Groene smoothies! Wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 22:22

Bij de Tuinen is het vanaf €25 toch zonder verzendkosten? Ik bestel er eigenlijk altijd nog elk iets anders bij.
Hier heb ik het ook een keer besteld, gelijk een kilo: www.chiazaden.nl

Digi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 22:28

Ik ontdek net dit topic dus even een bericht zodat ik kan meelezen :o . Heb net een zak biologische spinazie gekocht voor groene smoothies. Ik ben al een tijdje aan de smoothies maar de spinazie wil nog niet doordringen... Ik ben vooral van de sinasappel, grapefruit, banaan, bosbessen, frambozen, bosvruchten, mango, tarwezemelen, lijnzaadolie, en goji (hoewel de laatste met een beetje tegenzin :\ )

pNg

Re: Groene smoothies! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 22:34

met ananas is ook heeeeel lekker..

Digi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 22:35

Oja annanas staat klaar, die ga ik morgen slachten :-)

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 23:22

Bokkertjes, probeer er ook ook es Amandelmelk bij te doen, heerlijk zoetig en romig.

Uhm, over die Chia-zaadjes, die gebruik ik nu drie dagen, een dessertlepel per keer. Nou heb ik ook al drie dagen een lichte hoofdpijn. Ik eet genoeg, daar kan het niet aan liggen, maar ik begin te denken dat het aan die Chia-zaadjes ligt. Ik heb serieus nóóóóit hoofdpijn !!

Iemand daar ook ervaring mee, Chia-zaadjes en lichte hoofdpijn ?

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 23:29

Wat vervelend freespirit. Ik heb nooit hoofdpijn gehad van chiazaden, alleen wat overactieve darmen maar dat is in mijn geval geen overbodige luxe...

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 23:43

Nee, ik heb geen 'bijwerkingen' van chia.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 10:33

Bah, ik heb vanmorgen een smoothie met kort gestoomde broccoli op, dat vond ik geen succes. Gisteren heb ik hem met rauwe broccoli op, maar even gestoomd vond ik erg muf worden.
Had er ook een stuk avocado door gedaan (bananen waren op), maar daar heb ik niet veel van geproefd, dus morgen probeer ik dat nog een keer maar dan zonder gestoomde broccoli.

Hier ook geen hoofdpijn door chiazaadjes :n
Ik heb even gekeken, ik haal ze nu bij de biologische winkel hier in het dorp, en daar zijn de €5,95 voor 250 gram, dus tenzij ik een grote verpakking ergens koop ben ik geloof ik niet zo snel goedkoper uit door het ergens anders te halen.

Eten jullie trouwens ook wel eens raw cacao nibs? Ik kreeg dat als tip van een studiegenootje en heb ze gisteren voor het eerst op. Zo eten is niet zo lekker, maar ergens doorheen vind ik een leuke afwisseling :j Zeker door de smoothies vind ik het ook lekker.

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 14:28

Ik ga ook maar eens experimenteren met groene smoothies. Ik begin denk ik met sla of spinazie (zo even kijken wat er te krijgen valt in de supermarkt) met fruit wat ik in de supermarkt voor een fatsoenlijke prijs kan vinden...

De reden dat ik hiermee wil beginnen is dat ik denk dat het voor mij een oplossing kan zijn voor mijn 'eetprobleem' 's ochtends (ik ontbijt bijna nooit omdat ik een hekel heb aan brood, vooral 's ochtends) en omdat ik dit wellicht als oplossing zag om te kunnen eten voor het sporten/hardlopen. Ik wil namelijk over anderhalve week weer beginnen met hardlopen, maar had de vorige keer altijd het probleem dat ik last had van steken in mijn buik. Ik moet na het eten écht minimaal 2,5 uur wachten voor ik kan lopen en dat werkt niet in de zomer als ik 's ochtends wil hardlopen.

Iemand ervaring met smoothies voor het sporten?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 14:36

@Susanne: ik vind ze erg fijn zo 's ochtend voor het sporten/werk hier op de boerderij.
Ik heb dan qua trek geen probleem met 's ochtends eten, maar ben vaak te druk anders om er de tijd voor te nemen.
Sta nu om 05:30 op en drink twee grote glazen groene smoothie en daar red ik best een tijdje op, moet alleen niet vergeten nog ergens te lunchen op de dag, want anders komt er een grote snaaibui, hahahaha. Probeer nu dan ook nog een laat ontbijt te nemen, omdat ik toch wel vrij vroeg op sta en lange dagen heb.

Vraagje m.b.t. verse ananas, ik was me aan het bedenken of je die met middenstuk in de blender kunt gooien (gooi zoveel mogelijk compleet erin, schil gaat uiteraard wel van de ananas af :D ), iemand ervaringen?
Of toch maar gewoon slachten op de standaard manier/

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 14:41

ook maar eens volgen hier. Ik gooi gewoon alles wat er op moet in de sapcentrifuge en maak het op smaak indien nodig met een appel of kokosmelk. Alles in de keukenmachine en dan wat yoghurt of een banaan erdoor werk t ook prima.

Enige echt niet aanrader is vijf stronkjes witlof tegelijk gebruiken. Wat was dat bitter!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 14:42

Susanne_, wat je zou kunnen doen is bv een halve banaan eten voor je gaat hardlopen. Sowieso rustig opbouwen, niet over grenzen gaan en dan zou 't met de steken wel mee moeten vallen.
Maar smoothies zijn zeker een goed idee als je brood niet weg krijgt 's morgens! Dat probleem heb ik namelijk ook. Zelf zou ik wel voor spinazie gaan, sla is, zoals eerder gezegd, eigenlijk alleen maar water. Spinazie bevat ook nog goede voedingsstoffen. Doe er een banaan en wat versgeperst sinaasappelsap bij, erg lekker!

pNg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 14:47

Susanne_ ik krijg 's morgen ook geen hap brood door me keel. Ga ook vaak 's morgens hardlopen, maar met een lege maag kan ik het echt niet. Ik drink dan voordat ik ga lopen ook een (klein) glas met een lekkere smoothie.
Let er wel op dat je niet te veel drinkt want het vult enorm.

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 15:34

Ik heb net ook spinazie gehaald en een komkommer. Wat is nu een lekkere combi?? Ik heb sinaasappels in huis, kiwi's, appels, citroen, limoen, en evt gember. Maar tot nu toe vond ik geen enkele smoothie met gember lekker.

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 15:42

Die chiazaden, kun je die bijvoorbeeld ook door de yoghurt heen doen en proef je er iets van?
Misschien een hele domme vraag hoor :o

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 15:52

Ik heb net al 1 gemaakt. 50 gram spinazie, een halve komkommer, een citroen, 2 sinaasappel, 4 kiwi's en een banaan. Hij is heerlijk en helemaal super....mijn zoontje van 5 is ook heerlijk aan het slurpen. Dit was voldoende voor ong. 2 sapglazen vol.

Ik wil die zaden ook is gaan proberen, maar heb voorlopig alleen maar een sapcentrifuge, keukenmachine incl blender is in bestelling.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 15:55

Ja Mandy, dat kan ook in de yoghurt en je proeft er niks van.
Ik doe het ook wel over de sla of rauwkost, of in mijn havermoutontbijt en in mijn zelfgemaakte havermoutkoekjes.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 15:57

Karin, als je ze over de sla doet, laat je ze dan eerst weken in water? Het is mij namelijk nog steeds niet duidelijk of dat nou per se nodig is of niet.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 15:57

Nee, ik strooi ze er zo over.
Maar meestal doek ze in een smoothie en dan week ik ze wel eerst. Ik voeg ze ook pas op het laatst toe na het gebruik van de staafmixer.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 16:00

Ja dat doe ik sowieso ook, pas toevoegen na het gebruik van de staafmixer :j Meestal laat ik de smoothie dan even staan voor ik 't opdrink. Dan weken ze in de smoothie.

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 16:07

Ik maak vaak een smoothie van avocado met een paar dadels en rijstemelk. Is op zeker mijn favoriet. Maar bevat wel veel calorieën voor degenen die willen afvallen.

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 16:12

En ook heel lekker winterpeen met appel, chlorella en een klein stukje gember

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 16:15

}:0 Wat is chlorella?? Of kom ik nu dom over?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 16:26

Jummie de rucola was in de aanbieding, daar ben ik dol op in salades etc dus ik dacht: kan vadt ook in een groene smoothie :D
Verder avocado gekocht, dat lust ik ook graag. Zometeen even een smoothie met mango/sla/spinazie/aardbei in elkaar zetten.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 19:32

Als je niet even op Google gekeken hebt inmiddels, dan wel een beetje Wreckh... :D