sigrid1182 schreef:Dat kan, maar elk dier gaat dood als je het op eet, dus voor mij geen probleem, om mn eigen die een goed leven heeft gehad te laten slachten, dan een varken wat op paar vierkante meter op beton leeft en nooit varken heeft kunnen zijn, en die met 24 wkn naar slager gaat en die dan opeten...dat laatste doe ik dus niet, dat vlees koop ik niet, want voor mij ga je dan akkoord met het leven wat ze hebben gehad.
Onze 2 varkens met 7 weken oogehaald en ze de namen waren gelijk sparerib en schnitzel. Vonden wij leuke humoristische namen. En als je ze met het intentie koopt om ze te laten slachten, weet je dat, maar bij ons werd de behandeling er niet anders van. We gingen er goed mee om, ik zat vaak bij hun en dan gingen ze beide tegen me aanliggen en dan jeukte ik op hun buik. Ze waren super lief, kwamen altijd naar me toegerend, want ja ze kregen vaak wat te eten van mij.
Nuchter en realistisch zijn, is goed, als je er teveel emoties in steekt kwa laten slachten, dan moet je er niet aan beginnen..
Ik vind een koe of een varken geen huisdier zoals een hond of kat. Ik vind een koe/varken kip ed, dieren om te eten, dus een goed leven zolang ze leven. En hoe lang dat duurt, ben je zelf baas in.
Kan iedereen dit doen of moet je speciale vergunning hebben?