Stoppen met snoepen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 16:46

Als ik wat in huis heb eet ik het ook op! Oplossing niet met honger naar de supermarkt en streng zijn voor jezelf.
Als je het niet koopt, kun je het ook niet opeten!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-13 16:47

Raponsje schreef:
zuivel producten zoals optimel zitten boordenvol suiker.
dus dat moet je ook laten liggen.
0% vet betekend vaak "0% toegevoegd vet maar extra suiker om de smaak te behouden".

chips - chocola en koek is uiteraard slecht.
wat pure chocola zo nu en dan is wel prima.

Maar wie heeft het hier dan over optimel, behalve jij?

Iedereen weet neem ik aan dat dingen als optimel en dingen met geen toegevoegde suikers helemaal niet zo gezond zijn als we moeten geloven.

Raponsje

Re: Stoppen met snoepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 16:56

Zuivel producten zoals staat er toch?!

Ik krijg wekelijks tig pbs van bokkers die niet weten dat mueslirepen of producten zoals optimel slecht zijn.
Dus zo vreemd is het niet dat ik het hier vermeld.

Daphnm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 16:57

Koop soepstengels :D verassend lekker en weinig kaloriën, elke keer als je zin in snoep hebt, neem er 1 en een (groot) glas water (:

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 17:06

Sinds ik weer stage heb en dus weer wat structuur kan ik redelijk van het zoetige spul afblijven, maar zo'n dag als vandaag (vrije dag) maakt het er niet makkelijker op. Heb al weer wat chocolade koekjes op, wine gums en dan moet de avond nog beginnen.. :(:)
Afgelopen weekend had m'n schoonmoeder een chocoladecake gebakken, gaf ze me 1 plakje hmm.. en nog 1.. en nog 1.. en uiteindelijk heb ik bijna 6 plakjes gehad (binnen een uur). :o Jammer genoeg word ik niet misselijk of vol en dus moet ik mezelf echt een schop onder m'n kont geven om te stoppen..! -O-

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 17:19

paardengekD schreef:
Koop soepstengels :D verassend lekker en weinig kaloriën, elke keer als je zin in snoep hebt, neem er 1 en een (groot) glas water (:

Dan wel volkoren soepstengels anders ben je snelle koolhydraten aan het eten waardoor je juist naar suiker gaat snakken.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 18:31

Goede tips komen er weer voorbij!

Heb de hele dag niet gesnoept/ alleen gezond gegeten en gedronken. Vind het echt heerlijk dat het avondeten weer smaakt inplaats van dat ik na 3 happen weer vol zit omdat ik de hele middag koekjes heb lopen vreten :P
Het drinken gaat me ook goed af, heb altijd water bij me en thuis en bij vrienden drinkt ik thee (zonder suiker).

Ga nu genieten van 3 lepels magere kwark :D

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 18:36

judith370 schreef:
Vind het echt heerlijk dat het avondeten weer smaakt inplaats van dat ik na 3 happen weer vol zit omdat ik de hele middag koekjes heb lopen vreten :P

Oh, daar heb ik gelukkig toch al geen last van :D
Ik eet hier (veel) meer dan de rest in huis, dat is inclusief 3 mannen :=

Misschien heb ik geen last van een suikerverslaving, maar van een lintworm :+

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 18:38

_O-

Dat, hoop ik niet voor je

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 18:43

Hier ook n enorme snoeperd die gezonder wil eten en dus stoppen met snoepen. Wil hier ook meerkoeten als jullie t hoed vinden.

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 18:49

Ik heb net trouwens geregisteerd bij voedingscentrum en de eetmeter gebruikt.
En zo zonder koekjes of snoep voor de hele dag kom ik op maar 1378 kcal?
Dalijk nog wat fruit eten, want is toch echt te weinig volgens mij.

Wou trouwens even kijken hoeveel een gevulde koek was: 245kcal! Wat veel!

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 18:52

Vandaag naar de supermarkt geweest. Jemig, ik wou komkommer kopen, maar ik vind 4,50 toch wat veel.. Dus maar een kilo woortels ingeslagen. En geen chocolade!!
Nu nog doorzetten hahaha

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 18:56

LoveBodin schreef:
Vandaag naar de supermarkt geweest. Jemig, ik wou komkommer kopen, maar ik vind 4,50 toch wat veel.. Dus maar een kilo woortels ingeslagen. En geen chocolade!!
Nu nog doorzetten hahaha

Is er geen Turkse supermarkt bij je in de buurt? Nu ik weer in n dorp woon kan het niet meer maar voor die tijd haalde ik m'n groente en fruit altijd daar. Ik had dan voor 3 euro voor n halve week groente en fruit.

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 18:57

als je trekt krijg water drinken. vult de maag en je valt door het drinken van water ook nog af. met winkelen contant geld meenemen bij je boodschappenlijstje, zodat je geen snoep kan kopen.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 19:27

Duuk2011, brood mag prima hoor!
Het belangrijkste is dat je genieg eet en ook goede tussedoortjes, om je suikerspiegel gelijk te houden

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 19:30

moi22 schreef:
LoveBodin schreef:
Nu nog doorzetten hahaha

Is er geen Turkse supermarkt bij je in de buurt? Nu ik weer in n dorp woon kan het niet meer maar voor die tijd haalde ik m'n groente en fruit altijd daar. Ik had dan voor 3 euro voor n halve week groente en fruit.

Waarschijnlijk in Helsinki, maar niet hier in de buurt helaas. Al het eten is hier overigens achterlijk duur, vooral groente. In Finland is het lastig om verse goedkopere dingen te krijgen helaas

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 19:38

LoveBodin schreef:
Waarschijnlijk in Helsinki, maar niet hier in de buurt helaas. Al het eten is hier overigens achterlijk duur, vooral groente. In Finland is het lastig om verse goedkopere dingen te krijgen helaas

Ow sorry had niet gezien dat je niet in Nederland woont. Vond 4,5 euro al zo veel voor n komkommer :o

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 19:46

Hahaha, maakt niet uit!
4,5 euro schrok ik ook wel van... Da's echt niet meer normaal.
Ik hoop dat het in de zomer beter wordt, nu moet ik het vooral doen met aanbiedingen.
En het vreselijke is dat chocolade hier zo goedkoop is.. 2 euro voor 200 gram. Daar kan je 2 komkommers van kopen :Y)
Maar nu gelukkig wortels in de aanbieding :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-13 19:46

LoveBodin schreef:
Nu nog doorzetten hahaha

O daar heb ik dan meteen even een vraag over. Staat op de Finse komkommers nou ook een vlaggetje? Als je in Noorwegen een Noors geteelde komkommer koopt zit hij in plastic met allemaal vlaggetjes erop. :P En afgezien van dat ik al heeeel lang niet meer in Finland ben geweest heb ik destijds niet op de komkommers gelet dus dit vraag ik me dan zo ineens af.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 19:48

Koper schreef:
LoveBodin schreef:
Nu nog doorzetten hahaha

O daar heb ik dan meteen even een vraag over. Staat op de Finse komkommers nou ook een vlaggetje? Als je in Noorwegen een Noors geteelde komkommer koopt zit hij in plastic met allemaal vlaggetjes erop. :P En afgezien van dat ik al heeeel lang niet meer in Finland ben geweest heb ik destijds niet op de komkommers gelet dus dit vraag ik me dan zo ineens af.

:')
Nee, er staat maar 1 vlaggetje op.
Wel in Finland geteeld, trouwens :+

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-13 19:50

Ja da's in Noorwegen ook. Daar kun je op je komkommer lezen dat hij in Noorwegen is opgegroeid.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 19:55

Aah okay!
Ja, dat staat hier volgens mij ook :j
Niet off topic ofzo :+

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-13 19:59

Norsk agurk staat er dan op. Maar inderdaad, daar gaat het topic niet over :+

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 20:09

Ik lees mee en ik ga vanaf morgen mee doen (vandaag alweer teveel gesnoept)!

Wat ik het moeilijkste vind, is om erachter te komen wat nu juist goed is. Ik hoorde bijvoorbeeld dat een broodje kroket beter is dan een broodje kaas. Kan ik met mijn hoofd niet bij.. }:0

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-13 20:10

In allebei zit voor zover ik weet geen suiker.