Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
en zo eens in de 2 weken moet dat geen probleem zijn.
NatasjavE schreef:6 boterhammen op een dag is toch ook volgens de richtlijnen?
En om 10 uur ipv brood 2 stuks fruit? Dan kan je weer door tot 12 uur.
En of je er wel of niet van afvalt hangt ook samen met wat je op je brood doet.
Lekker dik beleggen levert veel calorieën op.
Met het laatste ben ik een [***],..overal doen ze suiker in om een gebrek aan kwaliteit te verhullen.
) 

Sababber schreef:NatasjavE schreef:6 boterhammen op een dag is toch ook volgens de richtlijnen?
En om 10 uur ipv brood 2 stuks fruit? Dan kan je weer door tot 12 uur.
En of je er wel of niet van afvalt hangt ook samen met wat je op je brood doet.
Lekker dik beleggen levert veel calorieën op.
Met het laatste ben ik een [***],..overal doen ze suiker in om een gebrek aan kwaliteit te verhullen.
Ik dacht dat je maximaal 5 boterhammen per dag mocht...
sanne1992 schreef:Ik let er niet op. Maar voor thee, zou je de korreltjesthee van Zonnatura kunnen proberen. Deze heb ik in kruidenmelange en in de rooibos variant. Ik lustte voorheen ook echt geen thee zonder suiker, en deze vindt ik heerlijk. Is te verkrijgen bij de AH, Jumbo, Coop enz. maar bij de Jumbo het goedkoopst.
hwn schreef:Winged schreef:Voedselzandloper ben ik nu ook aan het lezen, best interessant allemaal!
(en de recepten zijn ook prima te doen)
Ik lees het ook, maar denk dat de recepten me minder zouden bevallen. Wij Belgen hebben ook ietwat andere eetgewoontes dan Nederlanders denk ik.

Toch was ik wel even chaggie ervan...Nu ben ik trots dat ik het niet heb gedaan
SAKKIA schreef:Ik probeer al jaren mijn suiker inname te verminderen. De ene keer gaat dat beter dan de andere keer.
Ik heb een hele tijd mijn brood vervangen door, groenten en fruit, noten en bonen e.d.
Omdat mijn HA ook wel in was voor een klein testje heb ik voor dat ik begon een bloed onderzoek gehad. Daar bleek uit dat o.a. mijn schildklier te traag werkte en mijn suiker was te hoog.
Ik ben toen zoveel mogelijk koolhydraat arm gaan eten en heb na twee maanden nogmaals getest. Mijn suiker was prima en mijn schildklier was nog niet optimaal maar wel verbeterd. Ik heb toen besloten dit door te zetten. Ik voelde me ook super destijds.
Later verviel ik toch weer in mijn oude gewoonte. Niks makkelijkers dan even twee boterhammen smeren om mee te nemen naar het werk of een broodje te kopen in de kantine. De kilo's kwamen er ook direct weer bij aan + 5 extra.
En nu baal ik, want ik ben weer moe, heb weer dezelfde lichamelijke klachten.
Ik ben dus vanaf vandaag mijn brood weer gaan schrappen.
Ik ontbijt nu met een flinke bak kwark waar ik rauwe cacao, noten, chaizaad, gojibessen, lijnzaad en wat extra eiwit door doe. Tussen de middag lunch ik weer met een salade waar ik echt van alles en nog wat bij gooi, tis maar net wat er in de koelkast ligt.
Het avond eten is hier altijd een beetje een struikelblok, omdat mijn vriend een zeer lastige eter is.
Ik heb nu wel met mezelf afgesproken dat ik stampotten in elk geval niet laat staan, die kwelling is te grooten zo eens in de 2 weken moet dat geen probleem zijn.
Ja het kost allemaal wel wat meer tijd , maarik hoop dat ik me net zo goed ga voelen als destijds.
Winged schreef:Gewicht zegt niet alles. Hangt er ook vanaf waar je vet zit. Zit het op de heupen, op de buik etc etc. In de womans health staat daar deze keer een heel interessant stuk over
) en fruit en nootjes (ongeroosterd, ongezouten, zonder toegevoegde spullen). Je hebt van die drie dingen zoveel verschillende soorten, dat je daar helemaal niet snel op uitgekeken raakt en goed kan variëren. Thesserd schreef:Brood laten staan is voor mij echt geen optie. Ik ben een echte brood eter, het liefst alleen maar brood, ook ipv groenten bij het avondeten
Brood zonder suikers zou wel weer een optie zijn dan voor mij. Ik eet 4 plakken brood op een dag. 'S ochtends ontbijt met ontbijt drink (pure mix van fruit en de sappen daarvan) en een banaan.
Mijn doel is om producten waar onnodig suikers in zitten te vermijden. En blikjes energy en rosé bier iig door de weeks laten staan