Taarten Decoreren XVIII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Monique1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 21:38

Hoi meiden,

Zag dat jullie het over draaiplateau's hadden! Ik heb ze bij de Conrad vandaan. Deze zijn ideaal voor de workshops, want neemt niet zoveel ruimte in beslag:

Afbeelding

Samantha_

Re: Taarten Decoreren XVIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 23:10

Die zijn idd handig!

aargh, ik ben echt snugger bezig. Ik moet zaterdag een barbapapa taart hebben. Nu ben ik de poppetjes aan het boetseren. Helemaal niet bij nagedacht dat er 2 zwarte zijn. Voor 1 zwart poppetje had ik nog net genoeg zwart fondant, maar niet voor 2. En moet ook nog de oogjes etc met zwart doen.
Wat zal ik nu doen? Heb ook geen zwarte kleurstof, en even halen gaat lastig worden, morgen hele dag werken, vrijdag wel thuis, maar geen winkel in de buurt waar ik even heen kan. Dichtste bij is nieuwegein of utrecht.

Ettesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 07:30

Kinke schreef:
Jep, gaat alleen om de kleur. Ik vind het tweede recept trouwens lekkerder :)

Dank voor de tip. Dan ga ik die maar proberen. Ben benieuwd. Doe je daar ook een topping op? Edit: niet ver genoeg doorgelezen. Ze hebben een vanillefrosting. Maak jij die ook en is die ook zo lekker?

Lastig Samantha. Heb je ook niemand in de buurt die aan taarten maken doet? Misschien kun je dan ergens wat lenen en terug geven wanneer je wel in de gelegenheid bent om langs een shop te gaan. En hebben jullie ook geen jamin of pipoos? Daar hebben ze ook marsepein en fondant tegenwoordig. Ik weet alleen niet of ze ook zwart hebben.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 08:26

Monique1985 schreef:
Hoi meiden,

Zag dat jullie het over draaiplateau's hadden! Ik heb ze bij de Conrad vandaan. Deze zijn ideaal voor de workshops, want neemt niet zoveel ruimte in beslag:

Afbeelding

Zoiets heb ik ook :j Lijkt me heel fijn werken

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 08:27

Gisteren mijn eerste workshop gehad in het maken van cupcakes en dat is echt goed bevallen, wil nu ook beginnen aan het maken van taarten.

Monique1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 09:15

Oh oh nog een verslaafde erbij.... Charaz!!

Samantha heb geen tip voor je! Zorgen dat je de volgende x wel kleurstof zwart op voorraad hebt? :Y)
Hoe heb je het nu opgelost dan?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 09:16

Ja en mijn vriend ook! Die is gisteren mee geweest en vond het ook leuk.
Ben al aan het kijken welke workshop ik de volgende keer wil gaan doen.

Heb nu met de cupcakes al een paar basistechnieken geleerd dus ga vanuit daar verder proberen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 09:23

Ettesil, ik heb de frosting van het tweede recept gemaakt, erg lekker maar megazoet. De frosting uit het eerste recept ken ik nog niet, ik vermoed dat die lekkerder is :)

Ettesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 10:34

Hmm, die creamcheese klinkt inderdaad wel goed. Mocht je hem nog proberen voor 8 oktober, dan hoor ik graag hoe hij was. Dan kan ik nog even kijken welke ik dan ga maken :D

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 10:49

Even gauw stipje, zag niet dat jullie nieuw topich hadden... :o

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 10:55

Heb nog nooit een taart gemaakt, maar wil op 11 december proberen de taart voor mijn zoontje's verjaardag zelf te maken, ben benieuwd of het me gaat lukken.
Een workshop ga ik voor die tijd ook nog doen, maar vind het echt super leuk, lekker kleien en het dan ook nog op kunnen eten :D

woldhoeveJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 11:12

Elke keer als ik een biscuit bak dan is de bovenkant nog week. Of ik nu op 150 graden of op 180 graden bak maakt niet uit. Baal zo want sinds ik een andere mixer heb is dit een probleem. misschien is het wel toeval, of hebben jullie dit probleem ook?

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 11:16

Ik zag gisteren dat ze bij ons in Deventer ook een taartenwinkeltje hebben geopend die ook workshops doen. Alleen maar ook met andere mensen.. En er stond 37,50 p.p bij. Dan maak je een taart, je snijd hem door, je vult hem etc etc. Is dit duur voor een workshop?

ikkebenmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 11:32

gaat snel hier zeg, weer een nieuw topic :)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 11:42

sharoontje schreef:
Ik zag gisteren dat ze bij ons in Deventer ook een taartenwinkeltje hebben geopend die ook workshops doen. Alleen maar ook met andere mensen.. En er stond 37,50 p.p bij. Dan maak je een taart, je snijd hem door, je vult hem etc etc. Is dit duur voor een workshop?

Nee dit is niet duur. 37,50-40,00 euro is een normale prijs voor een workshop.

RustyK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 13:34

Ha, ha, jullie gaan echt hard, bedankt voor jullie reacties op mijn Dora taart, hij was ook geweldig. Dochtertje werd 3 en was niet veel groter dan de taart ;)

Dat paarse is inderdaad botercreme (crisco, poedersuiker, vanilie essence en kleurstof) wij hebben nl altijd gevecht of een taart bekleed moet worden met marsepein of botercreme, er zijn van beide grote voorstanders vandaar de combinatie. En ik vond het ook wel heel leuk voor de jurk, geeft het nog wat meer franje.
Zal toch proberen jullie topic wat beter bij te houden is wel erg leuk.

PS je kan ook monchou gebruiken voor de helft ipv crisco of boter, dat maakt het lekkerder. Ik doe
1/2 cup crisco
1/2 cup margarine softened of monchou
1 teaspoon clear vanilla extractEasy-Add clear vanilla extract
4 cups gezeefde poedersuiker (approximately 1 lb.)
2 tablespoons milk

Makes:

About 3 cups of icing.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 13:56

sharoontje schreef:

Je bedoelt CakeCorner denk ik. Zoetenzo geeft ook workshops maar zij geeft ze zelf. Ik vind het niet duur.

Luclu

Woonplaats: Bosjesland, in de dozevilla, aan de koekiemonsterstraat met iloon, annie enn juudje <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 15:13

Kinke schreef:
sharoontje schreef:

Je bedoelt CakeCorner denk ik. Zoetenzo geeft ook workshops maar zij geeft ze zelf. Ik vind het niet duur.

Hier heb ik laatst een workshop gedaan, foto nog laden, het is erg goed bevallen. :D En de taart was heerlijk :9 ik wil er zeker mee door gaan.

wishmelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 16:03

Volgende week maak ik een taart op' t werk :-)
Ik vermoed wel dat ik hem niet volledig mag bekleden i.v.m. te veel suiker...

Ik heb ook eens gekeken voor een workshop maar nog niets gevolgd, er is hier één in Brugge zelf maar ik vind de website en vooral de foto's er niet zo professioneel uitzien, vergeleken met wat ik hier zie !
(bestcake. be) Gelukkig zijn er nog meerdere professionelen die hier taartworkshops geven...

De professionelen hier vragen voor een taart meestal 5 € per persoon !
Ik vind dit behoorlijk veel, ik dacht dat jullie hier minder vroegen of heb ik dat verkeerd op ?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 16:17

Wij hier zijn geen professionelen maar hobbymatig bezig :) . Zie het zo: iemand moet er zijn kost mee verdienen, die kan niet voor 25 euro de hele dag in de keuken staan én zijn ingredienten ervan kopen. Dat gaat gewoon niet. Hoe je het ook wendt of keert :) .

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 16:19

Dat ziet er inderdaad niet super indrukwekkend uit.
Wat betreft de prijs van 5 euro pp, ik denk dat dit juist een normale prijs is, of misschien zelfs nog te laag. Mijns inziens in de markt in Nederland prijstechnisch helemaal kapot, als je een officieel bedrijf bent dan red je het echt niet met 5 euro pp.

Twinklestar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 16:22

Hallo :) ,

Ik lees al een tijdje mee en geniet van alle mooie creaties die hier getoond worden :j +:)+
Zelf heb ik momenteel niet zoveel tijd om te bakken, in de winter gaat dat beter :D

Even een tipje die wel in jullie hobby past..........bij de Action gezien vandaag :

Kerstballen in de vorm van cupcakes ! Jaja ze zijn er vroeg bij maar echt zoooo leuk :):).

Succes met bakken iedereen !

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 16:23

Samantha_ schreef:
Die zijn idd handig!

aargh, ik ben echt snugger bezig. Ik moet zaterdag een barbapapa taart hebben. Nu ben ik de poppetjes aan het boetseren. Helemaal niet bij nagedacht dat er 2 zwarte zijn. Voor 1 zwart poppetje had ik nog net genoeg zwart fondant, maar niet voor 2. En moet ook nog de oogjes etc met zwart doen.
Wat zal ik nu doen? Heb ook geen zwarte kleurstof, en even halen gaat lastig worden, morgen hele dag werken, vrijdag wel thuis, maar geen winkel in de buurt waar ik even heen kan. Dichtste bij is nieuwegein of utrecht.

sorry val even binnen: als ik jou was zou ik online bestellen. Toevallig heb ik onlangs kleurstof besteld via deleukstetaarten.nl. Die zijn echt rete snel met leveren. Dus misschien een optie?

Heb gister mijn eerste taart gemaakt. Een barbietaart. Mijn dochter wordt binnenkort 1 jaar en wil graag zelf iets leuks maken dus eb een oefentaart gemaakt. Erg leuk om te doen. Helaas niet perfect maar was toch erg leuk om te doen. Dus wie weet wordt dit een nieuwe hobby van mij. :)

Neela

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 16:24

zo jullie gaan hard :D
ik ben wezen verhuizen en vakantie geweest en jullie zijn al zo snel...
heb ook pas zins vandaag weer internet :D

morgen ga ik een chuggingtown taart maken en een amika taart
voor een tweeling die 6 jaar wordt en zaterdag ga ik weer een ajax shirt maken voor me zwager die jarig is :D

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 16:29

ahum...ik kreeg ook een aanvraag binnen.....voor een bokito taart _O-