Taarten decoreren XXIII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Semra

Re: Taarten decoreren XXIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 10:54

TT de Tom & Jerry is leuk en Ingrid hij is sexieieieie! ;)

Ik ga dit weekend een poging wagen om de rood-wit-blauw-taart van AH te maken. Ik ben benieuwd.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 11:14

TT: Als je hem hebt gemaakt, foto showen he! :P Wil zoiets voor mijn vader laten maken in november, hij heeft zelf ook zo'n slang gehad en ondanks dat hij ze niet meer heeft, is hij nog wel gek van reptielen..

Edit:

Of wie een taart van een 'joint' of een 'wietblad' kan maken?

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 12:15

IngridB schreef:
DIVA2 schreef:
Ingrid, zet je héél hard ' I'm sexy and I know it' op als je de taart geeft. Of als ie aangesneden wordt ;-)

_O- := wel een idee ja :D

:D
Kas was prachtig en de taart werd vol verbazing ontvangen.
Had vooraf een sms gestuurd, of paps even naar beneden wilde komen om de taart te tillen. Ze vroegen zich al die tijd af wat ik in godsnaam had gemaakt.
' nog mooier dan onze trouwtaart' zeiden beide onafhankelijk van elkaar.
Goede bevalling, prachtig kindje en blij met de taart; missie in alle opzichten geslaagd!!
Ik ben blij!!

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 13:03

even een vraag aan jullie heeft een van jullie al eens besteld bij ellens creatives cakes?
heb woensdag een bestelling gedaan gelijk betaald met ideal maar is nog steeds niet verstuurd.
het zou volgens de site nog in voorraad zijn baal ervan hun beloven namelijk voor 12 uur besteld zelfde dag nog op de post dit gebeurd niet de telefoon wordt niet opgenomen.
heb ze zojuist gemaild

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 13:23

Heel vaak daar besteld!! Nooit fout gegaan.
Vakantie misschien?

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 13:30

op de website staat wel dat ze t/m 19aug met een kleinere bezetting werken ivm vakantie:)
Ook mail reacties zijn trager

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 13:37

dancertje schreef:
even een vraag aan jullie heeft een van jullie al eens besteld bij ellens creatives cakes?
heb woensdag een bestelling gedaan gelijk betaald met ideal maar is nog steeds niet verstuurd.
het zou volgens de site nog in voorraad zijn baal ervan hun beloven namelijk voor 12 uur besteld zelfde dag nog op de post dit gebeurd niet de telefoon wordt niet opgenomen.
heb ze zojuist gemaild

Dan zal het inderdaad aan de vakantie liggen. Ze zijn altijd heel snel als iets direct betaald is en op voorraad dan gaat het normaal gesproken dezelfde dag nog weg of uiterlijk de dag daarna. (ik heb er gewerkt :) )
Anders bel je ze even? Als je het ordernummer dan geeft dan kunnen ze het direct nakijken.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 13:38

sharoontje schreef:
TT: Of wie een taart van een 'joint' of een 'wietblad' kan maken?

Voor iemand uit Deventer? Ik woon nl. vlakbij. Wel bijzondere onderwerpen trouwens :o :D

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 13:40

Kinke schreef:
dancertje schreef:
heb ze zojuist gemaild

Dan zal het inderdaad aan de vakantie liggen. Ze zijn altijd heel snel als iets direct betaald is en op voorraad dan gaat het normaal gesproken dezelfde dag nog weg of uiterlijk de dag daarna. (ik heb er gewerkt :) )
Anders bel je ze even? Als je het ordernummer dan geeft dan kunnen ze het direct nakijken.

apart dan ik heb ze gebeld maar nemen niet op

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 13:48

tja..aangezien het zaterdag is vermoed ik dat ze maar met z'n tweeen zijn. Het is maar een klein bedrijfje :) Bovendien rennen ze heen en weer van woonhuis naar magazijn/winkel, dus dikke kans dat er dan ff niemand bij de telefoon in de buurt is. Straks gewoon nog eens proberen.

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 13:49

ja probeer het straks gewoon nogmaals baal der alleen een beetje van hoopte het binnen te hebben moet de mallen donderdag kunnen gebruiken

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 13:53

oh, maar dat gaat wel lukken. :)

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 13:54

ja maar nadeel is het 3 dagen drogen he?
of gebruiken jullie ze gewoon na die 3 uur?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 14:03

wat ga je maken dan?

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 14:08

nou moet 40 voetbal cakepops maken en heb een leuk schoentje en voetbal waar ik een afdruk van wil maken zodat die erop kunnen

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 14:10

maar wat moet er dan 3 dagen drogen? ikke niet snappe :)

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 14:13

volgens de omschrijving van de silli creations dus de mal zeg maar die moet 3 uur met het voorwerp en dan nog 3 dagen liggen vandaar

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 14:13

De silli creation paste om de mal van te maken toch? Tenminste dacht dat je die wilde gaan maken :)

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 14:14

ja die ja

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 14:17

je kunt het in de oven doen, dan gaat het veel sneller :) ff gekopieerd voor je:

Laat de mal nu 3 uur kamertemperatuur uitwerken. Haal het voorwerp nu uit de mal en laat de mal nu 3 dagen verder uitwerken. Wil je de mal snel gebruiken, plaats de mal dan voor minimaal 2-3 uur in een verwarmde oven op 100 graden om verder uit te werken. Zorg ervoor dat de siliconen altijd volledig zijn uitgewerkt. Was de mal in de heetste stand mee in de afwasmachine voor gebruik (of was hem met de hand af onder de kraan met heet water en een beetje afwasmiddel) indien gewenst. De mal is nu klaar voor gebruik.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 14:20

Ik krijg verdorie weer mijn slagroom niet stijf en heb eerlijk gezegd geen zin meer om er nog een pakje aan te verknoeien. Maar nu? Ik heb nog bbr in huis, maar dat vond ik eigenlijk niet zo geweldig als vulling.
Zou ik een bus kant en klare slagroom kunnen gebruiken? Taart gaat morgen op.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 14:24

Als vulling kan dat wel. Als het niet zichtbaar is tenminste, want slagroom uit zo'n bus zakt na een paar minuten al helemaal uit.

Vind bbr juist altijd heel erg lekker als vulling :)

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 14:24

aahh super kinke dan hoop ik dat ze op tijd leveren dan valt het nog te halen super echt weer

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 14:27

Het is idd voor vulling, maar als het helemaal uitzakt wordt het zo'n papzooi, da's ook niet alles.

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 14:43

Falona schreef:
Ik krijg verdorie weer mijn slagroom niet stijf en heb eerlijk gezegd geen zin meer om er nog een pakje aan te verknoeien. Maar nu? Ik heb nog bbr in huis, maar dat vond ik eigenlijk niet zo geweldig als vulling.
Zou ik een bus kant en klare slagroom kunnen gebruiken? Taart gaat morgen op.

Bij onze C1000 heb je volgens mij van friesche Vlag kant en klare slagroom...die zakt niet zo uit en is mooi stevig...
http://www.frieschevlag.nl/vers/#/assor ... +slagroom/