@Phormicola Heb er wel van gehoord maar nog nooit gedronken al ben ik wel benieuwd hoe het echt smaakt. @ Winsel Tussendoortjes die ik regelmatig eet (en daarmee mn groente inname verhoogdt): Rode paprika uit het vuistje, snoep tomaatjes, gewone tomaat met wat basilicum of wat balsamico azijn, komkommer uit het vuistje of als ik er de tijd voor genomen heb marineer ik plakjes komkommer met wat azijn,water en stevia en breng dat op smaak met wat zwarte peper, paar stengels bleekselderij, of een salade daarvan(stelen in reepjes snijden ,wat vers fruit zoals manderijn,perzik,pruimen of kaki in stukjes , en een handje walnootjes , alles door elkaar mengen ) ,plakjes avocado met wat zout en (chili)peper. Brood eet ik ook niet zo veel en als ik het eet moet het iig volkoren brood zijn en dan het liefst van speltmeel. Probeer echt meet groente en minder snelle suikers te eten. Er staat een mooi info stuk in het recepten topic.
VogeltjeM
Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-12 07:54
Goedemorgen!
Phormicola: never heard of, sorry
Vandaag weer een lange dag voor de boeg, waarbij ik vanavond laat pas weer thuis kom, met als voordeel dat ik niet kan snaaien dus
Mijn lijstje: Ontbijt: speltcracker met komijnenkaas, 1 glas smoothie van spinazie, banaan, ananas, sinaasappel en chiazaden T: speltcracker met emmentaler Lunch: 2 volkoren wraps met paprika, tomaat, komkommer, zalm en pijnboompitjes T: worteltjes (eindelijk is de zak op ) Avondeten: gekookte broccoli met een zalmpakketje uit de oven
Veeul zalm dus vandaag, maar heb voor 4 euro 3 supergrote stukken gescoord gisteren. En aangezien ik niet zoveel vertrouwen heb in de lange houdbaarheid... Heb ik lekker veel zalm vandaag (en t vriendje ook natuurlijk)
Winsel: je kunt ook gezonde koekjes bakken voor tussendoor Hier vind je een paar recepten: www.amberalbarda.nl/recepten, vooral de chocoladekoekjes zijn gezond (en lekker ). Verder ben ik gek op worteltjes en paprika tussendoor (dat went dus ), bleekselderij 'uit het vuistje' vind ik ook superlekker. En je kunt ook altijd een stuk fruit met een stukje ongebrande/ongezoute noten nemen (fruit het liefst in de eerste helft van de dag). Of een cracker of gewoon een boterham (beiden liefst spelt). Of een bakje kwark met fruit en kaneel ofzo. Mogelijkheden zijn eindeloos
Mootje
Geplaatst: 08-05-12 08:14
Phor, Je bent een teamie geworden Jij blijft toch wel leuk en gezellig hè Mijn lijstje voor vandaag O: Kom Brinta met frambozen T: De salade die ik gisteravond al gepost heb L: Nog geen idee T: Nog geen idee A: Biefstuk, kastanjechampignons en broccoli
Een lange dag op het werk vandaag, dus ik hoop dat mijn eten genoeg gezakt is om te sporten vanavond!
Phylos
Geplaatst: 08-05-12 08:35
Hier een lange studeer en collegedag. Gister ook en toen vond ik mezelf zo zielig dat ik een snicker heb gekocht. Vandaag weer braaf:
O: magere kwark/muesli/rozijn/chia en lijnzaad T: appel + handje noten L: 3 boterhammen (2 kha) 2 kaas, 1 pindakaas T: rauwkost T: rijstwafel A: Zilvervliesrijst, chinese groente + extra paprika, kipfilet, fairtrade woksaus T: Thee met 85% chocolade
O: speltboterham en pindakaas en een smoothie van 100gr spinazie/75gr bleekselderij, 1 stuk ananas en 3 kleine sinaasappeltjes T: Magere franse kwark + appel L: Salade (nog geen idee) T: Paprika D: Zalm uit de oven
Krijgen jullie ook zoveel commentaar van collega's op de salades die je eet en de hoeveelheid die je neemt in de kantine Ik word er echt een beetje moe van....
Net mijn salade gegeten hij was maar een halve action-beker, maar ik zit nu wel bomvol!
Ik krijg ook best wat commentaar Maar inmiddels zijn ze er al wel aan gewend
Mijn lijstje: O: kruidenthee en magere kwark met aarbeien en lijnzaad. T: fruitsalade met mango, kiwi, handje druiven en een paar aardbeien en een plakje zelfgebakken appelcake... L: salade met cherrytom, ei, geitenkaas, komkommer en wat ik verder nog tegenkom in de koelkast T: rijstwafel met pindakaas denk ik A: wokgroenten met kip.
Mooi lijstje vogeltjem! Ik heb ook wel zin om zalmpakketjes uit de oven, hmmm
mootje, ook jouw lijstje ziet er goed uit, ookal issie nog niet compleet
Ook jij mooi lijstje Phylos!
pff colway ook al zalm uit de oven, mag ik bij jou komen eten?
Ik krijg geen commentaar van collega's, werk momenteel voor mezelf dus ga niet naar m'n werk, ik werk thuis.
Noor geniet van zelfgebakken appelcake
Mijn lijstje tot nu toe: o: havermoutpap met halve banaan (mijn vriend heeft helaas de helft opgegeten) t: paar walnoten + kopje zwarte koffie l: kaaspannenkoek t: ? smoothie denk ik a: groene curry met gekruide scharrelkip, mienestjes (of basmatirijst, twijfel nog) en groentemix met onder andere kastanjechampignons (mijn ouders komen eten vanavond)
Die curry is trouwens echt een aanrader, heerlijk en gezond
Ik slurp net het laatste restje van een overheerlijke smoothie weg... aanrader! Wat er in zat:
100 gram Andijvie, radijsblad (helft van de bos), halve mango, doosje ingevroren aardbeien even onder de warme kraan gehad en 2 eetlepels kokos.
Heb de helft opgedronken nu en zit best vol... straks als tussendoortje de andere helft!
MaartPaard
Geplaatst: 08-05-12 13:39
Klinkt inderdaad goed Toad!
Mijn oma was gisteren helemaal gelukkig Ze voelde zich heel goed sinds ze mijn dieet volgt. Ze had gisteren 2 keer lang gewandeld, naar yogales geweest en ze lag om half 2 vannacht nog niet te slapen van de energie haha. Echt leuk! Ze is er maar druk mee. Ze gaat vandaag ook naar ekoland en vanmorgen hebben we gezellig ontbeten met warme havermout met amandelmelk, kardemom, gember en kaneel. Heerlijk! Zelf heb ik vanmiddag een kom yoghurt met banaan en superfoods genomen. Net ook nog een groene smoothie met sinasappel, spinazie, kiwi en mango. Gebruik trouwens gewoon die blokjes spinazie. Ik vind ze veel makkelijker! Je moet wel wat beter blenderen zeg maar.
Vanmiddag drink ik de rest van mijn groene smoothie op + een stengel bleekselderij. Dan moet ik ook naar de soort van yoga. Nu eerst even naar mijn paardje. Gezond op de fiets!
Ben trouwens heel erg blij want mijn paardje heeft ook een suikerprobleem en ons rantsoen op stal is neit heel ideaal voor hem omdat ze de hele dag op de wei staan. Nu heeft de staleigenaresse eindelijk na 2 jaar voor hem een heel stuk zand willen afzetten zodat hij zijn eigen paddock heeft samen met een ander 'verzuurd' paard Hopelijk scheelt dit heeel veel darmproblemen en daarbij ook de nier en eczeemproblemen! En omdat het nu zo'n groot stuk is hoeft hij zich alsnog niet te vervelen zoals hij dat altijd deed in de kleine paddock. Ben helemaal blij!
Toad
Geplaatst: 08-05-12 13:47
Klinkt lekker Nien!
En maartje, leuk dat je oma er zo energiek van wordt! ik merk het ook hoor, als ik dan weer te veel suiker eet krijg ik een opgezette buik en minder energie.
heb trouwens de kaaspannenkoek gezonder gemaakt door er een bakje champignons bij te doen!
ingredienten groene curry (uit een fairtrade zakje ):
Wat leuk Maartpaard! Vind het echt heel leuk om te lezen dat je je oma zo´n inspiratie hebt gegeven.
Heb net stukjes meloen met wat bloedsinaasappelsap in de blender gegooid, lekker fris. Vanavond ga ik voor een lente versie van de Hutspot. Aardappelen, bospeen, bosuitje en erbij een speklapje en misschien nog een kaasomelet. Ligt eraan of ik dat nog echt erbij wil hebben of niet, op dit moment zit ik nog aardig vol van me lunch. Maar wanneer ik terug kom van sporten heb ik vast wel trek dus misschien dat ik hem er nog bij bak.
Mootje
Geplaatst: 08-05-12 13:59
_Noor schreef:
Ik neem wel weer zo'n zakje
Haha, same here.... Mijn kasten puilen nu al uit en heb 3/4 van de ingredienten al niet in huis!
Wat leuk maartpaard! en ook voor je paardje heel fijn.
Mijn lijstje van vandaag:
O: glas sojamelk en bakje aardbeiensojayoghurt M: Twee sneeën Keltisch volkorenbrood met gedroogde tomatenpaté (aanrader!) en pure chocopaste (oeps) T: Twee appels A: Ik weet het nog niet... ben inspiratieloos
ik heb vandaag op 2 bonbons na ook een goed dagje tot nog toe vier volkoren boterhammen met kaas en een bak kwark met frambozen en aardbeien vanavond een zelfgemaakte lasagne met een klein beetje mager gehakt (moet op) en heel veel groenten
vanmorgen krap uurtje met de hond gelopen, nu ga ik weer even een ommetje met de smurf doen
Ik zal ook eens een lijstje posten, misschien helpt het met afvallen als ik hier verantwoording moet komen afleggen : Ontbijt: kop thee, 2 bruine bolletjes met ham Tussendoor: thee en water, petit fourtje (collega trakteerde) Lunch: 2 sneeen lichtbruin brood met geitenkaas Tussendoor: thee, water, banaan Diner: spaghetti met gehakt, geraspte kaas en bolognese saus. T: pot thee, bakje tiramisu, kom sla met feta en olijven
Vanmiddag ook weer lekker fruit, groenten en noten gekocht op de markt. Heb mezelf ook verwend met een bak aardbeien (3 euro, oeps) maar lekker dat ze zijn! Heb er natuurlijk al wel 2 geproefd Morgen wordt het een mexicaanse schotel op de vereniging, maar donderdag ga ik weer lekker voor mezelf koken. Een biefstukje met kastanjechampignons/ui, broccoli (met een beetje kaas uit de oven) en misschien een paar gebakken aardappeltjes. Nu al zin in!
Zo de belastingteruggave is gestort en daar heb ik even flink gebruik van gemaakt!
Heb allemaal superfoods besteld op vitamientjenodig.nl. Daar is het verruit het goedkoopst! Op alles 20% korting! Ook weer cacao nibs. Nu ook voor het eerst een pot alkagreens besteld, die waren hier een tientje goedkoper. Ga ook voor het eerst aloe vera sap (pure!) proberen, en tarwekiemen, olijfolie van aman prama en dat was het geloof ik wel Ook heb ik hier maar kokoswater besteld want dat was hier ook stukken goedkoper dan in de bio winkel. Vandaag iig een super dag gehad qua eten!
Wat voor commentaar krijgen jullie dan? Ik krijg alleen commentaar van m'n man, dat ik vreet als een dijkwerker en de vraag of ik soms twee holle poten heb