Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Gimme_Spurs schreef:Hahahaha, ik zal je wat zeggen, ik lust alles. Serieus. Dus ik zal dat niet zo snel roepen. En daarbij, ik ben niet zo Penny op die manier (vroeger wel) maar een paard heeft sowieso een beter leven gehad dan de gemiddelde koe. En het is biologisch. Ik zie het probleem niet!
Gimme_Spurs schreef:Ik weet niet goed wat je bedoeld, maar ik weet wel het verschil tussen biologisch of niet hoor... of bedoelde je dat niet?!![]()
Peppertree schreef:Super leuk stuk! Krijg spontaan trek!
Gimme_spurs: Dat een paard een zoveel beter leven gehad heeft als een koe ben ik het absoluut niet met je eens. Paarden die 23/7 op stal staan vind ik tenminste ' zieliger' dan een melkkoe die in een loopstal (eigenlijk een HIT-aktief, maar dan 'old-skool' ) heeft geleefd. En van die paarden die alleen maar op stal staan, zijn er volgens mij procentueel een hele hoop meer dan melkkoeien die hun hele leven op stal staan. Ik weet wel wat diervriendelijker is in ieder geval.
Wat dat betreft vind ik dat argument 'dat je tenminste weet dat een paard een goed leven gehad heeft' je reinste koeienpoep. Ik vind namelijk (en ik weet een hele hoop bokkers met mij) dat een heel groot deel van de paarden in Nederland helemaal niet zo'n geweldig leven heeft.
Gimme_Spurs schreef:Ik heb op wat tenen getrapt... Excuus
Gimme_Spurs schreef:Wat ik heb geleerd dat Biologisch is:
met respect voor de natuur
met respect voor dieren
zonder chemische bestrijdingsmiddelen
zonder kunstmest
zonder preventieve antibiotica
onder strenge controles van onafhankelijk insituut Skal.
Je kan me niet vertellen dat kistkalferen, of vleeskoeien die gefokt worden voor de massaproductie niet via voer preventieve antibiotica krijgen. Nu steeds minder, omdat er strenger wordt gecontroleerd. Maar binnen de toegestane richtlijnen gebeurd het nog steeds. Een "biologische" koe valt bij mij niet onder de gemidelde koe. En natuurlijk worden niet alle paarden biologisch gehouden (of geslacht), maar het is beter dan de bio-industrie. Dat bedoelde ik eigenlijk.