel beperkt. Als ik melk drink is dat in mijn koffie
) Soraya10 schreef:Ik denk van wel. Ik iig wel. Ik ben van mezelf nogal slank aangelegd en als ik 2 dagen vlees skip, dan word ik echt naar en hongerig. Ik heb dus iets zwaarder verteerbaar voedsel nodig denk ik. Als ikvegetarisch moet leven dan denk ik dat ik zwaar ondergewicht krijg.
Bizzybijtje schreef:[***] schreef:Nou als je af en toe vlees of vis eet ben je i.m.o. geen vegetariër. (Eerder een flexitariër of pescotariër, net hoe je het wil noemen)
Maar waarom moet er zo nodig een label op geplakt worden?
minikatje schreef:Maar niet iedere vega/vegan eet vleesvervangers, imo hoef ik vlees niet te vervangen
En als je dan eens bij iemand met de pot mee-eet en nergens moeilijk over doet, dan ben je een nepvega (volgens vleeseters, niet vegetariers)
elenaMM77 schreef:wat een verspilling dan 8nnemiek.. alle koeien en varkens vrij laten en vervolgens als plaagdier afschieten en niet opeten?
en wat te doen met afgeschoten wild?
wildbeheer afschaffen kan niet omdat we de aarde allang overbevolken en echt niet willen delen met indringende prooidieren?
Riraito schreef:Heb je een mens wel eens een koe zien neerhalen met zijn blote handen? Ik zeg altijd maar, als je het niet zelf kan doden dan hoef je het ook vast niet te eten. Anders had je het benodigde gereedschap toch wel gekregen?
Bio vlees vind ik ook niet je van het, kost gigantische hoeveelheden aan voedsel, water en grond. En nog steeds, wat geeft mij het recht om een wezen te doden.

)
)nodig! Je hebt de eiwitten en alles nodig wat je krijgt in vlees. Doe je dit niet ga je een groot probleem zien. Vegans die op een boerderij willen werken zijn een 'pain in the ass' hoe we t hier noemen
. Die lopen vaak met dikke zwarte wallen en geen energie rond.
Loolotte schreef:@elenaMM77 hoezo vrijlaten?Die beesten worden gefokt voor consumptie. Het is simpelweg vraag en aanbod. Hoe minder vraag naar dierlijke producten, hoe minder veehouderij. Echt niet de hele wereldbevolking gaat in één dag van vleeseter naar veganist, maar geleidelijk aan hoop ik toch wel dat er een transitie gaat komen. De gehele wereld hoeft van mij ook niet vega/vegan te worden, maar ik zal echt blij zijn als sowieso varkenshouderij compleet stopt. Het vlees doet meer kwaad dan goed voor je lichaam en het is geen 'multifunctioneel' dier. Legkippen die haantjes krijgen worden in dierenvoer verwerkt, uitgeleefde melkkoeien worden alsnog geslacht, geboren stiertjes worden kalfsvlees, etc. maar bij varkens is er geen zogenaamd restproduct. Het is enkel en alleen 'goed' voor vlees en dat slaat imo nergens op. Ben alleen bang dat er niet genoeg aandacht voor is en dat een hoop mensen ook niet dusdanig logisch kunnen nadenken
AlwaysH schreef:[***] schreef:Nou als je af en toe vlees of vis eet ben je i.m.o. geen vegetariër. (Eerder een flexitariër of pescotariër, net hoe je het wil noemen)
Semi-vegetariër, zeg ik toch?![]()
Als semi-vegetaiër heb je de keuze om gevogelte of vis in je dieet te nemen, en ik dus vis
aangezien het letterlijk betekent dat je eet volgens een half-plantaardig dieet.
als je alleen gevogelte en vis eet ben je pesco-pollo-tarier.