Gezond(er) eten deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mri

Re: Gezond(er) eten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 14:37

@ 10, ziet er heerlijk uit!!

Ik heb net weer een eetlepel chiazaadjes naar binnen gewerkt. Kreeg snaai trek :o

Vanavond komt er een vriendinnetje eten.
Dinnetje en mijn vriendje eten gebakken aardappeltjes, home made kipnuggets/krokante kip stukjes en broccoli
Ik hou het lekker bij salade met wat krokante kipstukjes en broccolli

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 14:40

Mri, jouw salade klinkt ook lekker. Hoe maak je de krokante kipstukjes? :9

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 14:42

Oh dat ga ik vanavond eten.. alleen ff munt halen en gehakt , de rest heb ik wel in huis. Ik ga het wel met soyayoghurt maken... kijken of dat ook lekker is!

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 14:42

Colway, waar koop jij je dingetjes, behalve bij de supermarkten zoals Appie etc? Ben namelijk een stadsgenoot van je en weet alleen de Ekolander en Zenith. En verder in Almere Centrum een hele grote.

MrUlbe, balen. Ik smeer standaard iedere ochtend met factor 50 op m'n gezicht. Door jaren smeren met hormoonzalfjes, is mijn huid heel dun geworden. Dus eerst dagcreme en daarna factor 50 erop. Moet zeggen dat het prima gaat de afgelopen dagen, ook al ben ik veel buiten geweest.

Tien, thnx :D Had ook al even gezocht, moest ik ook maar eens kopen. Kijken of het hier ergens te krijgen is.

Even citaat van de natuurarts waarbij ik loop:
Basiscriteria waar goede voeding aan moet voldoen zijn:
- het meot vers zijn
- het moet puur zijn
- het moet heel zijn
- het moet natuurlijk zijn
-:)
Daar houd ik me zoveel mogelijk aan maar lukt natuurlijk niet altijd. Ben inmiddels wel afgestapt van de diepvries groente en de voorverpakte gesneden groente, dat koop ik tegenwoordig weer "heel". Dus een krop sla en een stronk broccoli :D

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 14:43

Het is echt een heel lekker recept. Zelf eet ik het meestal zonder de muntyoghurt, dan is ie ook nog steeds jummie :9

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 14:43

Hetbommeke, dat is inderdaad een handig lijstje :j

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 14:48

Hee welkom voor alle nieuwelingen! :)

Ik ga zo eens even kijken voor een lekkere lunch, ga denk ik een smoothie maken en daarna lekker met mijn hondje op pad!

Ik smeer zomers mijn gezicht ook factor 50. Maar twijfel wel eens of het goed is, krijg vaak te horen dat je huid daar "lui" van zou worden..

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 14:50

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 14:52

Tsjaa op zich heel simpel en eigenlijk gewoon even 30 jaar terug toen er nog geen voorverpakte sla bestond of geschilde ananas.

Heb thuis ook een lijstje in de keuken hangen met de seizoensgroenten en fruit. Ook ooit een keer op i-net gevonden en uitgeprint. Ik probeer hier zoveel mogelijk mijn gerechten op aan te passen.

Waar hebben jullie het chiazaad besteld? Of staat dat ergens in het 1e topic? :o

Roelke, als ik m'n gezicht niet insmeer ben ik binnen een paar uur een tomaatje :(
En er stonden ook lekkere smoothies in de Allerhande van deze maand.

Mrijn, ga zo ff je link bekijken

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 14:53

Mrijn; Dat was ook precies mijn ervaring en ook de reden dat ik nu 0,0 cardio doe :)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 14:55

Bommetje...waar haal jij je speltbrood? Die bij bakker Prins is volgens mij niet alleen spelt ~(maar wel heul lekker) die bij de ekolander zijn volgens mij meer zuiver (en ook wat minder lekker ;-) )

Ik haal mijn spullen bij de ekolander, de tuinen, de appie en de markt ;-)

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 14:57

Hm, ik zie mezelf nog geen krachttraining doen.. Het ontbreekt me echt aan tijd om naar de sportschool te gaan en ik vind het trouwens ook verschrikkelijk. Zo onwijs saai! Terwijl lekker een rondje hardlopen buiten echt fijn kan zijn, en dan is de hond ook meteen uitgelaten :)) Maar blijkbaar word ik dik van hardlopen? Ik snap dat niet helemaal..?

Hetbommeke: ik heb mn chiazaden van Ekoland!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 14:58

_Tien_ schreef:
Mri, jouw salade klinkt ook lekker. Hoe maak je de krokante kipstukjes? :9

kip is stukjes snijden (zo groot als je zelf wil)
kruiden er overheen (ik doe gewoon ordinair kipkruiden :') )
even door de bloem/meel halen
vervolgens door een los geklopt eitje
en daarna door paneermeel

Als je het nog krokanter wil dan laat je het drogen en doe je het nog een keer door het ei en het paneermeel

Even laten drogen, klein beetje olie/kokosvet in de pan, zorgen dat het korstje goud-bruin is.

Heb je dikkere/grotere stukken dan haal je ze uit de pan zodra ze goudbruin zijn en bak je ze in op een bakplaat in de oven verder gaar (op 180 graden). Zijn het kleine stukjes (ala kipnuggets) dan kan je ze beter gewoon in de koekenpan gaar bakken (makkelijker en sneller)

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 14:58

Mrijn, dat lijkt een beetje op het P90X of Insanity, ChaLeane Xtreme... Allemaal te koop via beachbody.com

Phormicola, ik heb waarschijnlijk van het P90-en die slijmbeurs opgelopen. Kon al niet meer hardlopen vanwege een heupblessure en ben daarop overgestapt.

Ik haal het speltbrood bij de bakken to de Plus. Weet niet hoe die heet :o? Woon nu 4 jaar in L'town maar werk in Almere, dus daar doe ik ook vaak mijn inkopen. En de markt heb ietwat een hekel aan :o

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 15:01

Mijn chiazaadjes komen van superfoodstore.nl. ik doe er al 5 weken mee bijna.
Vervelend wanneer je zo snel verbrand.. ik heb ook eczeem gehad maar dan bij elleboog en knieholtes. Sinds ik samenwoon ben ik er vanaf, af en toe nog een klein plekje.. ben toch ergens allergisch voor geweest thuis denk ik..

ik heb me trouwens echt een beetje laten gaan in de esprit winkel, oeps. Heb sinds jaren weer eens een spijkerbroek gekocht, skinny broeken staan mij niet maar chino's wel, echt superleuk.

Ik heb ook een eter vanavond, mijn vader komt eten dus maak een lekkere salade met paprika, appel, pijnboompitten, zonnebloempitten en komkommer. Wil graag van citroen een dressing maken maar daar moet ik nog maar even voor speuren op internet hoe en wat.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 15:02

Ik ga die termen straks eens googelen Bommetje. Ik vind het wel erg interessant allemaal. Het verklaart voor mij ook waarom ik niets afviel van hardlopen (deed ik vorig jaar 3x per week).

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 15:03

VogeltjeM schreef:
Hm, ik zie mezelf nog geen krachttraining doen.. Het ontbreekt me echt aan tijd om naar de sportschool te gaan en ik vind het trouwens ook verschrikkelijk. Zo onwijs saai! Terwijl lekker een rondje hardlopen buiten echt fijn kan zijn, en dan is de hond ook meteen uitgelaten :)) Maar blijkbaar word ik dik van hardlopen? Ik snap dat niet helemaal..?

Hetbommeke: ik heb mn chiazaden van Ekoland!

Kun je ook gewoon thuis doen hoor :) Ik heb een goedkope resistance band ipv gewichten en train thuis zo'n 30-45 minuten per dag. Werkt beter dan een rondje hardlopen en kost bijna geen tijd.

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 15:06

Mrijn, interessante link +:)+ Ik doe inderdaad ook geen cardio meer en heb laatst voor thuis ook een setje dumbbells gehaald zodat ik niet altijd naar de sportschool hoef.

Mri, klinkt lekker :9

Bommetje, kun je dat lijstje eens posten?

Nien1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 15:10

Mrijn schreef:

Yesss!!! Wat chill! :D Ik vond langdurig rennen toch al niet zo leuk ;) Dank voor de Link Mrijn!

Ga die sprinttrainingen eens proberen en dan buikspieren en squadten en push ups.. Hoe vaak begin je daarmee?

Mijn lijstje:
O: kwark met aardbeien en chiazaadjes
T: 2 rijstewafels met 30+kaas
L: Salade met beetje geitenkaas, 3 plakjes gebakken spekjes, cherrt tomaatjes, zongedroogde tomaatjes en balsamico azijn.
T: handje ongebrande nootjes en 3 gedroogde pruimen
D: Denk 2 boterhammen met een ommelet ofzoets... moet snel in de auto of tussen de paarden door eten. Iemand een tip om dit beter voor de lijn te maken?

Waarom eten jullie fruit in combinatie met noten?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 15:11

In het begin zijn 8-12 reps genoeg per oefening :)

Nien1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 15:16

phormicola schreef:
In het begin zijn 8-12 reps genoeg per oefening :)

voor het opdrukken? Nice, dat valt best mee!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 15:23

van dat soort oefeningen wordt je vaak erg gespierd toch? Dat vind ik juist minder mooi. Denk dat het per persoon ook verschilt want ik ben wel afgevallen door te gaan hardlopen (terwijl ik maar 57 kilo woog en nu 53) en natuurlijk ook wel wat gezonder gaan eten. Mijn moeder is met hardlopen in combi met kha 20 kilo afgevallen.
Om wat strakker te worden en dus iets meer spieren te zien/te krijgen doe ik buikspieren en ga ik straks proberen wekelijks te bodyfitten.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 15:24

Nien: wat is er mis met een omelet en 2 boterhammen aan avondeten voor de lijn? Hooguit de boterhammen als je kha wil

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 15:27

Phylos schreef:
van dat soort oefeningen wordt je vaak erg gespierd toch? Dat vind ik juist minder mooi. Denk dat het per persoon ook verschilt want ik ben wel afgevallen door te gaan hardlopen (terwijl ik maar 57 kilo woog en nu 53) en natuurlijk ook wel wat gezonder gaan eten. Mijn moeder is met hardlopen in combi met kha 20 kilo afgevallen.
Om wat strakker te worden en dus iets meer spieren te zien/te krijgen doe ik buikspieren en ga ik straks proberen wekelijks te bodyfitten.

Vrouwen worden maar moeizaam erg gespierd hoor. ik ben toevallig een vrouw die snel spiermassa aanmaakt maar zelfs ik ben nog verre van Schwarzenegger :P

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 15:29

Ja, ik val eigenlijk ook af als een razende als ik hardloop.. Vorig jaar van 83 kilo naar 78, zonder mijn (toen errug foute suiker- en vetrijke) eetpatroon aan te passen. En toen ik stopte met hardlopen kwam het er weer bij :+

Nien1984: omdat door fruit je bloedsuikerspiegel snel gaat schommelen, en noten neutraliseren dit :) Weet ff niet meer waarom, volgens mij door de goede vetten :')