Taarten decoreren XXI

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 16:29

Volgende keer de vormpjes in een bakblik voor cupcakes zetten, dan behouden ze hun vorm, anders lopen ze inderdaad uit.

Channiiiej

Re: Taarten decoreren XXI

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 16:36

Ja klopt dat is inderdaad een goed idee, moet ik alleen nog ff kopen! Het was de eerste keer dat ik zoiets ging maken dus heb niet meteen vanalles aangeschaft haha!

Barendshoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 16:38

Hee bakkers!!

Om heerl eerlijk te wezen volg ik jullie al langer hoor, alleen lees ik bijna nooit mee en kijk ik enkel naar al de mooie kunstwerken die jullie maken!
Petje af hoor

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 16:51

dancertje schreef:
ik heb een nieuwe site http://www.cakevanhof.nl
misschien kunnen jullie kijken en nog tips geven?

(voor de wijziging van de beginpost moet ik een moderator pben he?)

Mag ik weer een kritische noot geven? :o

Je Feyenoord taart is leuk gedaan, maar geen reclame. Het lettertype (zie ik regelmatig bij anderen ook) is heel slordig en amateuristisch (ik heb het dus niet over de uitvoering, maar het beeld wat het lettertype mijn inziens uitstraald).

De cupcakes zijn qua decoratie op zich wel reclame, maar de afwerking van de 'dekseltjes' weer niet, erg rafelig en daardoor voor mij iig storend.

2 lagen vulling zijn gebruikelijk, dat is het minimale wat er bij mij in gaat.

Werk je niet met slagroomvullingen? Of banketbakkersroom etc? Die zie ik niet in je lijst staan.

Just my two cents :)
Laatst bijgewerkt door Mayo op 20-04-12 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 16:55

Ingrid, hij is mooi hoor! Vind de bloemetjes leuk :j

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 17:35

Mayo schreef:
dancertje schreef:
ik heb een nieuwe site http://www.cakevanhof.nl
misschien kunnen jullie kijken en nog tips geven?

(voor de wijziging van de beginpost moet ik een moderator pben he?)

Mag ik weer een kritische noot geven? :o

Je Feyenoord taart is leuk gedaan, maar geen reclame. Het lettertype (zie ik regelmatig bij anderen ook) is heel slordig en amateuristisch (ik heb het dus niet over de uitvoering, maar het beeld wat het lettertype mijn inziens uitstraald).

De cupcakes zijn qua decoratie op zich wel reclame, maar de afwerking van de 'dekseltjes' weer niet, erg rafelig en daardoor voor mij iig storend.

2 lagen vulling zijn gebruikelijk, dat is het minimale wat er bij mij in gaat.

Werk je niet met slagroomvullingen? Of banketbakkersroom etc? Die zie ik niet in je lijst staan.

Just my two cents :)

Kritische noots zijn zeker welkom kan ik alleen maar van leren
dus jij zou de feyenoord taart daar weghalen bij de tekst en een ander neer zetten?
Banketbakkersroom heb ik nog nooit gebruikt en zie inderdaad dat ik de slagroom vergeten ben oohh wat erg ben blij dat je het zegt.
Ga ze beiden er bij zetten

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 17:52

@dancertje: waar ik me een beetje aan stoor is de grote diversiteit in maten van foto's. Als je door je portfilio bladert dan verspringt hij continue van klein naar groot naar klein. Ik zou ze zoveel mogelijk op hetzelfde formaat maken.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 18:26

KozieZ schreef:
Patricia: jij gaat ver boven die 65 euro uitkomen als je dat allemaal in 1x gaat kopen ;) (wel een aanrader om dan ook meer op sites te gaan kijken DLT is vaak vrij duur...)

Als draaiplateau heb ik er een van de ikea. Echt super handig, groot genoeg en super goedkoop.

Ben nu met een 3-laags taart bezig voor een verjaardag. Opdracht: er moet roze in zitten en minimaal 1 vlindertje... Komt wel goed :)

Daar ben ik ook bang voor := We gaan naar justenjoyit :j

Draaiplateau van Ikea is wel een idee! Ik wilde daar ook een bureauonderlegger halen.. Ga van de week ff heen :j *wil ook die schaaltjes voor boltaartjes.. Ikea is 20 min van hier :)) *

Leuk een 3-laags, ben benieuwd naar je resultaat!

SuzanLarissa ben benieuwd wat je ervan gaat maken! Ik kan je niet helpen met hoeveelheden, daar moet ik ook m'n weg nog in vinden :o

Dancertje, ik vind je site erg leuk :j

Crista, het kan zijn dat je fondant dan nog te dik is?? En anders ff laagje poedersuiker over je fondant voordat je je letters uitsteekt, dan komen ze makkelijker uit de lineaal. Je doet t wel op de goede manier als ik het zo lees. Oefenen :P *zei die mevrouw in de winkel ook tegen mij, dat het niet in één keer zou lukken := *

IngridB wat een mooie taart! Kleurtjes gaan érg goed samen! Jammer dat je marsepein scheurde, leuk die bloemetjes zo erop je ziet er helemaal niets meer van! Vind em zo leuk en bloemetjes doortrekken zal ook leuk staan denk ik :) Wat voor uitsteker is dat kleine bloemetje??

Channiej erg leuke CC's en taartje! Lieve kleurtjes :D

Mayo, kritische noten zijn fijn! Het is leuk om te horen dat iets er goed uitziet maar juist van die feedback kunnen we leren :D

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 18:52

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 18:57

Ook voor mij weer een stipje

spotless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 19:24

Patriciavt schreef:
Dit is trouwens een aanrader!!! http://www.deleukstetaarten.nl/recept/1 ... r%C3%A8me/ Vriendin van mij doet die icm de Wilton BC-mix... Mijn hemel goddelijk <3

En deze ook :D http://www.deleukstetaarten.nl/recept/1 ... ocvulling/

Ik vind de Toblerone-versie hiervan nóg lekkerder.

Ik doe ook minstens 2 lagen vulling in m'n taartjes (liever nog 3 of 4 - worden ze ook extra hoog), en dan ook 2 verschillende soorten. Maar er zijn zoveel mogelijkheden dat ik vaak van gekkigheid niet weet wat ik zal doen... Dit topic op DLT : http://www.deleukstetaarten.nl/forum/viewtopic.php?id=15883 helpt een beetje... of het wordt nóg moelijker om te kiezen :+

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 19:39

Ik doe eigenlijk altijd dezelfde vulling :o
Meestal jam en slagroom, soms banketbakkersroom of zwitserse room en een enkele keer chocolade of mokka botercreme. En dan ook eigenlijk altijd twee dezelfde lagen. Ze vallen altijd goed in de smaak dus hoef ik daar nooit zo over na te denken.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 20:23

Ik ben echt helemaal verliefd op de toblerone vulling! En dan het liefst 2 of 3 lagen (heb altijd heeel veel) En dan nog een laagje merengue met een klein mini beetje jam. :~ :~ En dan worden ze inderdaad lekker hoog :Y)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 20:25

Deze hebben we vanmiddag bij m'n broer en z'n vriendin afgeleverd. Ze had vanmiddag haar buluitreiking. De kleuren had ik ooit eens gebruikt op een dummy van de Wilton cursus, die vond ze erg mooi. Verder is het zoals jullie zien naar een voorbeeld van Peggy Porschen met wat extra's :)
Afbeelding

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 20:28

Mmmmm deleukstetaarten heeft véél lekkere vullingen!!! Oei klinkt lekker Amyyy! :~

Mijn taarten worden 3-laags.. Denk bonbonbloc-vulling, bokkepootjesvulling of Oreo-vulling en toblerone-vulling :9 Beide gecombineerd met 1 laag Meringue-BC van Wilton :9

Wauw Kinke, wat een prachtige strakke en chique taart!! :oo

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 20:30

Wat komen er een prachtige en smakelijke creaties voorbij :~
Ik heb nog een hoop te leren zie en lees ik al wel...
Vandaag wel verder gegaan met de kraamhapjes:

Afbeelding
Bord vol baby's :D :+

En op de pops:
Afbeelding

Amyyy

_/-\o_ Heel mooi! Welke vulling heb je gebruik?

Patricia :~ Die word wel heeel lekkker. Toevallig ook al mijn vullingen die ik graag nog een keer wil proberen. Al had ik er nog een bij zitten, en geen oreo, dat vind ik vies :Y)

BalouArera

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 20:33

Hihi Fnanne, bord vol baby's!! Hoeveel zitten er in jouw buik? :oo :oo :')
Ga je dat bewaren?? Lastig hoor zelf kraamhapjes maken, je weet immers niet precies wanneer de kleine zich aandiendt! (tenzij ze de kleine gaan halen?) Ze zijn wel echt súperleuk!!! Spannend de laatste loodjes!! *1.5 week moest je toch nog??*

Amyyy, gelukje nu dat het beide taarten zijn voor kinderverjaardagen, lekkere zoetekauwen zijn dat, denk dat één van de vullingen zeker wel bij de jarigen in de smaak zullen vallen, al dan niet allemaal :+ _O-

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 20:34

Hahaha en ik hou gewoon van chocola!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 20:37

BalouArera heb je de cake zelf gebakken?? Ik vind em voor je eerste er helemaal niet slecht uitzien!!! Volgens mij zal het steeds netter en strakker gaan als je veel oefent!

BalouArera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 20:39

Ja, de cake zelf gebakken (met een beetje hulp van oma! ;) ). Mijn moeder zei dat als ik maar vaak genoeg oefen dat het vanzelf mooier word. Misschien ga ik over een tijdje op een cursus voor de beginselen en de handigheidjes... :D

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 20:39

Wow Kinke, wat een mooie strakke taart! Heb je al die bolletje met ri gespoten? Strak hoor!

Heb net een testreceptje uitgeprobeeerd. Cupcakes met door de mix slagroom ipv boter. Erg lekker! De cakejes worden niet zo machtig/vet, maar zijn wel nog lekker smeuïg, maar niet klef!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 20:45

Jep, allemaal royal icing...kon geen stippies meer zien ;)

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 21:19

Kinke wat gaaf weer!!!

Fnanne we hoeven vast niet meer te vragen wat je krijgt :P