Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Huberta schreef:en ik lees dat sommigen helemaal geen brood en aardappelen eten.
Wat eten ze dan?
Wat eten ze dan met het ontbijt?
En wat dan bij het avondeten?
Lalidan schreef:Vraagje, ik zit met een lactoseintolerantie, dusdanig dat ook bijvoorbeeld kaas problemen veroorzaakt. Ik vermijdt dus zoveel mogelijk alle zuivel. Veel gezonde kookboeken vallen daardoor voor mij af, omdat het overgrote meerendeel van de recepten met room of kaas of melk wordt bereid.
Nou las ik ergens in dit topic al dat zij niet zoveel room en melk gebruikte, maar veel cocosmelk. En laat ik nu een gruwelijke hekel aan cocos hebben.....
Is het dan nog zinvol om haar kookboeken te kopen of blijven er dan ook maar een paar recepten over die ik kan gebruiken?
Ik wil zo graag wat meer zelf koken, maar heb niemand om het van te leren en door de zuivel weg te laten is het gewoon erg moeilijk recepten te vinden.
, kokosolie
ipv olijfolie of iets dergelijks om mee te bakken/braden
hesterve schreef:Huberta schreef:wat is banaanbrood en kaneel-amandelbrood, dat is ook brood?
En val je ook af met dit soort eten?
daar zit veel banaan in verwerkt en het andere is met amandelmeel gemakt. Bijde wel redelijk wat calorieen. Maar het is maar net hoeveel je ervan eet en hoeveel je ernaast beweegt...
Huberta schreef:Dus als je dit volgt, gezond eten, geen koolhydraten. Maar wel speltbrood, dan val je af en word fitter?
Maar moet je dan ook nog weinig eten?
Hoeveel brood mag je dan nemen?
En hoeveel fruit op een dag?
Sorry dat ik veel vraag.
Maar ik ben hier echt benieuwd naar.
Heb al zo vaak gelijnd, en ik eet weer 'gewoon' en het vliegt er weer aan.