KHD arme recepten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 10:12

listiglistje schreef:
Gehaktpizza

INGREDIËNTEN:
Gehakt pond
Eieren 2
(italiaanse) kruiden
Evt. tomatensaus
Kaas, ham, salami oid, tomaat, champignons, ui, afijn toppings naar keuze

BEREIDING:
Gehakt aanmaken met eieren en kruiden, bal maken, Deze in een ronde vorm platdrukken zodat er een bodem ontstaat. In de oven, ongeveer een kwartiertje Overtollig vocht afgieten Evt. besmeren met tomatensaus Toppings naar keuze erop, rijkelijk bestrooien met zelf geraspte kaas Nog weer in de oven, ongeveer kwartiertje, 20 minuten, ligt aan je oven en je smaak.

Deze wil ik vanavond gaan proberen! :D
Vraag me alleen af of dit voor 1 of 2 personen is?
En op hoeveel graden in de oven? 180?

fokfanaat

Re: KHD arme recepten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 10:21

een pond gehakt is wel heel veel voor 1 persoon.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 10:39

Ik heb er 2x van gegeten (dus voor 2 personen). Ik ga hem vanavond ook weer maken allen dan in de Mexicaanse variant :9

Laura82Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 10:42

Is voor 2 personen, en zelfs toen bleef er over. Oven had ik op 200 graden.

am_vanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 10:44

wat een heerlijke recepten! passen ze allemaal in een atkins dieet? *D

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 11:00

Kan je daar ook niet gewoon wat wokgroente opleggen? Op zo'n pizza?
Je begrijpt ik ben van het makkelijke, maar het lijkt me heerlijk en wel een aanrader voor vanavond en morgen :j

Laura82Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 11:03

Ja hoor, alle groenten en vullingen kunnen er in principe op, wat jij lekker vind :)

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 13:10

Wat een superhandig topic! En Zooist, je bent geweldig :D . Ik hou me nu ik weer ben begonnen met koolhydraatarm behoorlijk uit de buurt van koek en cake. Ik snak er nu gewoon naar! :o

Even mijn zelf gefabriceerde receptjes:

Varkensreepjes met provenciaalse groenten en geitenkaas.
Varkensreepjes,
Courgette,
Ui,
Paprika rood en geel,
spercieboontjes
geitenkaas,
pesto,
italiaanse kruiden (ook knof),
pijnboompitjes.
Bak de varkensreepjes samen met de kruiden, pesto en knof naar smaak. Bak de groenten mee, houd de spercies en paprika een beetje knapperig. Serveer het prutje op een bord en kruimel er geitenkaas overheen. Als laatste de geroosterde pijnboompitjes. Snel en lekker!

Pittige kip
Kippenpoten of kippenbouten,
curry pasta of boemboe (er zijn er een paar met slechts 2gr koolhydraten per zakje)
Paprika, rood en geel,
Flinke ui,
Knoflook,
Kokosmelk/room
Extra kruiden naar smaak (ik gooi er vaak nog wat chilli poeder, djinten en paprikapoeder door).
Pittige rauwkorst miv van de ah
Bak de kippenpoten of bouten mooi goudbruin aan. Voeg de kokosmelk en currypasta toe. Laat 10 minuutjes koken zodat de twee een mooie saus vormen. Voeg de ui, paprika, knoflook en eventueel kruiden toe. Laat nog 40 of 50 minuten doorkoken. De kip moet bijna van het bot afvallen. Strooi wat rauwkorstmix in een diep bord. schenk hier de saus met groenten over. Hierop leg je de kippenbout. Eventueel kun je er ook wat gehakte cashews overheen sprenkelen.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 11:11

Goh even een stipje voor mijn zodat ik later bij kan lezen en reageren

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 18:04

500 g zuurkool
2 kleine selderijknollen
zout
peper
2 kleine uien
4 teentjes knoflook
60 g boter
4 lepels zure room
1/2 dl witte wijn
600 g koolvisfilet
100 g geraspte belegen kaas

Kook de zuurkool in een laagje koud water in ca. 30 minuten gaar. Afgieten en laten uitlekken.
Schil de selderijknollen snijd ze in blokjes en kook ze in een laagje water met een snufje zout in ca. 15 minuten gaar. Afgieten en fijnstampen.
Snipper de uien en de knoflook en bak ze in 30 g boter 10 minuten op een laag vuur.
Roer de zuurkool met de uien en de zure room door de knolselderijpuree.
Voeg zout en peper naar smaak toe.
Verwarm de oven voor op 220'C.
Breng de wijn met de rest van de boter aan de kook en giet het geheel in een ruime ovenvaste schaal.
Leg de visfilets in het vocht in de schaal.
Dek de vis af met de puree en strooi de kaas erover. laat de vis in de oven in 20-30 minuten gaar worden (bereidingstijd is afhankelijk van de temperatuur van de puree, als deze nog warm is gaat het sneller).

Is een erg lekkere schotel deze! Ik heb hem ook al eens gemaakt met gehakt ipv vis, en vanavond ga ik het proberen met shoarmavlees!

San87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 20:45

Laura82 een paar pagina's terug vroeg je naar een khd sausje voor over broccoli en bloemkool e.d.
Ik doe hier altijd een beetje droge tuinkruidenbouillon (dus alleen die poeder) over. Het is geen sausje, maar het smaakt wel super lekker hierdoor. Misschien heb je er iets aan.

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 21:11

Even een stipje, ik ga morgen beginnen met Dr Frank, en vind het fijn om hier dan ook inspiratie op te doen.

Laura82Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 22:47

San87 schreef:
Laura82 een paar pagina's terug vroeg je naar een khd sausje voor over broccoli en bloemkool e.d.
Ik doe hier altijd een beetje droge tuinkruidenbouillon (dus alleen die poeder) over. Het is geen sausje, maar het smaakt wel super lekker hierdoor. Misschien heb je er iets aan.

Thnx voor de tip!!

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 23:02

Ik zie allemaal heerlijke recepten voorbij komen :9
Iemand nog tips voor de lunch? Dat vind ik best lastig, omdat ik het werk niet in de gelegenheid ben om van alles te maken moet ik het van thuis mee nemen. Heb al eens een koude omelet en witlofsalade enz mee gehad, maar hebben jullie nog ideen om iets wat relatief makkelijk te maken of mee te nemen is te gebruiken als lunch?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 23:13

De pannenkoekjes kan je ook makkelijk meenemen of rauwkost.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-11 23:54

Ik sleep echt alles mee. Gehaktballetjes? Kipfilet? Lik roomkaas erop en smullen maar :9

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 18:51

koude quiche, idd salade, stuk komkommer, babybel.
gebakken kipreepjes van de aldi. cocoskoek.

verder heb ik op mijn werk altijd, bifi/worst en opkikker liggen.

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 18:53

Wauw, wat een lekkere recepten! Ik lees graag mee. Ben van de zomer 8 kg afgevallen door met eieren te ontbijten en weinig koolhydraten te eten en wil nu eigenlijk weer voortzetten :D Voor de lunch neem ik vaak salade mee. Hier gooi ik van alles doorheen, bijvoorbeeld gerookte kipfilet, paprika, tomaat, ei,komkommer, advocado maar ook (ananasroom)kaas, blokjes ham, gebakken spekjes... Het lijkt veel werk om 's ochtends een salade klaar te maken maar geloof me, het is net zoveel werk als een boterham smeren.

Laura82Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 19:01

Quiche? Heb je een recept voor khd arme quiche?

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 19:05

Ook erg lekker als lunch!

Hartige muffins met spinazie

Ingrediënten:
3 eieren
1 eigeel
1 kopje geraspte Parmezaanse kaas
2 el (Alpro Soya) room
½ kopje fijngehakte peterselie
½ kopje preiringen
½ zak gesneden verse spinazie
½ kopje pijnboompitten
Peper en zout
Grasboter / roomboter
Muffin bakvorm

Bereiding:
Verwarm de oven voor op 150 graden.
Klop 3 eieren los in kom en voeg er het eigeel en de sojaroom aan toe. Voeg de peterselie, Parmezaanse kaas, pijnboompitten, peper en zou toe. Klop goed door elkaar.
Fruit in koekenpan de uiringen voor 1 minuut in een klein klontje grasboter. Voeg de gesneden spinazie toe en roerbak het geheel voor 2 minuten. Laat het spinaziemengsel een beetje afkoelen en voeg toe aan eimengsel. Vet de muffin bakvorm in met roomboter. Vul hem met het spinazie/eimengsel en zet voor ongeveer 10 minuten in de oven. Eet als lunch of avondeten 1 of 2 muffins per persoon en serveer er eventueel een schoteltje/kommetje frisse groentesalade bij .

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 19:07

spekjes uitbakken, bloemkool of brocili in kleine roosjes koken.
champignons )of en oesterzwam) bakken met op het laatst sausje erbij van soyasaus )kikkoman) beetje zoetstof slagroom en evt low sugar ketsjup, beetje inlaten koken.
3 eitjes goed mixen met wat slagroom en geraspte kaas, peper en kruiden naar smaak.

ovenschaal vullen met brocoli, spek erover, paddestoelen en laatste kaas-ei prutje en dan in neen minuut of 25b bij 200 graden bruin bakken.

had laatst de helft van de geraspte kaas vervangen door heel fijn besneden brie, was ook heerlijk,

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 19:09

Zooist schreef:
Avondeten:

Ingredienten: gehakt, tomaten, paprika, champignons, courgette, peper, zout, eventuele andere kruiden, smeltkaas (zoals mozzarella) of geraspte kaas, kruidenroomkaas

Tomaten bovenkant afsnijden en uithollen met lepel.
Gehakt rullen zonder olie in anti aanbakpan, groenten fijn snijden en erdoor roeren, tot slot wat kruiden erdoor of kruidenroomkaas.
Mengsel in tomaten scheppen, tomaten in ovenschaal, restant gehaktmix eromheen leggen.
Alles bedekken met smeltkaas of geraspte kaas
10 minuten in de oven op 180 graden

Ik kom hier even binnen vallen haha
en kwam dit recept tegen lijkt me super lekker,maar vraag me alleen af wat voor soort ''andere '' kruiden jullie erin doen?

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 21:14

Zooist schreef:
Avondeten:

Ingredienten: 75g MonChou Zacht & Luchtig, 1 kleine lepel pesto, 1 eetlepel (zonnebloem)olie, 4 enkele kipfilets, zout, versgemalen peper, 4 grote plakken (parma)ham,

Bereiding
Prak de MonChou en de pesto door elkaar. (in de pesto van de AH zitten de minste KHD, je kan uiteraard ook zelf kruiden gebruiken met wat olie)
Verhit de olie in een koekenpan met anti-aanbaklaag en bak de kipfilets rondom bruin.
Neem de filets uit de pan, bestrooi ze met zout en peper en laat ze iets afkoelen.
Snijd de kipfilets als een broodje open en verdeel het kaasmengsel erover. Klap de filets dicht, verpak ze in de ham en leg ze met de naad naar beneden in een ovenschaal.

Verwarm de oven voor op 180 °C.
Zet de ovenschaal in het midden van de oven en bak de filets in ca. 20 minuten gaar.
Lekker met een salade.

Waarom mislukken recepten bij mij altijd? :( aangefikte kipfilets, jammer...

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 21:53

Koolhydraatarme quiche

Beslag:
3 eieren
1 kop proteinepoeder (neutrale smaak)
1,5 kop melk
1/3 kop zachte of gesmolten boter

Vulling:
geraspte kaas/ham/ui/champignons/bacon/tomaat/paprika
eigenlijk alles wat je maar lekker vind

Alle ingredienten van het beslag in een mengkom gooien en door elkaar mixen. Vulling erbij doen en dan in een ingevette bakvorm of anders een siliconenbakvorm doen. Nog een beetje geraspte kaas over de bovenkant strooien et voila....In het midden van de oven zetten op 175 graden. Denk een minuut of 25, maar tussentijds checken kan geen kwaad.....

Ik gebruik zelf altijd van die amerikaanse maatbekers oftewel cups, vandaar dat er kop staat bij de hoeveelheden van het beslag.
De onderkant van deze quiche ziet er wittig uit maar de smaak is lekker!! Als je de quiche te slap vind dan nog een beetje meer proteinepoeder gebruiken.

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 22:07

Ik wil even een compliment geven aan degene met het recept van de gevulde tomaten +:)+

Hij is erg lekker :9