Blunders in de keuken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 21:43

texelse schreef:
probeer het maar eens _O- _O- :') :')

Ehhh ik geloof je wel op je woord hahahahahaha :')

Kwanyin

Re: Blunders in de keuken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 23:29

Er schiet mij nog eentje te binnen. Mijn moeder vertelde me ooit eens dat ze soms een klein snuifje suiker in de tomatenpuree voor op de pizza doet. Een klein snuifje dus. Geen volle eetlepel met nog een bergje er op. Niet doen. Niet lekker :+ .

Ninia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 23:39

Ik lees altijd heel slordig maar probeer graag nieuwe recepten uit. Deze combi is dus een garantie voor blunders. Jaaaren geleden: las ik: doe de rozemarijn door het mengsel. Dus ik al die snippertjes losgepeuterd en alles lekker door het mengsel geroerd. Helemaal tevreden. Toen zeker weer een paar zinnen overgeslagen, staat er: haal nu het TAKJE rozemarijn er weer UIT! := Tja dat ging een beetje moeilijk! Pittig sterk gerechtje geworden?? :j
Laatst bijgewerkt door Ninia op 12-10-13 23:40, in het totaal 1 keer bewerkt

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 23:39

Daar komt ie, slecht met ovens. 2 keer brandalarm af laten gaan En 1 keer brownies flink aan laten randen op vakanties

1. Vriendin van mijn zus, wat is dat voor rook daar. O :x de pizza broodjes! En ja hoor, oven open en wat een rook. Ventilator aan. Even later gaat rookalarm af :Y) . Het stonk zo dat we even buiten zijn gaan staan met ventilator binnen aan. Buren roken het ook :o .

2. En popcorn dat aanbrand omdat je de olie bent vergeten :+ . Alweer zo'n leuk brandalarm :D .

3. Op vakantie, we waren in ons een buurtje een badminton wedstrijdje aan het doen. En we ruiken iets dat aanbrand. Niet veel aandacht aan besteed. Ik denk 15 a 30 minuten later. O :x de brownies (ik zou ze in de oven doen voor een vriendin die wat moest uitdelen) Helemaal zwart. Oops

4. Dat ze bij die kookboek recepten dol zijn op knoflook :Y) , dat ik van die dingen heb met heel veel knoflook.

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 23:43

tabaflab schreef:
Daar komt ie, slecht met ovens. 2 keer brandalarm af laten gaan En 1 keer brownies flink aan laten randen op vakanties

Ik heb al veel dingen meegemaakt in de keuken, maar dat nog nooit :oo

_O-

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 23:54

Traiectum schreef:
tabaflab schreef:

Ik heb al veel dingen meegemaakt in de keuken, maar dat nog nooit :oo

_O-

Ik ben een echt keukenprinsesje ;)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 23:55

Arme brownies... :(

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 23:57

Ik heb ook nog wel een blunder, maar daar kon ik niets aan doen. In mijn studentenhuis was het echt ontzettend goor, alles plakte. Ik was aardappels aan het bakken op het fornuis (wat ook plakte). Ik wilde de pan oppakken om de aardappels te schudden, maar dat ding zat dus serieus vastgeplakt. Ik trekken, ne daar vlogen de aardappels door de keuken. Laatste keer dat ik daar geprobeerd heb te koken.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 23:58

Ajuin stoven lukt me niet altijd, af en toe zwart dus is altijd gokken of het lukt :')
Grote ketel aardappelen afgieten gaat meestal gepaard met deksel dat onder handdoek weg schuift en aardappelen allemaal aan de wandel _o-
Pudding maken, inschatten lukt niet altijd en kookt de melk over :D
Een metalen beker met plastieken handvat met lepel in de magnetron zetten voor warme chocomelk,
was toen wel veel jonger hoor O:)
...

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 00:01

Oven frites in de oven gedaan voor een feest. De frietjes waren zo hard dat de vorken ervan braken.

paprikapoeder over mijn stukjes appel gegooit ipv kaneel

en zout in de appelmoes gedaan ipv suiker

binnenkort upload ik trouwens nog wel een filmpje van een ander bijzondere creatie dat ik met brood voor mekaar heb gekregen.

marijkiiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 00:05

Ik heb volgens mij twee keer afbakbroodjes per ongeluk in de magnetron gedaan ipv de oven, dus dan komt er ineens rook de kamer in :+

Voor de rest valt het volgens mij wel mee, heb wel een keer iets een beetje aan gebrand en iets over laten koken, maar dat was niet zo erg volgens mij :P

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 00:10

Mijn man is nog wel eens van spullen even weg zetten in de oven.
Opzich niet heel erg, maar ik kijk daar dus nooit na.....

Snijplank met cake erop, oven aan......Cake keihard en snijplank half gesmolten.

Schaal met oliebollen, oven aan..... Gelukkig een stenen schaal maar met de oliebollen kon je iemand z'n hoofd ingooien zo hard.

Verder schiet me nu niets te binnen

LicentioFide

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 00:20

De potjes kruiden in mijn vaders keuken heb ik een vaste plaats gegeven, dus dat weet ik allemaal uit mijn hoofd, todat mijn vader de keuken laatjes had opgeruimd.. Oeps.. Heeeeel veel aromat over mijn wentelteefje :(

Of het pak vlokken achterin de oven zeteen met je moeder omdat je broer het anders in 1 x opeet. Dat pak hebben we verbrand teruggevonden

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 00:26

Niet helemaal qua koken, maar wel in de keuken gebeurd :+.
Vanmiddag ein-de-lijk de stap genomen om naar mijn gruwelwinkel Ikea te gaan, om een paar van die hangstangetjes te halen waar je zo'n dingetje aan kan hangen waar kruidenpotjes in kunnen enzo.
Alles gechecked.. Heb ik alles, echt alles? Ja...
Thuis aan het boren, alles hangt goed.. Ben ik die stomme haakjes vergeten :'). Heb dus nu een stangetje aan de muur en een mandje met kruiden op mn aanrecht :').

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 00:34

Ik kan redelijk goed koken en vind het ook leuk om te doen, maar laatst wel 2 blunders op 1 dag. Ging uitgebreid koken voor vrienden en maakte zelf pastasaus met mijn nieuwe staafmixer, maar toch net niet handig dus mijn halve keuken onder de rooie spetters en daarna ook de pijnboompitjes laten aanbranden. Gelukkig de keuken net op tijd schoon gekregen voor mijn gasten er waren en ook zonder de pijnboompitjes was het eten verder erg lekker.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 00:56

Gelukkig ben ik inmiddels wel wat handiger geworden in de keuken, er gaat niet zo veel meer mis. Mijn grote struikelblok is nog steeds het uitkienen van de verschillende kook-/baktijden.. Dat heeft nog steeds regelmatig tot gevolg dat het vlees erg 'krokant' is, terwijl de groenten net aan gaar zijn, etc.

Mijn vriend dacht ook handig te zijn. Hij had gehoord dat je stamppot net zo makkelijk kon stampen met de mixer. Op zich niet zo'n probleem, maar met zuurkool kan ik het toch echt niet aanraden :') ik heb weken later nog de zuurkooldraadjes van het plafond kunnen schrapen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 01:22

Toen ik voor het eerst zelf brownie ging maken... Mijn moeder heeft een heel lekker recept, dus die wilde ik maken natuurlijk. Er stond dat de brownie ± 35 minuten in de oven moest. Alleen, het horizontale lijntje van de + ligt precies op het vouwlijntje van het recept en is dus helemaal weggesleten. Dus ik las 135 minuten... En dan sta je raar te kijken als je je lekkere kleffe fudge brownie wilt aansnijden en het een KEIharde koek is! De smaak was verder wel hetzelfde gelukkig :Y)

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 08:18

oja ik heb nog wel een leuke

Lang geleden ging ik bij een vriendin appelflappen maken, allemaal heel leuk & gezellig, dingen waren klaar en stonde in de oven.

Wij gingen aan de keukentafel zitten en tijdschriften lezen die daar lagen..

op een gegeven moment begin ik iets te ruiken.. ik kijk over mn tijdschrift heen, ik kijk nog een keer,

heeeeeeeeeeele keuken blauw :wow:

ik zo: "uh... *naam vriendin* volgens mij zijn we wat vergeten :')

vriendin: WOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOW

Dus wij rennen naar de oven, doen hem uit, zetten alle ramen open, en t dakraam (zij hadden zon lichtkoepel in t dak).

komt die moeder eraan: wat is hier gebeurd?

eehh.. niks :x

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 08:40

Ik heb ook wel een heel rijtje blunders en als ik wat dieper nadenk komen er vast nog wel meer bij, veel heb ik namelijk diep weggestopt of de herinneringen zijn te pijnlijk :')

Laat ik beginnen met vertellen dat ik in een (zeer) groot huis/villa woon en de afstand tussen mijn huiskamer en keuken een stuk groter is dan in de gemiddelde woning. Ik woon met huisgenoten en we delen de keuken (maar verder heeft iedereen eigen ruimtes), een deel van mijn voorraad staat in de (woon) keuken maar een deel staat ook in mijn huiskamer.... en ik ben snel afgeleid, dit leidt dus nog wel eens tot verbrand eten taferelen omdat de tv in mijn woonkamer wat interessants uitzend.

- Miekje had trek en besloot een paar eitjes te koken, eitjes moeten 5 minuutjes, in die 5 minuutjes kun je best wat anders doen dan naar een pannetje staren dus besloot ik wat te surfen/internetten/bokken... 45 min later rommelde mijn maag en ging er een lampje branden ergens in de diepe krochten van mijn hersens....
In de keuken aangekomen kwam ik tot de ontdekking dat eieren kunnen ontploffen, in de drooggekookte pan lagen nog 2 zwartgeblakerde eierschillen en de afzuigkap zat onder het eigeel, heeft ernstig lang geduurd voordat alle ei uit de minigaatjes van de afzuigkap was.

- Ik moest om 10.00 op mijn werk zijn en had besloten ovenschotel mee te nemen als lunch, de avond daarvoor kon ik daar de energie niet voor vinden om te maken dus moest dit 's morgens vroeg doen. In mijn haast om haalde ik de ovenschotel uit de oven om in een bakje te doen om mee te nemen.
Resultaat 8 verbrande vingertoppen want tja... de schotel uit je handen laten vallen was geen optie want dan had ik en geen eten en zou de schaal kapot zijn. Ik heb 2 weken lang amper kunnen typen.

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 09:10

Aardappels opzetten zonder water. Gelukkig was ik er vrij snel bij en kon ik het meeste van de aardappels nog redden.

Ovengerecht uit de oven halen en meteen er van wat opscheppen, toen sprong het bord.

Een bijna blunder, ik was een gerecht met kip en groente in een saus aan het maken, maar iets klopte er niet aan de saus. Net op het moment dat ik zei dat we het dan maar zo moesten eten (het was niet compleet oneetbaar), zag ik het vergeten ingrediënt op het aanrecht staan. Gelukkig kon het nog worden toegevoegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 10:42

Yv_ schreef:
Niet helemaal qua koken, maar wel in de keuken gebeurd :+.
Vanmiddag ein-de-lijk de stap genomen om naar mijn gruwelwinkel Ikea te gaan, om een paar van die hangstangetjes te halen waar je zo'n dingetje aan kan hangen waar kruidenpotjes in kunnen enzo.
Alles gechecked.. Heb ik alles, echt alles? Ja...
Thuis aan het boren, alles hangt goed.. Ben ik die stomme haakjes vergeten :'). Heb dus nu een stangetje aan de muur en een mandje met kruiden op mn aanrecht :').

Een goed alternatief bij de Zeeman. Hebben ze voor in de kast witte, zwarte of grijze bakjes. Passen 4 kruidenpotjes in en zijn 3 stuks voor 0.99 ;)

Een mooie pateschaal met inhoud onder de grill zetten. De rest laat zich raden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 12:12

Geweldig topic, vooral de brownies die aangerand werden bezorgden me tranen van het lachen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 12:31

Yamcha schreef:
Geweldig topic, vooral de brownies die aangerand werden bezorgden me tranen van het lachen :')

Ljkt mij een raar iets of je bent een letter vergeten }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 12:46

Lees maar eens terug :D

Was een spelfout van een Bokker, wel een heel grappige :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 12:48

Yamcha schreef:
Lees maar eens terug :D

Was een spelfout van een Bokker, wel een heel grappige :')

excuus