sla leren eten.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eleandra

Re: sla leren eten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 18:49

Ik weet niet of het al voorbij is gekomen, maar wat ook lekker is over de sla is zo'n pakje/bakje vloeibare slagroom, een zakje kruiden waarmee je normaal dressing kunt maken en eventueel nog een beetje suiker/honing. Gezond is het niet, maar echt wel erg lekker.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-14 13:33

Nee die heb ik nog niet gezien..slagroom met honing...hmm...poging waard lijkt me

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 13:37

Ik heb niet het hele topic gelezen *foei* maar er zijn ook heerlijke dressings op basis van framboos enzo.
Jummmm dan nog wat fruit erdoor en wat noten en misschien wat kaas? (huttenkase is ook heerlijk door salade) en je hebt een niet zure fruit/sla salade. Lekker hoor!

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-14 18:16

Maar dressings hebben toch (bij mijn weten) altijd olie of mayo basis? Noten vind ik wel lekker. Huttenkase niet zo. :)

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 18:21

gaat het nou eigenlijk over ijsbergsla of over die andere sla, met rucola (daar moet ik echt van kokhalzen) en zo?

Ik volg ook even, want behalve ijsbergsla vind ik sla echt ranzig! Ik ga een keer met fruit proberen.

Siglos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 18:27

Ik hield ook totaal niet van sla totdat ik bij iemand sla met komkommer en saladeskaas (of feta ofzo) gegeten had. Je kan er ook nog tomaat doorheen doen, alleen ik hou niet zo van tomaat.

Echt een aanrader! Simpel maar lekker. Door de kaasjes komt er wat meer smaak aan!

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 19:02

Ik heb net een heerlijk bordje veldsla met geitenkaas, geroosterde pijnboompitten en een dressing van olijfolie/honing/rode wijnazijn op. Vind ik persoonlijk echt heerlijk, en dat vond ik ook al toen ik een moeilijke sla-eter was.

Verder zou je eens pennen met groene pesto, pijnboompitten en rucola kunnen maken. Rucola geeft er een heerlijke nootachtige smaak aan :j

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 22:30

oh ja, ik bedoelde dus veldsla :) wat ik net zei, zal ff veranderen

DianXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 22:36

OOOh ik vind sla zoooo lekker he!
Maar dressings inderdaad ook niet! Gadver!
Sorry geen tips, alleen gewoon blijven eten, op een gegeven moment wen je er aan is met veel dingen wel zo. :P

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 23:34

liljebo schreef:
Maar dressings hebben toch (bij mijn weten) altijd olie of mayo basis? Noten vind ik wel lekker. Huttenkase niet zo. :)

vaak een olie/azijn mengsel, maar dat kan dus ook fruitazijn zijn , dus framboos azijn met wat olie, maar sowieso ben ik van het heel lichtjes aanmaken met dressing etc , niet dat je sla druipt van de dressing/saus zeg maar

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 23:52

yoghurt met honing en mosterd

of yoghurt met een schep uit een potje honing/mosterd/dille saus.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 16:55

Sla redelijk fijnsnijden en lekker veel groenten/fruit enzo erdoor wat jij lekker vind. :j
Ik (als niet vegetariër) doe er standaard spekjes, feta, hardgekookte eieren, appel, komkommer en paprika doorheen.
En daarnaast nog wel eens iets van augurkjes/zilveruitjes oid.
Gebruik nooit dressing/saus, maar serveer er wel een slasaus op yoghurtbasis bij als ik eters heb.
Door de dressing/saus apart te serveren en de boel in een slacentrifuge/vergiet te bewaren blijft de sla ook langer goed.

Je kunt uiteraard ook veel variëren hiermee door de spekjes te vervangen voor hamreepjes/kipreepjes/zalm oid of andere kaas/groenten/fruit te pakken of juist aan te vullen met pijnboompitten/croutons oid.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 17:07

xSwanHeart schreef:
Ik heb net een heerlijk bordje veldsla met geitenkaas, geroosterde pijnboompitten en een dressing van olijfolie/honing/rode wijnazijn op. Vind ik persoonlijk echt heerlijk, en dat vond ik ook al toen ik een moeilijke sla-eter was.

Verder zou je eens pennen met groene pesto, pijnboompitten en rucola kunnen maken. Rucola geeft er een heerlijke nootachtige smaak aan :j

Dat bovenste was ook een beetje mijn idee.

Sla met romaatjes (snacktomaatjes, zijn veel zoeter dan gewone tomaten en klein) wat geitenkaas en geroosterde pijnboompitten. Ik doe er dan balsamico azijn over (redelijk zoete versie) maar je kan er ook een beetje honing over doen.
Ook lekker met waterbuffelmozzarella ipv geitenkaas. Weet alleen niet of je geitenkaas en mozzarella eet?

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-14 07:40

Ik eet beperkt kaas, bij voorkeur harde. Behalve alpatino... dat gaat ook wel. (maar dan graag gegrild)

Verder allemaal bedankt voor de tips. Voorlopig kan ik wel vooruit met experimenteren denk ik. Daarnaast zal het zeker ook een kwestie van wennen zijn. Komt vast goed :)

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 10:07

Laat je nog even weten als eer iets in de smaak is gevallen, ben nu wel benieuwd :D

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-14 19:32

Ik heb wel al wraps gegeten met sla, vegetarische hamburgers ed. Dat heb ik allemaal overleefd. Ik vind het nog niet echt heel lekker, maar ook niet echt vies. Maar ik hou jullie op de hoogte :)