Weet wat je eet..en nu ik het weet, eet ik het tocc

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xManon_

Re: Weet wat je eet..en nu ik het weet, eet ik het tocc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 16:47

Ik in principe niet.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 17:09

Dan blijft er maar weinig over dus!!

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 17:32

gadverdamme, dat heb ik dus echt nooit geweten.
Mn eetlust is spontaan verdwenen :\

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 20:40

Ach, ik eet wat ik lekker vind. Het is inderdaad wel zo dat je snel een vies gezicht trekt als je weet dat je iets 'aparts' aan het eten bent.
Zo kreeg ik een keer stierenballen en gefrituurde spin voorgeschoteld (wist niet wat het was, maar had het gewoon opgegeten). Achteraf werd me verteld wat ik heb gegeten en heb eigenlijk best wel hard gelachen :')
Vond het niet heeel erg lekker, maar het was ook niet vies ofzo.

Verder ga ik echt niet op verpakkingen kijken. Zal me echt een worst wezen, van mij part zit er gemalen boomschors in, als ik het lekker vind en ze verkopen het gewoon dat eet ik het op :+

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 21:39

fjordjes schreef:
@ Pluizebolpum, denk dat je dan ook niet veel overhoud om te eten. Wat dacht je dan van appelmoes? Daarin gaan alle rotte appels ook als er een worm of rups inzit. En dan wil je niet weten wat er allemaal in je blik met erwten zit... Mijn vriend is loonwerker en met erwten dorsen gaat er van alles in, kikkers, allerlei insecten, jonge ree'tjes etc.

Reeën in de doppers? Mén, nou snap ik waarom mijn kat doppertjes zo lekker vindt! :)*
listiglistje schreef:
in vruchtensappen gemiddeld 5 fruitvliegeieren en 2 maden meegaan in het productieproces :P
Ieuw...is dat soms die flubbers die ze aanprijzen als vruchtvlees? Blij dat ik alleen maar versgeperste sinaasappelsap drink.

Maar serieus, dat er stukjes insect tussen de groente zit, ála. Dat trek je uit de grond en logisch dat er dan af en toe wat meelift wat niet vegetarisch is. Ik verbaas me er trouwens ook al jaren over dat er in de winkel alleen perfecte groenten verkocht wordt. Die winterpeen die er ietwat dubieus uitziet smaakt net zo lekker in de hutspot als die nette rechte peen maar gaat voor 2,50 per zeer zware zak weg voor de paarden. Ook gemerkt dat niet perfect uitziende komkommers, tomaten en boontjes net zo lekker, lekkerder zelfs, smaken.

Maar als ik dan zo verder lees, die E-nummers, dingen die natuurlijk zijn maar toch weer niet, al die rare toevoegingen om het langer houdbaar, kleurrijker, 'smaakvoller' of wat dan ook te maken, wat ze allemaal niet in diervoeding stoppen, graanproducten in carnivorenvoer....Ergens heb ik het idee dat het allemaal een beetje heel erg is doorgedraait en dat vind ik serieus verontrustend. Ik heb niet voor niets alles het liefst zo vers mogelijk en dan maak ik het zelf wel tot ijs, pizza, pastasaus of taart en het is dat poeslief naast doppers alleen brok lust en verse waar onder de bank verstopt...

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 13:02

Geloof die verhalen van die 5 fruitvliegen en 2 maden astjeblieft niet ;)

Stond laatst een heer artikel over in de Quest, over hoe dat zat met Nederlands voedsel. En daar stond in dat het in Nederlandse etenswaren nauwelijks voorkomt dat er wat per ongeluk in het eten komt. En sowieso niet "gemiddeld" wat het gaat niet op een algemene basis. Er is geen gemiddelde daarvoor omdat het vrijwel nooit gebeurt.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 13:19

Fruitvliegeieren kan ik me nog best wel wat bij voorstellen eigenlijk. Die dingen zijn zo ontzettend klein. En er staat dat ze mee gaan in het productieproces, is dat dan van 1 pak sap, van 1 dag, van 1 jaar?
Maar reeën tussen de doperwtjes, dat gaat er bij mij echt niet in dat dat waar is :=

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 14:15

_Tara_ schreef:
Fruitvliegeieren kan ik me nog best wel wat bij voorstellen eigenlijk. Die dingen zijn zo ontzettend klein. En er staat dat ze mee gaan in het productieproces, is dat dan van 1 pak sap, van 1 dag, van 1 jaar?
Maar reeën tussen de doperwtjes, dat gaat er bij mij echt niet in dat dat waar is :=

ga eens een dagje met een loonwerker mee zou ik zeggen ;)
heb gezien wat er in de maishakselaar verdwijnt soms..
ree/konijn etc kom er gewoon ter groote van een maiskorrel weer uit hoor.
Dat eten je koeien en die eten wij weer..

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 14:16

Is een ree niet allang weg gerend?

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 15:47

die gaat plat op de grond liggen als hij heel bang is net als konijn/haas

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 15:54

Ja dat klopt wel denk ik, de honden halen op stal ook weleens botjes uit het hooi. Het kan me niet zo heel veel schelen als er dingen inzitten die vies lijken. Zoals insecten en dieren, dat is vast allemaal goed te eten, dus als het lekker is, gewoon eten. Maar ik kijk wel naar of iets gezond is en koop wel biologisch, fairtrade en dat soort dingen.

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 22:22

Ik kijk echt nooit op de verpaking, of ik moet me echt dood vervelen.
Maar ik eet bijv. echt geen paardenvlees ( bijv. wel koe etc. niet dat ik dat niet zielig vind hoor...)
ik denk als ik niet weet wat het is, dat ik er dan niet bij nadenk maar als iemand zegt hee, dat is paardenvlees wat je nu eet, dat ik echt over mn nek ga :o

Ik vind het echt vervelend mensen die de hele tijd zeggen dat ze dik zijn, kijken hoeveel vet etc. in iets zit, als je nou moet afvallen maar anders..
bijv. mn zusje. ze is niet mager en niet dik gewoon normaal maar als we soms patat eten wilt ze er niets bij en gaat ze eerst kijken wat beter is enzo, maar mn moeder bestelt er dan gwn wat bij voor der.
maar ze kijkt heel vaak op dingen hoeveel cal. er bijv. inzit, heel vervelend is dat!

Quandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 22:29

Ik ben nogal een ijdeltuit.
Als je weet wat er soms allemaal in make-up zit...
Heb er door een week geen make-up gedragen.
Het was ,,, op je gezicht smeren of er als een zombie bij lopen.
Dan toch maar die rotzooi op je gezicht.

En hoeveel mensen hebben nadat ze wisten wat er in een frikandel/kroket allemaal zit , wel niet gezegt dat eet ik nooit meer.
Om het vervolgends wel te doen.

Heel enkel eten we paardenvlees.
Ik ben zelf een groot paardenlief hebber.
Maar toch eet ik het , omdat ik weet dat niet ieder paard zomaar zonder rede geslacht word.
Meestal alleen als het beter voor het paard is.
(Voor zover ik weet worden er in Nederland geen paarden voor het vlees gefokt)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 22:38

Je hebt ook make-up zonder of met minder rotzooi dan de regulieren merken. Moet je alleen wat beter zoeken ;) Dr. Hauschka bijvoorbeeld.

Dat andere mensen zeggen dat ze iets nooit meer eten en 't vervolgens wel nog doen, wat heb ik daar aan? Dat is toch geen reden om dan zelf maar precies hetzelfde te doen :=

Ik heb volgens mij nog nooit paardenvlees op. Maar ik zou het niet laten staan. Waarom wel een koe eten, maar geen paard?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 22:43

_Tara_ schreef:
Je hebt ook make-up zonder of met minder rotzooi dan de regulieren merken. Moet je alleen wat beter zoeken ;) Dr. Hauschka bijvoorbeeld.

Dat andere mensen zeggen dat ze iets nooit meer eten en 't vervolgens wel nog doen, wat heb ik daar aan? Dat is toch geen reden om dan zelf maar precies hetzelfde te doen :=

Ik heb volgens mij nog nooit paardenvlees op. Maar ik zou het niet laten staan. Waarom wel een koe eten, maar geen paard?

Paardenvlees zit o.a. in frikandellen en ik denk dat je die wel eens op hebt gehad?. Is gewoon het restvlees wat daarin wordt gestopt.
Maar imo is paardenvlees het meest biologische vlees wat er is. Ken weinig paarden die zo'n leven hebben gehad als een bio-industrie koe (of varken, of kip).

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 22:46

Mijn broertje wou vanavond geen haas eten, want het was een haas geweest...
dus hij ging frikandellen eten, dus ik zo... dat is een koe geweest hoor :P
maar dat was dus anders...

Maar vaak kun je beter niet weten wat er in een product zit, kroepoek bijvoorbeeld, dat vinden opeens ook veel mensen niet meer lekker als ze horen dat het van garnalen wordt gemaakt :P

Op de manege waar ik gewerkt heb hadden we met ponykamp altijd frikandellen zonder paardenvlees, of ja dat vertelde we :+

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 22:53

@ Focussed: Frikandellen heb ik ooit wel gegeten inderdaad :j Wie niet eigenlijk :P

Dat ook nog erbij inderdaad. Paarden hebben waarschijnlijk een 10 keer beter leven dan de standaard koe en kip. En varken.

@ Peerke: Daar kan ik dus echt niet zo goed tegen, mensen die dan zeggen dat "dat anders is".

Quandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 00:07

Peerke_ schreef:
Mijn broertje wou vanavond geen haas eten, want het was een haas geweest...
dus hij ging frikandellen eten, dus ik zo... dat is een koe geweest hoor :P
maar dat was dus anders...

Maar vaak kun je beter niet weten wat er in een product zit, kroepoek bijvoorbeeld, dat vinden opeens ook veel mensen niet meer lekker als ze horen dat het van garnalen wordt gemaakt :P

Op de manege waar ik gewerkt heb hadden we met ponykamp altijd frikandellen zonder paardenvlees, of ja dat vertelde we :+

Haha , de paardloze frikandelle herken ik nog uit mijn pony-kamp tijd.

En dat is anders , standaart excuus van mij.
Meestal is het ook anders maar komt het op hetzelfde neer.
:+

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 00:12

Ik denk dat het wel scheelt als je echt ziet wat het is. (Wil ik het niet mee goedpraten, ik eet überhaupt geen vlees.)
Eet 'ie wel vis? Dat lijkt me nog het ergst, als ik dat al zie liggen in de winkel met die oogjes er nog in.. blegh.

Quandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 00:14

_Tara_ schreef:

Van dat biologische spul is meestal minder als normale make-up met rotzooi.
En bovendien is het veel duurder.

1 keer een biologische mascara gehad , had me ogen ontstoken en moest en zou mascara op.
Het spul bleek gewoon zwart water,wat net iets dikker als water was.
Resultaat:
Zat meer mascara op mijn wang dan op mijn wimpers,
En ik zat te huilen dat ik als een junky naar een feestje moet.
+:)+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 00:18

er zijn wel degelijk merken van frikandellen die geen restvlees van paarden gebruiken overigens.

Maar mij kan het weinig schelen wat er in zit, als het maar lekker is en ik het niet hoef te zien. _O- Zolang ik het niet herken en het lekker is mag je me van mijn part zelfs sprinkhanen voeren. :')

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 00:20

Ik let ook erg op wat ik eet! Al zou ik wel eens willen weten waar dat ik zo'n boekje met E-nummers kan vinden, ik weet er een paar waar ik op let. Ik eet low carb en low fat. We eten hier geen bio, omdat dat gewoon te duur is.

steenbok1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 00:29

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 00:32

Eet je helemaal geen producten met E-nummers meer of bepaalde niet?

steenbok1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 00:41

Helemaal is denk ik onmogelijk, vermijd in ieder geval E951 en E621. Maar moet eerlijk bekennen dat ik me er pas sinds een maand of 2 in verdiep, met name vanwege allerlei klachten die ik heb. En inderdaad, sinds ik weet wat er in zit, eet ik een boel dingen niet meer. Er gaat toch niets boven vers en seizoensgebonden proberen te eten.