Koolhydraatarm dieet voor een mooie trouwkleed!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 23:55

Esplendido schreef:
Ik ben nu af aan het vallen met behulp van een personal trainer die ook voedingsdeskundige is. Ik mag gewoon koolhydraten eten, maar wel beperkt. Maar het gaat er vooral om dat ik minder calorieën krijg dan in verbrand.

Iedereen verbrand koolhydraten, er is niemand die helemaal geen koolhydraten verbrandt. Alleen onderschatten veel mensen het aantal calorieën dat ze binnenkrijgen en overschatten ze het aantal calorieën die ze verbranden.

rumay schreef:
Jongens dit ontaard in een hoop gedoe

Ik doe metabolic balance en dat via een voedingscoach die een HBO studie gezondheidsleer en voedingsleer heeft afgerond, dus al die dieetistes ten spijt, ze weet waar ze het over heeft alleen bekijkt ze het anders, en MB komt niet uit de lucht vallen hoor google er maar eens op.

Dus al die teksten met levensgevaarlijk, weet je wat je je lichaam aandoet enz. dat slaat nergens op als je voldoen gevarieerd eet, wat ik doe, kom je niks te kort en doe je je lichaam echt niks aan.
Ik heb een vorm van reuma en door deze manier van eten heb ik veel minder last van mijn reuma dus ik doe mijn lichaam alleen iets positiefs aan nl. weinig of geen last meer van mijn reuma.

Ik eet groente en fruit in behoorlijke hoeveelheden (dus ook suikers en koolhydraten) maar eet geen zooi meer uit potje en pakjes en blikjes vanwege allerlei toegevoegde spullen die we helemaal niet nodig hebben. Ik eet geen brood en pasta en rijst en aardappelen meer omdat de koolhydraten die daarin zitten ervoor zorgen dat ik de hele dag met een opgeblazen buik gevoel rondloop en aankom.
Ik sport meer dan genoeg heb voldoende beweging maar nogmaals mijn lichaam verbrand die ballast niet en zet het om en slaat het op. Voila heel simpel.

Zelfs mijn huisarts vindt dit helemaal geen verkeerde eetgewoonte (ja heb het allemaal met haar besproken)
Misschien is het tijd dat de dieetist eens verder kijkt dan calorieën tellen net als in de paardenwereld zijn er verschuivingen en andere inzichten. :D

R12312 ben het helemaal met je eens

Ik heb voor jullie beide eigenlijk dezelfde vraag. Hoeveel koolhydraten krijgen jullie dan (gemiddeld) wel binnen op een dag?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 05:41

Emmaa_ schreef:
Het idee achter fanatiek koolhydraatarm eten is dat je in ketose komt en daardoor sneller afvalt of iets in die trant. Die drie stuks fruit gaan je inderdaad niet dikker maken, maar als je in ketose wilt komen moet je ze laten staan.

Ik mag hopen dat dit niet het doel is van welke bokker dan ook in dit topic. Ketose is levensgevaarlijk.

Esplendido

Re: Koolhydraatarm dieet voor een mooie trouwkleed!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 08:39

Ik mag 130gram koolhydraten op een dag.

Een dag ziet er ongeveer zo uit:
Ontbijt magere kwark met een beetje vers fruit en wat havervlokken.
Lunch: twee volkoren boterhammen met sla, komkommer, tomaat, ei en gerookte zalm of een salade met vis of carpaccio.
Avondeten: vis of gevogelte of rundvlees en groenten. Als ik bij de lunch geen boterhammen heb gegeten dan mag ik wel een klein schepje aardappelen/pasta of rijst en anders laat ik dat staan.

Als tussendoortjes eet ik vaak wat tomaatjes, komkommer, bakje kwark.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 19:07

Cayenne schreef:
Emmaa_ schreef:
Het idee achter fanatiek koolhydraatarm eten is dat je in ketose komt en daardoor sneller afvalt of iets in die trant. Die drie stuks fruit gaan je inderdaad niet dikker maken, maar als je in ketose wilt komen moet je ze laten staan.

Ik mag hopen dat dit niet het doel is van welke bokker dan ook in dit topic. Ketose is levensgevaarlijk.

Dat is echt niet waar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 19:22

Ketose kan ontzettend gevaarlijk zijn als je erin doorslaat. Ik zou het zelf ook nooit aandurven, maar het is een b belangrijk deel van Atkins, een van de meest vooruitstrevende en een van de meer populaire koolhydraatarme diëten.

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 22:41

Esplendido dankjewel! Nu heb ik er een beter beeld van! Ik vind jou schema ook wel netjes, toch verschillende soorten producten zodat het niet te eentonig wordt maar wel beperkt in calorieën.

Ts hoe gaat het bij jou?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 09:40

Suusje1986 schreef:
Koolhydraatarm eten is echt onzin. Ja je gaat afvallen omdat je jezelf bepaalde dingen ontzegt, maar het maakt echt niet uit of je nou koolhydraatarm eet, of vetarm, of eiwitarm. Zolang je zorgt voor een negatieve energiebalans (dus minder eten dan dat je verbruikt) val je af. Caloriearm eten dus ;)

Je kunt nog zo weinig koolhydraten eten, maar als je dat bijvoorbeeld vervangt door griekse yoghurt wat voor 10% uit vet bestaat, dan ga je echt niet afvallen!

Dus er zit eigenlijk maar 1 ding op: minder calorieën binnen krijgen! Door bijv. te tellen. Of via een app bij te houden hoeveel calorieën je binnen krijgt.

En pure chocolade in de ochtend helpt echt no way bij de vetverbranding. Ook dat zijn gewoon calorieën!

Heb je ook een pb gestuurd :)

Hier ben ik het zo mee eens!! Door je calorie inname te verminderen en wat meer te bewegen val je prima af. Ik ben op deze manier zelf 8 kilo afgevallen. Schrap maar eens suiker uit je eten, dat scheelt ook ontzettend.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 09:58

Geen concrete tips, maar ik wilde toch even reageren. Wij zijn vorig jaar op 1 augustus getrouwd, leuke datum is dat hé :D
Overigens ben ik 1m51, en ook op dieet, streefdoel is naar onder de 50. 45 is echt heel weinig, zelfs voor onze lengte. Heb jij ooit dat gewicht gehad gedurende langere tijd?

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 12:31

Hier gaat het goed!

Moest mijzelf het weekend alleen wel een beetje aanpassen, we gingen bij vrienden gourmetten.
Maar gelukkig staan zulke avonden voorlopig niet meer in de planning.

Vanmorgen heb ik Griekse yoghurt met banaan, blauwe bessen en chiazaad gegeten en zonet 2 gebakken eitjes met een half plakje kaas.
Wat ik vanavond ga eten weet ik nog niet, zit te denken aan een salade met gegrilde kip.

Wat leuk dat jullie ook op 1 augustus zijn getrouwd @bakkabouter!
Het is zeker een hele mooie datum! Wij hebben die dag precies 10 jaar verkering.

Ik kijk het eerst inderdaad even aan hoe het is als ik ongeveer 50 kilo zal wegen maar heb het vermoeden dat ik toch echt 45 moet wegen dit heb ik gemiddeld van mijn 14e tot 21 gewogen en alles was al volgroeit rond me 15! :)

Toen ik 45 woog had ik ook altijd wel een klein buikje (kreeg zelfs regelmatig de vraag of ik zwanger was) deed die periode ook niet zoveel aan sport dus daar zal het ook wel aangelegen hebben nu dat ik sport zal het inderdaad wel een beetje anders zijn maar ik zal het gewoon moeten zien op het punt dat ik 50 weeg. :)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 12:51

Ligt het aan mij, of is het een beetje raar om te verwachten dat je figuur (en daarmee je gewicht) naarmate je ouder wordt exact hetzelfde blijft als tussen je 14e en 21e? Als ik jouw posts lees denk ik écht dat je geen realistische verwachtingen hebt TS...

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 13:26

Wat is daar raar aan?
Mijn pubertijd begon rond mijn 10e en op mijn 15e had ik het lichaam van een volwassenevrouw.
In lengte ben ik gestopt met mijn 11e, en daarna kwamen de rondingen.

Vanaf me 15e tot 21 altijd op het zelfde gewicht gezeten, daarna overgestapt op andere anticonceptie wat niet veel goeds heeft gedaan en veel last van depressie gehad waardoor ik gewichtstoename had.

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 13:31

Ik ben overigens qua postuur niet te vergelijken met een Nederlands vrouw, je kan mij beter vergelijken met een Aziatisch type bijv.

Suusje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 15:26

Doubtless schreef:
Ligt het aan mij, of is het een beetje raar om te verwachten dat je figuur (en daarmee je gewicht) naarmate je ouder wordt exact hetzelfde blijft als tussen je 14e en 21e? Als ik jouw posts lees denk ik écht dat je geen realistische verwachtingen hebt TS...

Mijn figuur is nog steeds hetzelfde als toen ik 14 was hoor. Ben nu 28. Zelfs na mijn zwangerschap weeg ik nog steeds hetzelfde als toen. Ben 1.58 en weeg altijd tussen de 46 en 47. Ben gewoon smal gebouwd. Dus 45 kilo als je 1.51 bent is helemaal zo gek niet!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 15:40

Volgens mij is 45kg bij 1.51 inderdaad niet meteen ongezond. Lijkt me een prima gewicht

Nathaliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 23:17

Hoe gaat het daar TS met je koolhydraatarm dieet? :)

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-15 14:03

Hier gaat het goed! Moest me helaas wel een poosje aanpassen dus toen ging het niet zo hard maar gemiddeld verlies ik 1 halve kilo per dag.

Wil vanaf het weekend naast fitnessen ook hardlopen er naast gaan doen. :)

Suusje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 14:30

Een halve kilo per dag :oo Dat lijkt me iets teveel hoor! Klinkt als een crashdieet!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 14:33

Da's 3,5 kg per week.. Zou dit echt in overleg met je huisarts of een diëtiste doen, kan me niet voorstellen dat dit goed gaat :(:)

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-15 14:38

Gemiddeld he! Zitten ook dagen tussen dat ik het zelfde weeg als de dag ervoor. Het is dus niet dat ik elke dag zoveel afval. :)

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 14:41

Volg je nu louter koolhydraat loos?

Ik moet zeggen dat als ik de juiste foto's van je shoot online zie nou niet echt een Aziatisch gebouwd type zie?
Geloof dat dit dieet meer kwaad doet als goed.

Suusje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 15:06

Rudina schreef:
Gemiddeld he! Zitten ook dagen tussen dat ik het zelfde weeg als de dag ervoor. Het is dus niet dat ik elke dag zoveel afval. :)

Nog erger...dan zou je dus veel dagen meer afvallen dan een halve kilo? Eet je dan uberhaupt nog wel iets?

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-15 15:23

Ik heb dan ook ernstige overgewicht Nelis, maar ik ben van nature erg tenger gebouwd.
Mijn vriend is trouwens ook een kleine uk, dus miss dat het beeld ook wel wat doet vertekenen mocht je mij groter schatten.

Valt mee Suusje, helaas val ik geen 3,5 kilo in de week af denk gemiddeld 2 kilo. Soms blijf ik dus op gewicht maar als ik dan afval is het een halve kilo.
Denk dat het best reëel is met een koolhydraatarm dieet, sporten en een intensieve baan van 7 dagen in de week.

Voel me overigens super! In de ochtend begin ik tegenwoordig wel met een banaan, dus krijg wel wat koolhydraten binnen en mocht ik mij wel heel flauw voelen dan bak ik gerust een uitsmijter op een sneetje brood. :)

Jennifeerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 15:45

@Suusje1986
Koolhydraten niet essentieel?!
De hersenen kunnen alleen maar functioneren op glucose. Wanneer er onvoldoende glucose beschikbaar is maakt je lichaam dit uit vet of erger eiwitten(daar gaan je spieren).

TS ik weet niet of je helemaal op de goede weg bent, 3,5 kg is echt veel in een week. Leuk voor de bruiloft, maar dit zit er daarna binnen no time weer aan..
Daarnaast is het inderdaad zo dat het niet gaat om de koolhydraten, maar om het aantal kcal in verhouding tot het verbruik. En ja als je veel kcal uit koolhydraten eet en je schrapt deze val je inderdaad af. Maar dat ligt niet aan de koolhydraten zelf.

Suusje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 16:03

Jennifeerr schreef:
@Suusje1986
Koolhydraten niet essentieel?!
De hersenen kunnen alleen maar functioneren op glucose. Wanneer er onvoldoende glucose beschikbaar is maakt je lichaam dit uit vet of erger eiwitten(daar gaan je spieren).

Technisch gezien zijn koolhydraten niet essentieel in de zin van dat je niet dood gaat als je geen koolhydraten eet. Dit in tegenstelling tot eiwitten en vetten.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 16:09

Koolhydraten zijn juist essentieel voor de spieren! Ontzettend belangrijk dus!