Riraito schreef:Normaal blijf ik een beetje weg van dit soort topics, ze geven me het gevoel dat ik niks meer kan eten zonder risico te lopen.
Niet eten en drinken geeft nog een groter risico
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
moonfish13 schreef:Alle mensen die hier gek doen over dit stuk zijn zelf nog nooit goed ziek geweest geloof ik, sommige mensen reageren wel degelijk raar op bepaalde dingen.
[...]
Wacht maar tot je wél iets hebt waar ze regulier niets mee kunnen, wedden dat je dan uiteindelijk bij dit soort zaken uit komt?
Dani schreef:Overigens drink ik al jaren light frisdrank bij 't leven, heb ik minstens 10 klachten gehad die op die lijstjes voorkomen, en -surprise surprise- zijn ook 9 van de 10 klachten weer verdwenen door andere oplossingen terwijl hooguit méér ben gaan drinken (en daarmee dus ook meer aspartaam binnenkrijg).
En die kaas is zuivel en daar zijn je darmen niet op gemaakt. Die appel zitten ook weer teveel suikers aan en door de zuren die er in zitten gaat de tandarts weer steigeren

) toch ook ergens in doen en met water is het ook niet te vreten 

) is dan ook meteen weer jammerlijk gestrand.

Wendy schreef:Blon_D schreef:Aspartaam gedraagt zich in het lichaam hetzelfde als suiker en werkt dus ook dik makend. Aldus mijn diëtiste. Ik ben er sinds gisteren mee gestopt volgens mijn diëtiste is gewone suiker nog beter dan aspartaam
De dietiste zegt het, dus het is zo![]()
Dit soort uitspraken geeft al aan waarom ze wat mij betreft de vergoedingen voor dietisten wel uit het pakket mogen halen, die heeft duidelijk de klok horen luiden, maar weet niet waar de klepel hangt.
zelfs de levensgevaarlijke en dodelijke E621. (Ja, dat laatste was sarcastisch)
Riraito schreef:Zo kan je wel bang voor alles zijn. Als je 50 liter water drinkt (gaat dat wel lukken?) dan voel je je ook niet echt goed. Mijn moeder heeft MS en iedereen vraagt telkens maar of ze ook light-spul drinkt. Want dan heeft ze misschien wel geen MS! Heel jammer, ze drinkt het niet.
Ik probeer en gewoon niet over na te denken, want niks is meer goed voor je. Zelfs als je helemaal niks eet ga je nog dood
SSDesign schreef:Fred_Kroket schreef:Stevia is een plant die nog goedkoper is en zoeter dan aspartaam en geen slechte bijwerkingen heeft ook niet in grote hoeveelheden. Bedrijven die met die zoetstof wilden werken zijn jarenlang tegengewerkt door bedrijven die aspartaam produceren.
Jouw berichten kun je blijkbaar ook met een korrel zout nemen, want stevia is pas sinds kort toegestaan in levensmiddelen![]()
Maar heb je ooit pure stevia geproefd (steviapoeder met 95% steviolglycoside)? In veel producten is het niet te eten. Ik heb zelf onderzoek gedaan naar ijs met stevia. 0.5 gram poeder in anderhalf liter ijs (95% steviolglycoside) was nog steeds te proeven en zo ontzettend vies...
Varekaj schreef:Je kan ook proberen om een lactosedieet, glutenvrij dieet en eetschema van een suikerpatiënt na te leven, maar dan zit je ook best krap volgens mij.
Had een keer een patiënt op stage die denk ik geen kalium meer mocht. God wat was dat beperkt zeg! En dan at hij zo graag een banaan, mocht dat ook weer niet omdat hij er constant erg verstopt van raakte. Godzijdank mocht hij af en toe nog een tafelbiertje.
Moest het echt allemaal zo rotslecht zijn in de hoeveelheden die de gemiddelde mens overal van binnenkrijgt, dan zouden we zo oud niet worden. Uiteraard moet je opletten en alles met "te" voor is nooit goed, maar je moet nou ook niet gaan overdrijven.