Hello Fresh, Marly Spoon

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 14:41

Hihi, ik ben juist blij dat er niet zoveel aardappelgerechten inzitten. Ik geef de voorkeur aan veel afwisseling en ik vind dat HF dat goed doet. In die 2 jaar tijd heb ik denk ik 4 x een zelfde gerecht langs zien komen.

Irene2

Re: Hello Fresh, Marly Spoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 14:50

Toen ik begon moest ik ook wennen aan vega. en veel vis at ik voor die tijd ook niet. Maar nu vind ik het allemaal even heerlijk, ik ben blij wat minder vlees te eten en eigenlijk mis je het niet omdat die gerechten heel compleet zijn. In t afgelopen jaar heb ik 1 of 2 keer een vleesje erbij gehaald, maar nodig is het niet. :)

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 14:54

Daarnaast is vega eten gewoon goed. Wij zijn echte vleeseters, maar sinds we met HF zijn begonnen eten we dus in ieder geval 1 maal per week vis en 1 maal per week vega. De vis gerechten vind ik niet altijd lekker, maar de vega recepten horen 9 van de 10 keer tot mijn favorieten.

Nu de eerste familybox 'achter de kiezen' en die beviel super. Dus voorlopig blijven we lekker bij de familybox hangen. De porties zijn hier overigens ook altijd ruim voldoende en man en ik zijn echt wel flinke eters... De kinderen dan nog niet echt, maar daarom ook 3p ipv 4p.
Mocht de box me een keer niet echt wat lijken, wil ik de streekbox en MS ook nog een keer uitproberen. Dan pauzeer ik HF en probeer ik een van de andere boxen uit. Voordeel van streekbox is het eenmalig kunnen bestellen.

Hoppje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 15:06

Kaka schreef:
Hihi, ik ben juist blij dat er niet zoveel aardappelgerechten inzitten. Ik geef de voorkeur aan veel afwisseling en ik vind dat HF dat goed doet. In die 2 jaar tijd heb ik denk ik 4 x een zelfde gerecht langs zien komen.

Ik ook hahaha :D Ben niet zo aardappeleter :P
Juist de afwisseling vind ik zo leuk! Soms haal ik voor mijn vriend een stukje vlees bij het vega gerecht, maar hangt er beetje vanaf wat het is :P

Zo zie je maar weer, smaken verschillen :Y)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 19:46

Over houden van de box.
Ik heb genoeg maar mijn vriend heeft nog boterhammen gepakt na de soep van de week.
En hij heeft geen overgewicht. Eerder aan de dunne kant. Dus dat is het ook niet :)

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 19:51

Wij hebben altijd ruim voldoende gehad aan de box, nooit tekort maar zijn beide geen hele grote eters.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 20:33

Hier altijd ruim voldoende, en dat terwijl mijn man een flinke eter is.
Ik normaal denk ik, en dan eet onze peuter ook nog mee, en die kan toch ook al lekker eten.
Alleen vis haal ik voor hem een stukje bij, maar dat is omdat die kleine echt dol is op vis.

Een keer vega vind ik juist wel prettig. In de niet box dagen probeer ik het ook een keertje te doen, Ik vind het niet nodig elke dag vlees te eten.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 20:52

Ik heb gisteren een gratis testbox ontvangen van Verse Oogst. Er zit geen vlees bij.

In mijn geval heb ik een testbox voor 2 personen 5 dagen ontvangen. En er kwam me daar een berg lekker spul uit!! :oo

Ik weet niet precies wat hij kost ( kom ik vast wel achter ) maar voor vegetarische mensen is dit zeker een aanrader! :)

Indien betaalbaar ga ik het vaker doen, anders ga ik even een babbeltje maken met de groenteboer om de hoek :D

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 16:36

Heeft iemand hier ervaring met de Bee Box? https://beebox.nl/

Tallie1979, ik heb even op hun site gekeken, maar kan geen boxen vinden? Of was dat een speciale actie?? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 17:04

Heeft iemand een link voor de ah box? Ik kan niks vinden via mijn telefoon. :')

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 19:29

Ik lees even mee, wil het nu toch ook wel eens proberen. De beebox klinkt ook erg goed :j

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 20:50

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 20:53

Milan_lover schreef:
Heeft iemand hier ervaring met de Bee Box? https://beebox.nl/

Tallie1979, ik heb even op hun site gekeken, maar kan geen boxen vinden? Of was dat een speciale actie?? :)

Ze zitten momenteel nog in de testfase. Als je ook kans wilt maken, moet je even op de facebook pagina van verse oogst kijken :)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 13:36

Ik zit erover te denken om ook eens een HF-test box te bestellen. Ben alleen, twijfel of ik de box van 1 of 2 personen zal doen. Ben geen hele grote eter, maar 2 personen is voor 3 dagen 5 euro duurder. Als ik dan het een en ander 2 dagen kan eten en/of invriezen ben je mooi goedkoop uit :)) Voordeel van HF vind ik de goede Veggiebox. Nu nog even zien wanneer ze hier bezorgen, zit met onregelmatige werktijden.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 23:07

HF bezorgd hier in het noorden op vrijdag, zaterdag en zondag als ik het goed onthouden heb. Wij gaan de familybox proberen, waarschijnlijk maar 2 keer tot het financieel wat beter gaat, maar het was een interessante actie en ik ben al maanden erg benieuwd. Wij hebben gekozen voor de zondagavond, dan is er altijd wel iemand thuis.

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 11:01

Berdien schreef:
Ik zit erover te denken om ook eens een HF-test box te bestellen. Ben alleen, twijfel of ik de box van 1 of 2 personen zal doen. Ben geen hele grote eter, maar 2 personen is voor 3 dagen 5 euro duurder. Als ik dan het een en ander 2 dagen kan eten en/of invriezen ben je mooi goedkoop uit :)) Voordeel van HF vind ik de goede Veggiebox. Nu nog even zien wanneer ze hier bezorgen, zit met onregelmatige werktijden.

Toen ik een half jaar alleen was heb ik inderdaad voor 2 personen laten doorlopen. Veel gerechten kun je invriezen of twee dagen achter elkaar eten en er kwam ook regelmatig wel een vriendin langs om mee te eten :)

_Floss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 11:57

Ik heb met een kortingscode een Marly Spoon box besteld.
Hij is zojuist bij mij op het werk binnengekomen.
Van te voren krijg je een mail met de geschatte tijd (10.45 en 11.45 uur in dit geval) waarin hij geleverd wordt en dat was inderdaad zo.

Mijn collega, die een HF'er is, zei meteen ' Jeetje, dat is een kleine doos!'
Ik heb de doos even opengetrokken en daar zaten 3 papieren zakken in: 1 zak per gerecht.

Vanavond gaan we koken, ik ben benieuwd. We zijn gemiddelde eters, eens kijken of de gerechten voldoende zijn voor ons.

Wordt vervolgd!

_Floss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 08:22

Update:

Gisteravond een willekeurige zak uit de koelkast getrokken en dit gerecht gemaakt.

Ik was iets meer kwijt aan bereidingstijd, had er ook even niet bij nagedacht dat het de oven in moest voor een kwartiertje.
De hoeveelheid was voor ons beide voldoende, we hadden zelfs wat over. Alleen de Parmezaanse kaas die erbij zat had voor mij een iets groter stukje mogen zijn, maar dat komt misschien ook omdat ik altijd erg ruim ben met het gooien van kaas over een ovenschotel.

Het recept was erg duidelijk en stap-voor-stap.

Vanavond recept nummer 2.....

Ik kan trouwens niet terugvinden op de site, mócht ik willen stoppen met het abonnement, hoe ik dat moet doen.... Weet iemand dit?

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 09:29

Dat gerecht ziet er lekker uit Floss!

Ik heb me via email afgemeld, weet ik nog. volgens mij een klantenservice-mail. Zou wel ergens moeten staan!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 08:53

Afmelden via mail naar de klantenservice idd.

_Floss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 09:04

Update 2:

Gisteren voor dit gerecht gegaan.

Nu had ik er al een hard hoofd in, want rauwe aardappelschijfjes 20 minuten in de oven.... op de één of andere manier zijn ze bij mij dan nog steeds rauw.... maar ala.

Weer super uitgelegd, stap voor stap. Snijwerk was zo gedaan, en ik heb de combi-oven aangezet (dan gaart het eten normaal gezien dubbel zo snel) en nóg had alles 30 minuten nodig om te garen in de oven. Als je weinig tijd hebt (zoals wij gisteren) en je hebt alleen een oven zonder combinatie magnetron, dan ben je de sjaak en kan je rauwe piepers knagen. :+

Maar goed, het visje was zo gebakken en de gehele combinatie was erg lekker. En wéér hadden we over!

Vrijdagavond gerecht nummer 3, ben benieuwd!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 23:30

Bereidingstijd 40 minuten staat er ook bij :)

Wij gebruiken bij dat soort gerechten alleen de oven functie en dat gaat altijd wel goed.

_Floss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 07:57

bruintje123 schreef:
Bereidingstijd 40 minuten staat er ook bij :)

Wij gebruiken bij dat soort gerechten alleen de oven functie en dat gaat altijd wel goed.

Ja, die 40 minuten is de totale bereidingstijd, inclusief alles snijden. Het moet 20 minuten in de oven.... Bij mij komen op de één of andere manier rauwe aardappels na 20 minuten in de oven nog steeds rauw uit de oven... -O-

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 09:02

Bij mij ook... Dan moet ik ze echt al even voorkoken oid :=

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 15:59