En voor iets gezonds hoef je ook helemaal niet altijd lang in de keuken te staan. 5x per week gebakken aardappelen met sla gaat ook wel vervelen... Je kan natuurlijk ook zelf eens iets gaan maken.
Mijn schoonmoeder kookte ook nooit op zaterdag; dat was de zoek het lekker uit dag, mocht je blij zijn als er nog wat sneetjes brood was met pindakaas.. vond dat altijd verschrikkelijk asociaal om je kinderen het maar uit te laten zoeken als je nota bene huisvrouw bent en de hele dag op de bank zit.. sinds mijn vriend en ik samen wonen is zaterdag juist de; lekker uitgebreid kippetje braden en verse frietjes bak dag geworden. volgens mij waardeert hij het wel.
Hier hebben we nooit een vaste dag gehad qua eten! Nu nu, maar toen wij klein waren ook niet. Bij mijn vriend hebben ze ook zondag soepdag. En op een of andere manier eet ik vaak op zondag daar haha. Ik ben helemaal geen fan van soep eigenlijk.. de meeste vind ik niet echt vullend, en die echte volle vullende soepen vind ik niet erg lekker. Mijn vader vind soep ook verschrikkelijk, dus we eten het ook niet zo heel vaak.
Wij proberen wel minstens één keer in de week vis te eten, maar welke dag dat dan is wisselt en ook elke keer andere vis
Wij eten juist niet makkelijk in het weekend want dan hebben we tijd om uitgebreid te koken. Eten wel eens soep als lunch, omdat we in het weekend regelmatig een flinke pan soep maken. Die gaat dan in de vriezer voor laat thuis zijn van het werken en toch snel iets gezonds willen, of we eten 'm maandag of dinsdag. Aardappels vlees groente eten we meestal niet meer dan 2 keer per week, voor de rest is het pasta, rijst, quinoa, noodles, soep, salade etc.
Vroeger aten wij zondags ook altijd soep, maar dan wel een goed gevulde maaltijdsoep zoals een boeren groentesoep of iets dergelijks. Ondertussen hebben we de zondag soepdag allang afgeschaft en eerlijk gezegd was ik daar toen wel blij om, want ik was er wel op uitgekeken. Inmiddels maak ik zelf wel weer regelmatig een soepje. Zelfgemaakte mosterdsoep, uiensoep of broccolisoep. Genoeg variatie en eigenlijk vind ik het best lekker. Toast erbij, jammie!