MightyMike schreef:Een cursus is leuk om te doen, er zijn vast wel basis cursussen bij je in de buurt. Mijn schoonvader is een tijd terug ook op zo'n cursus geweest, die had nog nooit iets gekookt en heeft er best wat van opgestoken.
Mag ik vragen waar/bij wie hij die cursus gedaan heeft? Ik zou heel graag zoiets doen, domweg uitproberen werkt voor mij gewoon niet (enig idee hoeveel combinaties en variaties er mogelijk zijn en hoeveel daarvan er werkelijk niet te eten zijn
), maar ik kan hier nergens zoiets vinden.
Of wie van de familie het lekkerst kookt. Is ook nog goedkoop.
Behalve als het kip uit de oven is natuurlijk.. Alsnog.. Ik ga echt niet iets tussendoor doen.. Als je groente kookt moet je het ook af en toe eens doorroeren, dit doe ik dus ook om de twee a drie minuten ongeveer, ondertussen het vlees op laag vuur bakken, moet ook regelmatig omgedraaid worden etc, etc... Conclusie: Geen tijd om weg te lopen..
. Ik ben intussen zo ver dat ik wel aardappelen, vlees en groenten kan garen, maar het op smaak brengen is een ramp. Ik proef wel of het lekker is of niet, maar kan totaal niet inschatten wat er nog meer op moet. Mijn vriend kan wel vrij goed koken, en als hij dan iets gemaakt heeft dat heerlijk smaakt, dan vraagt hij of ik proef wat hij er voor extra kruiding op gedaan heeft. Ik proef dat dus echt niet, heel vervelend.
Dat is eens een ander smaakje dan.
Maar dan kom je uiteindelijk op dezelfde hoeveelheid potjes
Alleen denk ik dat ik er dan eerst een aparte 'probeersessie' van maak en het niet tijdens het koken zelf zal doen. Ik vind het zo zonde hoe vaak ik eten weg heb kunnen gooien..... Dat is niet meer 'af en toe een keer'.