na insectenburger nu ook hondenvlees???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 20:00

pipo schreef:
hihi ik heb waterkonijn gegeten.. oftewel muskusrat. en het was lekker.. Mijn buurman vroeger was jager, maar ook bij de muskusratten bestrijding (voor beroep) en ja was goed te doen. Weet je. Eigenlijk zou hier wat eten betreft eens een goede oorlog uit moeten breken.. s kijken wat je allemaal wil eten. Dat bedoel ik niet negatief hoor, maar zoveel mensen willen dit niet en dat niet.. lusten zo niet en weigeren dat... Ik kan daar niet zo goed tegen. Wel sushi eten maar geen half rauwe hamburgers.. of houtduif, melk over de datum gaat door het putje.. nee sorry, ik doe gewoon mijn ding, trek me weinig aan van wat zou horen of wat niet. Maar wees gerust, zelf honden of katten afslachten zit er niet in. Maar vanmiddag wel een biefstukje meegenomen uit de lidl.. was kangeroe.. of walibi want t waren maar kleine stukjes :+

Oh ik durf gerust toe te geven dat ik enigszins hypocriet hierin ben hoor. :j
Ik eet liever geen herkenbare dieren (dus waar de kop nog aan zit), geen orgaanvlees en geen 'huisdieren'.
Maar das grotendeels omdat dat idee me tegenstaat.
Denk dat als de nood aan de man is ik niet meer zo kieskeurig ben, gewoon omdat de keuze dan bestaat uit eten wat de pot schaft of verhongeren.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 20:00

Dit laat me denken aan het kalfje Willie.
Waarschijnlijk is het een reclame of marketing stunt ofzo. En als het dat niet is, mensen, waarom een hond niet en een biggetje wel? Bijna 16 jaar vegetarisch, vind ik persoonlijk het fijnste! Maar wat jullie doen moeten jullie zelf weten. Onderscheid maken vind ik dan wel weer belachelijk. Of alles of niets, toch?

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 00:08

8nnemiek schreef:
Percy schreef:
In de tweede wereldoorlog aten ze in Nederland katten tijdens de hongersnood.

Klopt. Dakkonijn noemde ze de katten die gegeten werden. Schijnbaar omdat het naar konijn smaakte..

Ik noemde kip maar je hebt helemaal gelijk, het was konijn. Nu is het lees komt het weer terug in mijn herinnering. Dakkonijn inderdaad. Weer mijn geheugen opgefrist :)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 00:15

En waterkonijn, ooit geproefd?

Kat, hond we zijn het hier niet gewend daarom staat het tegen.
Maar als je niet beter weet, waarom niet.

Echt wel een vega actie dit, die echt niet helpt, want iemand die graag een stukje vlees eet laat het daarom niet. :)

Animal

Re: na insectenburger nu ook hondenvlees???

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 00:53

Het idee om een huisdier op te eten staat mij niet tegen. Echter zou ik liever geen honden of kattenvlees eten omdat deze dieren zelf vleeseters zijn. Vlees van vleeseters eten brengt gezondheidsrisico's met zich mee. De kans dat een vleeseter besmet is met prionen is groter dan dan de kans dat een planteneter daarmee besmet is (mits deze planteneter geen dierlijk materiaal (bijvoorbeeld in vorm van diermeel) binnenkrijgt). Een stukje leeuwenvlees, vos of buizerd zou ik ook weigeren. Terwijl ik paard, konijn (niet van het dak ;) ), rund of ander plantenetend huisdier geen probleem zou vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 07:13

Animal schreef:
Het idee om een huisdier op te eten staat mij niet tegen. Echter zou ik liever geen honden of kattenvlees eten omdat deze dieren zelf vleeseters zijn. Vlees van vleeseters eten brengt gezondheidsrisico's met zich mee. De kans dat een vleeseter besmet is met prionen is groter dan dan de kans dat een planteneter daarmee besmet is (mits deze planteneter geen dierlijk materiaal (bijvoorbeeld in vorm van diermeel) binnenkrijgt). Een stukje leeuwenvlees, vos of buizerd zou ik ook weigeren. Terwijl ik paard, konijn (niet van het dak ;) ), rund of ander plantenetend huisdier geen probleem zou vinden.

Dat lijkt me ook een hele belangrijke reden. Ook ziekten als rabiës en cholera trouwens. Zeker in het buitenland.

Misschien is dat ook wel wat me onbewust tegenstond toen ik langs die hondenrestaurants liep: vlees van een vleeseter. Dat heeft voor mij op de één of andere manier al gevoelsmatig iets onsmakelijks.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 07:33

8nnemiek schreef:
Percy schreef:
In de tweede wereldoorlog aten ze in Nederland katten tijdens de hongersnood.

Klopt. Dakkonijn noemde ze de katten die gegeten werden. Schijnbaar omdat het naar konijn smaakte..

Grappig, wist de geschiedenis achter de uitdrukking 'achterlijke dakhaas' (hier in Utrecht) niet. https://nl.wikipedia.org/wiki/Dakhaas

Precies wat ik hierboven lees; vlees van een vleeseter, het maakt me beroerd. Hier in Europa worden in principe prooidieren gegeten, geen roofdieren.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 07:38

bruintje123 schreef:
Echt wel een vega actie dit, die echt niet helpt, want iemand die graag een stukje vlees eet laat het daarom niet. :)

Ik denk dat een actie als dit juist wel veel mensen aan het denken zet.
Als mensen er over na gaan denken wat nu precies het verschil is tussen een hond en een varkentje dan heb je zeker kans dat er mensen zijn die ineens ook een slecht gevoel krijgen bij het eten van dat varkentje.
Al is het maar een handvol mensen die een paar keer per week het vlees vervangen, dan nog lijkt het me een geslaagde actie als ie inderdaad van vegetariërs afkomstig is :)

superauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 15:48

eigenlijk vind ik het even zielig als een koe geslacht word dan een paard/hond/anderhuisdier!
maar alleen het idee al dat ik een dier zoals die of die aan het eten ben word ik al gefrustreerd van... maar goed, als ik een koe of kip als huisdier had en hier veel van zou houden had ik dit waarschijnlijk daarbij.
dus tja, het is evenzielig vind ik!
maar ik ben sinds ongeveer 2 jaar een vegetarier dus ik heb hier geen last meer van.. ik doe niet zo moeilijk want als er echt niks anders is dan eet ik het gewoon maar liever niet.

en wat betreft mensen die tegen vegetariërs zijn moet je even vanuit de ogen van een vegetariër kijken: als jij in de winkel een stukje vlees ziet liggen zie jij gewoon een stukje vlees... nou ik zie daar dus een dood dier.. misschien begrijp je het dan beter..
maar als ik vlees zou moeten eten vind ik het niet zieliger voor een hond of voor een kip hoor!
(maar ik ben het er inderdaad wel mee eens dat het eten van een roofdier niet zo slim is)

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 16:52

Ik zie ook absoluut een dood dier in een stukje vlees, en eerlijk gezegd geniet ik er dan ook het meeste van. Vroeger was ik vegetariër en vond ik het zielig voor de dieren, vervolgens ging ik eens een dagje meelopen in het slachthuis omdat ik vond dat mijn mening wel gefundeerd moest zijn. Vervolgens kochten we Willie 265 voor de helft van mijn ex-werkgever en ging ik mee naar het slachthuis (samen met de zoon van mijn ex-werkgever) en hebben we het gehele proces meegemaakt.

Ik ben over het algemeen wel zeer kieskeurig over waar mijn vlees vandaan komt. In ieder geval als ik het zelf koop. Stukjes ham op mijn pizza kijk ik niet naar, maar wanneer ik een BBQ organiseer regel ik stukken vlees waar ik de herkomst (en het liefst het dier zelf) van ken. Thuis ligt er nu een half schaap, nog een restje kleinzoon van Willie265 en nog een beetje varken in de vriezer. Tijd voor een nieuwe koe dus :) Ik moet alleen nog even kiezen welke van de 2 slachtrijpe vleeskoeien die hij heeft (heeft hij voor de leuk en het vlees, zelf is hij melkveehouder) mijn voorkeur heeft.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 23:02

Hebben jullie ook de nieuwsbrief gekregen? Volgens mij staat het ook op de site.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 18:04

Superauke.
Ik zie daar ook een dood dier.
Maar zolang het niet mijn knuffel dier is geweest maakt me dat niets uit.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 18:28

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 19:03

Nou TS, hoe vind je die?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 19:13

Ik vraag me af wat de reacties zijn geweest :)) Benieuwd hoe veel mensen echt geproefd hebben!
Hopelijk een hoop nieuwe vegetariërs erbij :D
Goede actie.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 19:36

Arme arme plantjes.. hoor ze al scheeuwen.. waarom wij.. neem die domme dieren die ons onderschijten/plassen of opeten.. Nee niet weer wij haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 19:54

Ik denk niet dat acties als deze veel nieuwe vegetariërs erbij halen :) Maar, wel leuk uitgevoerd!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 20:57

pipo schreef:
Arme arme plantjes.. hoor ze al scheeuwen.. waarom wij.. neem die domme dieren die ons onderschijten/plassen of opeten.. Nee niet weer wij haha

Afbeelding
:D

Tessake

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-15 10:37

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 11:45

Als niet vegan/ vegetariër vind ik echt dat die groep zichzelf voor banketstaaf zet.

Ik eet er geen biefstukje minder om en heb nog steeds mijn redenen om geen hondenvlees te eten en wel koeien. Ik vind het ook nog steeds niet zielig om vlees te eten.

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 11:56

verootjoo schreef:
Als niet vegan/ vegetariër vind ik echt dat die groep zichzelf voor banketstaaf zet.

Ik eet er geen biefstukje minder om en heb nog steeds mijn redenen om geen hondenvlees te eten en wel koeien. Ik vind het ook nog steeds niet zielig om vlees te eten.

Ik zie hier niet je reden waarom deze groep zichzelf voor banketstaaf zet..?

pipo schreef:

Afbeelding

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 16:32

Kom op zeg.. als ik kan praten met bomen en mn gras vriendelijk toespreek te groeien.. wie ben jij dan om ze brainloos te noemen?? Weer een droom naar de klote hahaha.

Weet je.. ieder doet waar hij/zij zich prettig bij voelt. Dat is met kleding, dat is met wel of niet auto rijden, dat is met eten. Ik eet vlees groente vis.. soms ook vliegen en torretjes (als ik op de fiets zit of op de motor) Voor mij is het net als met een geloof.. Ik geloof niet, maar respecteer anderen die dat wel doen. Zo ook met eten. Voor mij gaat het te ver om nertsen te fokken voor hun vachtje. Helemaal als het vlees weggegooid word. Ook ganzenleverpaté, zal ik niet eten of zeehondenbont dragen, al dat soort dingen is niet nodig. Maar om nu te zeggen dat ik geen meelwormen, sprinkhanen of bordercollieworst zou eten nee.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 16:39

8nnemiek schreef:
Inderdaad goed voor mensen om eens over na te denken.. Waarom honden niet, maar varkens die veel intelligenter zijn wel? Zeker als je er over nadenkt wat voor vreselijk leven die varkens en kippen hebben gehad..

In mijn ogen hebben varkens en kippen geen vreselijk leven gehad. Het kan altijd beter ja.
Maar idd waarom geen hond of kat?

Omdat wij westerlingen koe, varken en kip op ons menu hebben, vinden we het maar wat raar als we hond zouden eten. Omdat wij deze als huisdier beschouwen. In andere landen eten ze absoluut geen koe of varken.

Paard ook zo iets. Waarom niet?

Ik denk dat het heel goed is voor de mens om weer te gaan weten waar ons voedsel vandaan komt.
Vlees is van dieren, groente groeit op het land, fruit aan de bomen/struiken. Vis komt uit zee (of kweekbakken)

Ik ben blij dat Ik precies weet waar mijn eten vandaan komt. nl van eigen land/eigen stal. wat wij aan vlees niet op eigen stal hebben kopen wij doorgaans ook niet elders. (tenzij bij onze vaste slager)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 16:42

269_life schreef:
verootjoo schreef:

Ik zie hier niet je reden waarom deze groep zichzelf voor banketstaaf zet..?

Sorry, ik reageerde op degene boven me en bedoelde dat ik vind dat ze zichzelf voor banketstaaf zetten met deze actie over hondenvlees. Als je wil dat menen gaan nadenken over wel/niet/verantwoord vlees eten moet je dat niet op zo'n debiele manier doen.

Ik bedoel niet dat ze zich voor banketstaaf zetten door geen vlees/niks dierlijks te eten, dat zal mij worst ( :+) wezen

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 16:53

Deze manier is juist allesbehalve debiel. Kijk maar eens naar de reacties op die anti hondenvlees fb, ze hebben precies waar ze die mensen willen hebben.