Hahaha, ik dacht al, heb je nou een oud topic omhoog gehaald . Grappig, mijn foto is ook gepost, wist niet eens dat ie nog online stond . Ik vind het heerlijk, ook met spareribs, echt een van alltime favorieten .
mmmm ik heb het net voor het eerst gemaakt en gegeten. ik heb 2 keer op het punt gestaan het weg te gooien, die vieze geur van mosterd haha.. en dacht dat het echt niet plakkerig ging worden, maar na lang wachten hebben we echt zo heeeeeeeeeeeerlijk gegeten!!
Ik heb het vandaag gemaakt, maar vond het niet echt geweldig eigenlijk. Het was wel te eten, maar vond het een beetje saai van smaak. Niet wat ik ervan verwacht had helaas. Had er wel sambal aan toegevoegd om het wat pittig te maken en dat proefde je ook wel, maar verder... denk dat ik het niet snel nog een keer maak.
Vandaag gemaakt,uit voorzorg de afzuigkap op 10 gezet,blijk ik die geur lekker te vinden
Wat woksaus en bruine suiker toegevoegd (naast de rest vd ingredienten) en het was best lekker Zelfs vriendlief kende het niet,ondanks dat hij in een restaurant heeft gewerkt.
We gaan het zeker nog's maken
Bienotje
Geplaatst: 06-12-11 23:22
Ik moet bekennen dat ik inmiddels al twee keer kip met cola heb gemarineerd. De eerste keer kipstukjes met wokmie/groenten gecombineerd. Niet verkeerd maar niet echt een combi op één of andere manier
Van de week gebruikt om smaak te geven aan kip/ groente vulling in wraps. Vond dat echt wel geslaagd (moet wel zeggen dat ik wel hou van zoet )
Kip even aanbakken. Ondertussen in maatbeker cola mikken, kneep ketchup en mosterd, ladinkje bruine basterdsuiker en scheut chilisaus en wat fijngesneden ui mengen. Ik ben niet zo van de presiece receptjes Mengsel in de pan en in laten koken. Na 5 minuutjes wat gesneden prei en paprika erbij en verder in laten koken tot al het water eruit is. Tortilla vullen, geraspte kaas eroverheen en nog 10 minuutjes in de oven. Ga ik als vriendlief thuis is zeker nog eens doen
ik ga vanavond ook aan de cola-kip! heb het lang geleden (jaartje of 2 geleden denk ik) wel een aantal keer gemaakt maar sinds het een keer gruwelijk mislukt is (was echt niet te eten) heb ik me er niet meer aan gewaagd.
Ik ga het eten met rijst en wat wokgroenten denk ik.. Ik laat overigens ook altijd de extra suiker weg en doe er lekker wat tabasco doorheen :J
hahahaha dat had ik gisteren hier thuis ook dus heb weer cola kip gemaakt jammie
Dav
Geplaatst: 13-12-11 04:05
Familie feestje gehad en niemand die cola kip kent dus nu komen ze bij mij om dat te eten...
De Grote Vraag Het recept is voor 500gram. Stel ik ga 1500gram kip maken,kan ik dan gewoon alle ingredienten x3 doen en het allemaal in dezelfde pan klaar maken? Of moet ik het per 500gram maken??
(Weet niet of het dan ook zo goed in de kip trekt qua smaak)