Vegetariërs!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 13:53

supertinkie schreef:
mimeslosydy schreef:
Ja ik weigerde eerst ook om het op te eten maar toen werden mijn ouders heel boos en kreeg ik zo'n heel bla die bla verhaal over we hebben het druk en geen tijd voor die dingen van jou en dan eet je maar gewoon niks etc etc etc.
Dus ik heb vrij weinig keus helaas

Goh, dat is wel jammer. Ik zou als ouder wel bewondering en respect voor je keuze hebben.
En heb je niet de mogelijkheid om dan zelf een pannetje eten te koken? Dat je, wanneer je ouders iets eten waarin vlees verwerkt zit, je iets voor jezelf maakt?

Ja, ik zou vragen of ze na het afgieten een beetje pasta gewoon droog onderin de pan laat zitten, klein scheutje olie er op tegen het plakken, (kost haar 10 seconde) en dan het desnoods zo met ketchup opeten... Of,ik zou een boterham pakken :+

Magrathea

Re: Vegetariërs!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 13:54

Jep, een omeletje met champignons is zo gemaakt een heeeerlijk op een wit boterhammetje met kruidenkaas. En daar is uw maaltijd :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 19:23

Wat eten jullie vanavond?
Ik nu een restje saus uit de vriezer (zoetzuur) met tofu geloof ik dat er in zat, cashewoten, champignons, met noedels erbij :) Eet smakelijk!

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 19:42

Uit eten gaan vind ik ook het lastigst, er is vaak maar weinig vega gerechten. helaas -O-
En bij de chinees krijg je als je vega-nais besteld gewoon vlees-nasi :Y) Dus eet ook geen chinees meer :n

Vanavond at ik spagettie, met tomaten saus en olijven :9

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 19:53

Ik heb vanavond snijboontjes, witte rijst met kip-madras en een groenteburger gegeten.
Maar dan zonder de kip :Y)

Lifeofmarit: dat heb ik nog nooit gehad bij de Chinees... krijg altijd keurig vega-nasi/bami! En vega-..... iets :') Weet nooit hoe dat heet hahahah, maar ze kunnen veel vegetarisch maken hier.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 19:54

Het enige wat ze hebben bij de chinees van mijn vriend is een soort rauwe taugé spul, was echt vies. Nu hield ik al niet zo van chinees dus dat scheelt :P

Ik was ook van plan pasta te gaan eten, maar de pastasaus bleek stiekem zoetzure saus te zijn :P

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 19:59

Donna_ schreef:
Ik heb vanavond snijboontjes, witte rijst met kip-madras en een groenteburger gegeten.
Maar dan zonder de kip :Y)

Lifeofmarit: dat heb ik nog nooit gehad bij de Chinees... krijg altijd keurig vega-nasi/bami! En vega-..... iets :') Weet nooit hoe dat heet hahahah, maar ze kunnen veel vegetarisch maken hier.

Ik had (toen ik nog geen vega was :+ ) babi pangang en loempia's :9 heb wel veel aan de kant moeten zetten haha.
Ja baalde er best van, maar ja geen chinees meer :n

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 20:00

Ik eet bij de chinees vaak gado gado. Is indisch maar dat mag de pret niet drukken :P
Vanavond biologische tomatensoep op, met was naanbrood. Lekker!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 20:02

Oeoeoe naanbrood <3

Morgen eet ik naaisalon? (De vegetarische variant van kapsalon volgens één van de koks op mijn vereniging.) Ben benieuwd, kapsalon was stiekem toch wel echt ontzettend lekker..

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 20:23

Ik had een magnetronmaaltijd :+ Ben alleen thuis me vader en broer zijn allebei weg dus dan is het meestal lekker makkelijk eten voor mij :) Het was een stoofmaaltijd van de AH, spaghetti met kaassaus, courgette, spinazie en paprika. Vind die altijd erg lekker!

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 20:33

Meestal kook ik zelf, maar soms doet mijn moeder gehaktkruiden bij de maceroni met vegagehakt en dan gelooft mijn vader dat het vlees is :') En dan ziet ie het mij eten en dan is de reactie is als 'heee? oh, nou potverdorie ik wil gewoon een fatsoenlijk stuk vlees jongens :') '

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 20:37

MyLittleLove schreef:
Meestal kook ik zelf, maar soms doet mijn moeder gehaktkruiden bij de maceroni met vegagehakt en dan gelooft mijn vader dat het vlees is :') En dan ziet ie het mij eten en dan is de reactie is als 'heee? oh, nou potverdorie ik wil gewoon een fatsoenlijk stuk vlees jongens :') '

Hahaha dat is leuk!
Ik vraag bij de chinees altijd om vegetarische foe yong hai (specifiek vegetarisch anders krijg je nog met vlees er in) en witte rijst.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 20:38

MyLittleLove schreef:

Haha wat een aanstellert :P maar eet hij het dan wel of gaat ie dan zitten mokken? Het is wel een mannendingetje hoor merk ik, ik moet dan altijd denken aan die Bavaria reclame van een lange tijd geleden, van oa zo'n vent die in de supermarkt zijn overhemd van zijn lijf scheurt en rauw vlees uit de verpakking opeet :=

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 20:41

Hahaha dat is met m'n schoonvader ook altijd zo :P Dan ziet hij maar 1 pan op tafel staan, zie je hem eerst diep denken en vervolgens trekt hij heel voorzichtig de conclussie dat hij 'nepvlees' moet eten :+

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 20:47

Ik meld me ook even :D

Ik ben al best vroeg begonnen met geen vlees eten. Eerst geen paardenvlees, dus geen frikandelen, want dat was zielig :+. Toen geen koe meer }:0 , en uiteindelijk ook geen kip meer. Ik was denk ik een jaar of 9 toen ik stopte met vlees eten. En nu inmiddels al 18, dus reken maar uit :) .

Heb een aantal jaar wegens gezondsheidsredenen op advies van de dokter weer wat vlees geprobeerd te eten, werd alleen maar nog zieker. Dit kwam door de antibiotica die erin zit, in kleine mate reageer ik hier dus al heel heftig op. Dacht toen dat ik nooit meer zou stoppen met overgeven :+ . Dus toen maar aan de ijzerpillen :D ! Sindsdien eet ik helemaal geen vlees meer, word er al ziek van bij de gedachte, en misselijk bij het idee dat ik op iets moet kauwen wat geleeft heeft ;( .

Eet nu veel vleesvervangers, en ben gek op groenten en fruit :9 . Ennnnn heel het gezin hier eet verplicht pasta's vegetarisch!! :Y) Wat eerst best vervelend was voor mijn vader :(:) . "Je denkt toch niet dat ik DIE TROEP ga eten?!" Tot een keertje dat mijn ma het gewoon er doorheen had gedaan, en hij had het niet eens door, en vond het zelf lekker. Tot meneer hoorde dat het geen echt gehakt was :+ . Tjaa sindsdien moet hij er ook aan geloven :9 !

Gelukkig houd mijn ma er erg veel rekening mee, ik krijg gewoon mijn eigen pannetje met vegetarisch spul, en hun met vleesspul. *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 20:48

Hier nog een vegetariër! Alweer 11 jaar om precies te zijn :)

Ik ben echt puur principieel vegetariër, ik eet vlees nog liever op dan dat mensen het weggooien omdat ik het niet eet zegmaar. Maar ik zou het zelf nooit kopen, ook niet voor gasten. Gebruik ook geen leer ed. (heb alleen leren handschoenen omdat m'n moeder ze niet paste).

Ik vind het belachelijk dat er anno 2011 nog steeds dieren gefokt worden om op te eten. Iedereen heeft recht op leven. Als je een mens vermoord draai je de bak in, maar een dier vermoorden is ok. Ik vind 't nogal ouderwets...

Ik eet eigenlijk altijd vleesvervangers. Vaak pasta met tomatenpuree en vega hamblokjes van de C1000. En de vegetarische hamburgers en groentenburgers van de AH vind ik súper lekker, net als de Valess spinazieburgers. En ik eet vaak wokmaaltijden met groentenballetjes of wokblokjes oid. :)

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 20:52

Ik ben sinds 3 maanden flexitariër. Over het algemeen eet ik geen vlees, maar wanneer mijn moeder bijvoorbeeld rijst met ragout maakt wil ik haar niet belasten met apart voor mij koken. Dit komt eens in de twee weken eens voor. Daarnaast eet ik ook af en toe een stukje vis voor de vetzuren die toch erg belangrijk zijn.
Sinds ik zo weinig vlees eet zit ik lekkerder in mn vel en heb ik veel meer energie.

Albert hein doet het heel erg goed wat de vleesvervangers betreft. Ik ben er echt gek op. :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 20:54

Juul schreef:
Ik ben echt puur principieel vegetariër, ik eet vlees nog liever op dan dat mensen het weggooien omdat ik het niet eet zegmaar. Maar ik zou het zelf nooit kopen, ook niet voor gasten. Gebruik ook geen leer ed. (heb alleen leren handschoenen omdat m'n moeder ze niet paste).

Ik vind het belachelijk dat er anno 2011 nog steeds dieren gefokt worden om op te eten. Iedereen heeft recht op leven. Als je een mens vermoord draai je de bak in, maar een dier vermoorden is ok. Ik vind 't nogal ouderwets...

Ik eet eigenlijk altijd vleesvervangers. Vaak pasta met tomatenpuree en vega hamblokjes van de C1000. En de vegetarische hamburgers en groentenburgers van de AH vind ik súper lekker, net als de Valess spinazieburgers. En ik eet vaak wokmaaltijden met groentenballetjes of wokblokjes oid. :)

Mee eens. Op mijn werk eten we bijna altijd resten van de buffetten van de gasten, dan eet ik ook gewoon vlees, want ja het wordt toch weggegooid.. En vaak is het nog hartstikke lekker ook (en de groenten dus niet), dus ja. T gaat mij er meer om dat ik de industrie nu niet steun door geld te geven :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 20:55

Ohja, ik eet wel vis trouwens.... Maar dit blijft een eeuwige tweestrijd. Om normaal te functioneren (ADHD) helpt visolie (en dus ook vis) me énorm, maar eigenlijk vind ik het niet kunnen.. Ik heb nu voor deze afweging gekozen, maar ik kan best ooit van gedachte veranderen. Toch ook een beetje hypocriet dus helaas..

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 20:56

Juul schreef:
Ohja, ik eet wel vis trouwens.... Maar dit blijft een eeuwige tweestrijd. Om normaal te functioneren (ADHD) helpt visolie (en dus ook vis) me énorm, maar eigenlijk vind ik het niet kunnen.. Ik heb nu voor deze afweging gekozen, maar ik kan best ooit van gedachte veranderen. Toch ook een beetje hypocriet dus helaas..

Op de site an het voedingscentrum stond ook iets voor als je zwanger bent en visolie wilt nemen, dat er daar ook visvrije supplementen van zijn. Weet niet precies of dat ook hetgene is wat jij nodig hebt, maar je kan er even naar kijken? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 20:56

Magrathea schreef:
Mee eens. Op mijn werk eten we bijna altijd resten van de buffetten van de gasten, dan eet ik ook gewoon vlees, want ja het wordt toch weggegooid.. En vaak is het nog hartstikke lekker ook (en de groenten dus niet), dus ja. T gaat mij er meer om dat ik de industrie nu niet steun door geld te geven :)

Ah wat heerlijk om te lezen dat er meer mensen hetzelfde idee hebben :D

Ik hoor zovaak dat mensen eigenlijk alleen vegetariër zijn omdat ze het zelf niet ''aankunnen'' om een dier te eten (ook begrijpelijk!) maar dit argument hoor je toch niet zo heel vaak...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 20:57

Magrathea schreef:
[naam] schreef:

Op de site an het voedingscentrum stond ook iets voor als je zwanger bent en visolie wilt nemen, dat er daar ook visvrije supplementen van zijn. Weet niet precies of dat ook hetgene is wat jij nodig hebt, maar je kan er even naar kijken? :)

Echt? Hmm ga ik maar eens onderzoek naar doen dan :j Had er nog nooit van gehoord..

_Liv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 20:58

Ik ben al ruim 8 jaar vegetarier. Mijn moeder is ook vegetarier en er werd dus altijd al een deel van de maaltijd vegetarisch gemaakt. Ik hield al niet erg van vlees en heb op een gegeven moment besloten dat ik vlees eten niet nodig vond. Ondertussen ben ik erachter dat je bijna alles in vegearische versie kan maken en dat het vaak ook nog erg lekker is! Het is al vaak voorgekomen dat er iemand komt eten en blij verrast is. Ook mijn huisgenootjes eten allemaal lekker vegetarisch mee als ik kook! Ik eet ook vleesvervangers, maar verder niet veel anders dan "normaal".

Vandaag lekker kerrie rijst, met prei, pittig gekruide tofu en gekookt ei gegeten. Jummie!

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 20:59

Nou hij zit meestal wel even te mokken want het smaakt zooo anders volgens hem, maar hij eet wel netjes zijn bord leeg :')

Wat ik ook vervelend vind is als ik vergeet te vermelden dat ik vegetariër ben. Dat zit er zo vast in geprent dat ik dat meestal vergeet. De moeder van een vriendin had zelfs extra hamburgers gebakken, heb me nog een week lang schuldig gevoeld :+

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 21:00

Voelen jullie je na een maaltijd zonder vlees ook op een fijnere manier volzitten dan na een maaltijd mét vlees? :)