Onsmakelijke eetgeluiden & gewoontes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wat vind jij het ergste?

Boeren
17 (7%)
Smakken
124 (56%)
Met mond open eten
71 (32%)
Slurpen
9 (4%)

Totaal aantal stemmen: 221

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 00:42

Urgh... ik kan niet eens tegen mijn eigen eetgeluiden, laat staan die van anderen :Y)

Behalve die van mijn paard, die zijn cool :+

Slurpen vind ik ook vreselijk.
Laatst zat ik in een vrij stille ruimte te wachten tot mijn auto klaar was.. En toen kwam er een man tegenover me zitten die letterlijk iedere slok van zijn koffie luidruchtig slurpte. Plus na iedere slok een " ahhhh" geluidje...Echt, ideaal :')

Destination schreef:
Ik vind eetgeluiden ook zo vies :r
Als het op tv is kan ik er ook niet over :=

Ik heb weleens het idee dat het op TV extra hard gedaan wordt.. Of ligt dat dan weer aan mij?

En wat betreft neus snuiten tijdens het eten: waarom moet dat tijdens het eten? Dat heb ik nooit begrepen. In restaurants zie ik het ook regelmatig.
Mijn vriend zegt dan: "Maar je ziet er toch niks van?"
Nee, maar ik hoor het wel en ik heb een levendige fantasie :')

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 00:47

Ik kan prima tegen eetgeluiden, mits ze niet al te erg zijn.

Ik heb echter een Chinese huisgenoot en die kan ik wel wurgen als hij aan het eten is. Zoveel geluid, dat is niet normaal meer. Ik heb hem er ooit eens op aangesproken, want het werd echt onsmakelijk. Hij zou er op letten, maar niets is veranderd. Hij heeft het zelf niet door of iets, dat hij die geluiden maakt. Het zal wel cultuur verschil zijn. Hij is niet de enige Chinees die ik ken die met veel geluid eet.

In ieder geval kan ik niet in de woonkamer zitten als hij aan het eten is. Ik verdwijn meteen naar boven als hij begint met koken of ik doe oordoppen in met harde muziek.

Het is echt slurpen, smakken, met open mond eten, de hele rambam. Ik vind het vies, maar het is vooral de vele irritante geluiden die de irritatie opwekt.

Maartje1990

Re: Onsmakelijke eetgeluiden & gewoontes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 00:49

Naast de geluiden, met name boeren en slurpen, erger ik mij ook wel aan de houding. Gosh zoveel mensen die schijnbaar niet in staat zijn met mes en vork te eten. Gewoon met een arm op tafel over het bord gebogen met de vork het voedsel zo snel mogenlijk naar binnen schrokken.... Jak

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 10:17

Springs schreef:
@Oliver
Ergeren andere mensen zich ook aan jouw als ze jouw zien ergeren over eetgeluiden?

Nee. Want ik erger me best wel vaak aan dingen, maar probeer er niks van te zeggen, want ik vind dus andere mensen die zich overal aan ergeren een beetje sneu. En ik wil niet zo iemand zijn die alles irritant en ergerlijk vind.

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 10:23

Ojee, ik moet mijzelf toch maar in gaan houden als ik een boer laat, wist niet dat zoveel mensen zich eraan ergerde :=

Ik zelf vind smakken erg onaantrekkelijk, maar dan ook overdreven smakkend. Verder ben ik veel tafelmanieren gewend en moet ik er wel om lachen, als alleen in formele sfeer wat minder. Ikzelf erger me aan kauwgomkauwers, die het luid en overdreven doen en er ook nog een bepaald gezicht bij trekken. Brr...

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 10:26

Ik ben geen zeur, maar boeren vind ik inderdaad vreselijk. Word er altijd misselijk van als iemand boert, het lijkt altijd alsof er een kwak kots achter aan gaat komen. Doe boeren lekker privé, aub :+

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 12:04

Niobe schreef:
Urgh... ik kan niet eens tegen mijn eigen eetgeluiden, laat staan die van anderen :Y)

Behalve die van mijn paard, die zijn cool :+

Slurpen vind ik ook vreselijk.
Laatst zat ik in een vrij stille ruimte te wachten tot mijn auto klaar was.. En toen kwam er een man tegenover me zitten die letterlijk iedere slok van zijn koffie luidruchtig slurpte. Plus na iedere slok een " ahhhh" geluidje...Echt, ideaal :')

Destination schreef:
Ik vind eetgeluiden ook zo vies :r
Als het op tv is kan ik er ook niet over :=

Ik heb weleens het idee dat het op TV extra hard gedaan wordt.. Of ligt dat dan weer aan mij?

En wat betreft neus snuiten tijdens het eten: waarom moet dat tijdens het eten? Dat heb ik nooit begrepen. In restaurants zie ik het ook regelmatig.
Mijn vriend zegt dan: "Maar je ziet er toch niks van?"
Nee, maar ik hoor het wel en ik heb een levendige fantasie :')

Neus snuiten tijdens het eten....waarom? Omdat het nodig is wellicht? Of heb je liever dat ik dat niet doe en dus door moet eten met een verstopte neus? Dan wordt het lastig om niet te smakken zonder blauw aan te lopen....

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 12:45

Zwerte schreef:
Neus snuiten tijdens het eten....waarom? Omdat het nodig is wellicht? Of heb je liever dat ik dat niet doe en dus door moet eten met een verstopte neus? Dan wordt het lastig om niet te smakken zonder blauw aan te lopen....

Dan kan je toch even naar de wc lopen? :?
Doe ik tenminste altijd wel..

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 12:49

Naast me zit iemand te smakken... met zijn mond dicht... vind ik toch wel erg knap! En ik vind het zo vies!

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 12:52

Ik irriteer me daadwerkelijk aan alles.
Ik eet dus het liefst ook alleen en ben liever niet in de buurt van mensen die eten ... muv restaurant natuurlijk.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 12:53

Ik vind het ook heel vies!
Maar je moet er wel even aan denken dat sommigen er niks aan kunnen doen, ik heb een beugel en soms lukt het niet om volledig en goed te kauwen met mijn mond dicht.
Tuurlijk smak ik niet echt met die vieze geluiden maar ik kauw soms wel met mijn mond open omdat ik er vrijwel niks aan kan doen door de beugel.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 12:54

Mensen die bananen eten, ik krijg daar serieus moordneigingen van!

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 12:59

Mijn schoonzusje smakt echt vreselijk, en eet ook idd met mond open en praat ook terwijl ze eet. Ik erger me er al jaren groen en geel aan. Tijdens een etentje zit ik liever niet naast d'r, ik kan dan zelf niet genieten. Heel soms zeg ik er wat van, maar dan kijkt ze me schapig aan alsof ze niets verkeerd doet...

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 13:00

Niobe schreef:
Zwerte schreef:

Dan kan je toch even naar de wc lopen? :?
Doe ik tenminste altijd wel..

Ik dus niet. Als het toevallig samen valt met dat ik toch moest plassen, dan doe ik dat wel. Maar even zo stil mogelijk iets weggedraaid mn neus snuiten, daar heb ik nog nooit commentaar op gehad. Nou zou ik ook wel even naar de wc lopen als het echt goed vol zit, want dan lukt het niet meer relatief stil. Ook wel een beetje situatie afhankelijk dus wat mij betreft.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 13:04

Het geluid van mensen die yoghurt eten...

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 13:12

niet alle reacties gelezen, zijn we weer een jaar verder }:0

maar slurpen boeren en hard op kauwen en van die geluiden maken daar kan ik dus echt niet tegen ~~}>

daarom zit ik dus ook nooit naast mn vader als we aan het eten zijn, maar heeeeulemaal aan de andere kant :Y)

en dan heb je mn zusje ook nog, die zo kan slurpen }>

ik moet zeggen dat ik er nooit aan wen, dan maar in de woonkamer eten 8)7