Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Lukt helemáál niet dus. Zodra ik thuis ben ga ik vreten, Milka-Oreo repen, Oreo koekjes met witte chocola, Cote d'or repen... Ben ontzettend moe, lusteloos, zie er slecht uit, slechte huid en heel neerslachtig, lichamelijk veel pijn vooral in de buikstreek dus vanbinnen zit het wel echt niet lekker 
. Eigen jam etc. komt helaas bergen suiker bij kijken maar ik ga ook uitjes inmaken, groenten ( nu als ze ergens op de aanbieding zijn lekker veel mee maar straks uit de groententuin
) en zelf sterke drank maken of fruit op drank ( altijd leuk cadeau te geven in een mooie fles met een mooi kaartje
) .
. Ik probeer zo beetje zelfvoorzienend te worden, hopelijk veel varieteit erin te brengen en het gebruik van grote vriezers die stroom eten te vermijden
.
en alleen maar fruitvermelding op pak, daar word je vrolijk van hihi.
plotse chocoladevisioenen
) en ik denk dat fruit enorm lekker tussendoortje is of voor 's avonds
. je moet het zelf echt sturen in je hersenen en gewoon niet kopen = niet in huis en niet kunnen pakken
.
Echter lijkt het mij sowieso in de huidige maatschappij erg lastig. Maar wel slim dat je het qua voeding zo drastisch wilt aanpakken want naar mijn idee zijn er alsnog inderdaad een hoop dingen die niet goed voor je zijn. Zo probeer ik zelf aspartaam zoveel mogelijk uit m'n voeding te bannen. Courses schreef:Ik vraag me wel af of we soms niet in dingen te ver gaan .. Ik bedoel, tegenwoordig is alles bijna 'slecht' voor je en ja, het gene wat wel 'goed' is is hartstikke duur (waarvan over 2 jaar misschien weer iets gevonden word wat 'mogelijk kankerverwekkend kan zijn'). Ik ben er niet blind voor o.i.d, maar tegenwoordig word van 99% van de voeding geroepen dat het kankerverwekkend is en tja .. In zekere maten na een bepaalde hoeveelheid zou dit misschien ook wel kunnen maar op die manier kunnen we verder haast niks meer eten. Vroeger aten ze ook allerlei vlees en andere dingen, toen zochten ze ook niet uit of er bepaalde E-nummers wel of niet inzaten. Natuurlijk waren er toen bepaalde stoffen nog niet maar verbrand vlees werd bijvoorbeeld toen ook gegeten en dat is voor mij ook iets waarvan ik denk 'Never niet'. Ik snap best dat je op je voeding wilt letten maar werkelijk alles uitbannen lijkt mij toch wel heel lastig.
zaten die E nummers in veel zaken niet omdat ze toen nog niet bestonden en er dus ook niet door fabrikanten werden ingestopt. sinds dat voeding veel geraffineerder is geworden , veel meer half klaar of kant en klaar is , eten we die E nummers pas echt met grote regelmaat, en de hoeveelheden suiker .

_Tara_ schreef:Courses, ik lees op internet dat er glucose-fructose stroop in die green tea zit? De grootste zooi die er, naar mijn mening, bestaat (samen met aspartaam en E621 idd). Dus voor mij zou dat ook een nee zijn, die drank.
Leuk TS, dat je je wat meer gaat verdiepen in voeding! Staar je alleen niet blind op E-nummers. Een van de 'ergsten', E621, wordt vaak niet meer aangeduid als E621 maar met allerlei synoniemen. Ook komt dit stofje dan weer voor, zoals Femke al zei, in andere ingrediënten. Maar hier moet je een beetje je eigen weg in zoeken. Hoe 'streng' wil je zijn, welke ingrediënten wil je echt niet binnen krijgen, welke eventueel nog wel. En 't belangrijkste, hou 't leuk voor jezelf. Thuis bak ik m'n eigen brood, eet ik veel groente, bak ik in kokosolie enz. Maar als ik zin heb in melkchocola, haal ik daar wat van. Of als ik bv bij iemand op bezoek ben en ik eet daar mee, eet ik ook gewoon wat de pot schaft. Dat moet ook iedereen weer voor zichzelf weten natuurlijk, hoe ver je daar in gaat. Maar voor mij zou de lol er af zijn als ik niet meer ook gewoon eens een keer een diepvriespizza kon eten.
_Tara_ schreef:Courses, ik lees op internet dat er glucose-fructose stroop in die green tea zit? De grootste zooi die er, naar mijn mening, bestaat (samen met aspartaam en E621 idd). Dus voor mij zou dat ook een nee zijn, die drank.
Leuk TS, dat je je wat meer gaat verdiepen in voeding! Staar je alleen niet blind op E-nummers. Een van de 'ergsten', E621, wordt vaak niet meer aangeduid als E621 maar met allerlei synoniemen. Ook komt dit stofje dan weer voor, zoals Femke al zei, in andere ingrediënten. Maar hier moet je een beetje je eigen weg in zoeken. Hoe 'streng' wil je zijn, welke ingrediënten wil je echt niet binnen krijgen, welke eventueel nog wel. En 't belangrijkste, hou 't leuk voor jezelf. Thuis bak ik m'n eigen brood, eet ik veel groente, bak ik in kokosolie enz. Maar als ik zin heb in melkchocola, haal ik daar wat van. Of als ik bv bij iemand op bezoek ben en ik eet daar mee, eet ik ook gewoon wat de pot schaft. Dat moet ook iedereen weer voor zichzelf weten natuurlijk, hoe ver je daar in gaat. Maar voor mij zou de lol er af zijn als ik niet meer ook gewoon eens een keer een diepvriespizza kon eten.
) dan ben ik de dag erna ook ziek. Niet omdat vlees per definitie slecht is, maar omdat mijn lichaam het niet meer gewend is.
maar om dan maar gelijk te zeggen dat het slecht is?
ik heb nu eenmaal maar een klein studentenkamertje met een nog kleiner koelkastje en een mini vriezertje, en een niet-bestaand leefritme (net als mijn vriend overigens) dus dan is er helaas weinig aan te doen.
komt van de molen en zit niets anders is dan natuurlijke ingrediënten.
had er een glas cola, glas water en een kop koffie bij.
weet natuurlijk niet of het ermee te maken heeft, maar mijn vriend kwam ermee. Hij zei dat ik veel vrolijker en uitgerust was sinds we 'gezond' doen.Courses schreef:_Tara_ schreef:Courses, ik lees op internet dat er glucose-fructose stroop in die green tea zit? De grootste zooi die er, naar mijn mening, bestaat (samen met aspartaam en E621 idd). Dus voor mij zou dat ook een nee zijn, die drank.
Ik kan 't niet vinden op 't pak, er zijn verschillende varianten van de Green Tea van Pickwick, en een aantal staan ook op de website van 'producten zonder schadelijke E-nummers'.
Allright, even het pak opgehaald;
Water, Suiker, Vruchtensap uit concentraat (0.2% granaatappel, 0.2% cranberry) voedingszuur (citroenzuur), groene thee-extract (0.12%) zuurteregelaar (trinatriumcitraat), aroma, zoetstof* (steviolglycosiden).
Dit is de Pomegranate/Cranberry variant, je hebt ook citroen, green tea en nog wat andere.
Dat doet Knorr ook en daar zit volgens mij ook gistextract in.