Wie bakt er nog meer zo graag?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 14:11

Girley_ schreef:
Killyen, nee nog niet geprobeerd. Heb je het recept? Ik zag laatst ook in haar show een ontzettend lekker toetje voorbijkomen, passionfruit-mousse. wilde ik ook eens proberen, maar heb het recept niet genoteerd helaas.

Ah dat klinkt ook lekker, misschien op het internet? Deze bijv.?

Ingrediënten
250 gr boter
250 gr pure chocola
4 eieren
2 tl vanille-extract
300 gr suiker
150 gr bloem
200 gr gehakte noten

Bereiden
verwarm de oven op 180* C
bekleed de vorm met bakpapier.
laat boter en chocola smelten,
klop in een kom de eieren met suiker en vanille.
laat het chocolademengsel iets afkoelen voordat je het door het ei-mengsel roert.
voeg daarna de bloem en noten toe en klop tot je een glad beslag hebt.
doe het beslag in de vorm en zet in de oven.
bak ± 25 minuten.
de brownies zijn klaar als de bovenkant tot bleekbruin is gedroogd, maar in het midden nog donker en compact is: een erin gestoken mes moet net niet droog eruit komen.
let goed op: het is zo te droog!.

Dit is het recept voor de brownies, je moet ze wel heel goed in de gaten houden want als ze te droog worden zijn ze echt maar half zo lekker x) (Ja, ik spreek helaas uit meermaalse ervaring :'))

Girley_

Re: Wie bakt er nog meer zo graag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 14:22

Killyen dat klinkt echt te lekker ;) bol vanille ijs erbij, jummie!

Enne dat is m, die ga ik dus ook echt een keer maken!

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 16:37

oe print en bakken maar
ik ga vanmiddag die brownies maken
doe je er ook eenchocolaag overheen??

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 17:32

Zidore schreef:
oe print en bakken maar
ik ga vanmiddag die brownies maken
doe je er ook eenchocolaag overheen??

Ik doe het nooit, ze zijn al enorm machtig van zichzelf en voor de smaak is het ook zeker niet nodig :9

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 17:51

een beetje boel machtig mag van mij wel ;-) ik vind brownies idd nogal snel droog dus vandaar dat ik er altjid een chocolaagje overheen doe.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 18:59

Ik gok nog een halve minuut en dan zijn m'n brownies klaar. Dit keer gaan ze perfect worden :D

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 20:10

Jummieee, net een wafel gemaakt! :=

Recept wat ik gebruikt heb:
125 g. bloem (Spar)
50 g. zachte boter
65 g. suiker (van Gilse)
1 ei, snufje zout
1 zakje vanille-suiker (Oetker)
1/2 theelepeltje citroenrasp

ik had 'm ongeveer 5 min. in m'n wafelijzer en dan helemaal bestrooid met poedersuiker, heerlijk!
was alleen iets te gretig met de citroensap.. had 1 flinke theelepel gedaan.. :') ach, hij was wel lekker!

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 20:41

Hmm, wafels, lekker :D Als ik uit huis ga ga ik ook een wafelijzer kopen :')

M'n brownies, die inderdaad vrijwel perfect uit de oven zijn gerezen :D
Afbeelding

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 21:56

killyenn, die zien er heeeeeerlijk uit!!!!
Ik vind bakken ook erg leuk maar gun me er vaak niet genoeg tijd voor. Heb deze week een groentequiche gemaakt (recept van de appie) en ovenschotels maken vind ik ook erg leuk om te doen. Maar mn nieuwe hobby is dit:
1e beklede taart die ik heb gemaakt
Afbeelding
en de tweede (nog niet af en netjes gemaakt)
Afbeelding

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-10 22:03

Killyenn :oo Dat zien er inderdaad ontzettend goeie brownies uit. Lekker korstje maar nog wat smeuïg vanbinnen :9 Als ik die met vriendinnen maak zijn ze eerst altijd boos als ik ze uit de oven haal wanneer ze nog niet 100% gaar zijn. Maar daarover bedenken ze zich wel als ze beseffen dat ze dan heerlijk smeuïge brownies hebben :P

Ik heb gisteren mijn 2 kleurige chocolate chip cookies gemaakt en ze zijn geweldig gelukt :D Vanboven zijn ze bruin, van onderen wit :+ En lekker dat ze zijn!

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 22:16

Haha ik ben zelf ook erg van het smeuige, maar ben vrijwel altijd net wat te laat waardoor het 'normale' brownies worden. Maar dit keer niet }>
Foto's van de koekjes? :D Het klinkt leuk!

De taartjes zien er leuk uit! Ik maak zelf ook taarten, ook leuk om te doen, maar zo slecht x) Ik ben namelijk echt een enorme marsepein fanaat, mijn heupen echter iets minder :=

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 22:18

Ik had vandaag dus die soort van brookies gemaakt :P
Net een stukje gegeten, hmmm heerlijk! Alleen waren de randen helemaal goed, alleen in het midden was hij veeel te smeuig en viel hij ook uit elkaar.. maar als ik 'm langer erin deed verbrandde die (de randjes waren al een pietsie zwart :o )

Ik plaats strakjes wel foto's :)
De rest van het chocolate chip cookie deeg heb ik natuurlijk koekjes gemaakt, en die zitten nu nog in de oven!

Die brownies zien er goed uit zeg! +:)+

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-10 22:25

Oh trouwens Chernique, dat recept van die wafels, is dat voor één wafel? Dat wil ik ook wel eens proberen :D
En die brookies, wanneer heb je ze gemaakt? Als ze nog zo smeuïg zijn vanbinnen moet je ze een paar uurtjes laten afkoelen, dan worden ze vanzelf harder :)

Foto's maak ik zo. Als ze nog niet op zijn :') Mijn ouders en broer zijn grote fans van die koekjes :+

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 22:44

Yasmine schreef:
Oh trouwens Chernique, dat recept van die wafels, is dat voor één wafel? Dat wil ik ook wel eens proberen :D
En die brookies, wanneer heb je ze gemaakt? Als ze nog zo smeuïg zijn vanbinnen moet je ze een paar uurtjes laten afkoelen, dan worden ze vanzelf harder :)

Foto's maak ik zo. Als ze nog niet op zijn :') Mijn ouders en broer zijn grote fans van die koekjes :+

Dat deeg is ong. voor 2 wafels :D
Dus 2 redelijk grote wafels.. die je ook altijd bij zo'n kermiskraampje koopt :=

Ik had ze vanavond gemaakt.. en vanavond opgegeten :=
Maarja er zijn maar 2 stukjes uit, morgen neem ik nog een stukje dus dan zal ie wel harder zijn!

Hier zijn trouwens de foto's:
3 repen in stukjes hakken.. poeh wat een werk :P
http://i307.photobucket.com/albums/nn30 ... 1282768979

chocolate chip cookie deeg :~
http://i307.photobucket.com/albums/nn30 ... 1282768978

zo kwam ie uit de oven!
Afbeelding

En de koekjes <3
Afbeelding

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-10 22:50

Ohhh, je hebt de brownies met de koekjes erop gemaakt! Dat zijn niet de brookies die ik bedoelde :Y) Maar het ziet er wel goddelijk uit :~

Nog een tip voor chocolate chip cookies: als je ze tot balletjes moet maken voor je ze in de oven doet, is het makkelijker en sneller om zo'n ijsschep te gebruiken.
Afbeelding
Niets dat je moet kneden en al je koekjes hebben hetzelfde formaat, ideaal :j

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 22:52

Ohja, dit waren geen brookies :=

Jaa, die ijsschep hd ik ergens gelezen ja!
Kon 'm alleen niet vinden.. naja voor de volgende keer moet ik wat minder lui zijn en gewoon even door de kastjes spitten :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 22:55

Ooh ik hou van bakken. <3 Maar het al zo lang niet meer gedaan.

En dan echt het bakken, uittesten van recepten e.d. Niks uit pakjes.
Heerlijk eindeloos rotzooi maken en daarna gezellig met een van de honden naar de taart oid zitten kijken. Bij de verbouwen hebben we een gigantische oven gekregen. Eentje waar een heel varken in past, en sindsdien gaan de honden door het raampje zitten turen als er iets in staat.

En dan weten dat aan het einde je met een grote pot thee, verse brownies en een goed boek op de bank de rest van de middag kunt blijven zitten. Jammer dat het zoveel tijd kost.... :=

Ik geloof dat het tijd wordt om een oude hobby op te pakken. :9

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 08:26

Wow die brownies e.d zien er echt goddelijk uit! En jou plan van een kop thee en een goed boek Judith is geweldig! Ga ik deze dagen toch eens proberen!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 08:28

Ja zo'n ijsschep wil ik ook nog steeds hebben. Heb dat ooit bij Nigella Feast gezien, zo kan je heel makkelijk je muffinfdeeg verdelen.

Ze had vorige week trouwens alleen maar recepten met chocola, dus ik ga eens kijken op haar website voor een aantal van hun :~

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 09:31

Nigella fast heeft echt goddelijke chocolade taarten. :9

Het regent vandaag en ik ben de hele dag vrij... Ik geloof dat ik zo een heerlijk recept ga op zoeken en eindelijk weer aan het bakken ga. :D

fantastique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 09:36

Ik ga van de week een heerlijk recept maken.
Als het lekker is ga ik het recept hier plaatsen. Samen met het recept van de loempia's

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 11:21

Meisjes dit topic is helemaaaal niet goed voor mijn lijf ;)

Ik heb echt veel zin om die brownies te gaan maken…hoe lang heb je ze nu precies in de oven gehad, zodat ie nog smeuig was vanbinnen? Goede tip voor het maken van koekjes!

De pruimentaart is met huid en haar verslonden, ze vonden hem werkelijk zaaaalig ;) Ik heb me voorgenomen hem een keer met perziken te gaan maken.

Gisteren ook een recept uit de nieuwe allerhande gemaakt, een recept met worst, krieltjes, tomaat, knoflook en uien op een bakplaat in de oven. Het was echt heeeel erg lekker. We hadden er verse kruiden uit de tuin bij gedaan, en samen met de gepofte knoflook was het echt heerlijk. Een aanrader, geen pannen vies, geen omkijken naar. Volgende keer maak ik er wel maisbrood uit de broodmachine bij, dat was er perfect bij geweest.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:15

oh ik moet hier eignelijk m'n stipje gaan weghalen

die wafels, reizen die dan wel, dacht altijd dat er iets inmoest waardoor ze luchtig werden?? enheb je ook foto's van je wafels (als we dan toch hier allemaal aan het wegsmelten zijn ;-) )
die brownies is niet meer gelukt gisteravond, maar nu ik die choclatchipcookies zie kan ik ff niet meer kiezen
chocolaaaaaaaaaa!!! :P :P :P :P

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:21

Oh ik heb ook zin in chocolade koekjes! Ik moet voor vanavond ook nog wat verzinnen voor het eten. Maar ik heb geen zin om boodschappen te halen. De auto is weg en aangezien het regent lokt de fiets ook niet echt

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 17:23

Oei wat een fout topic, :9
Ik hou ook erg van bakken, ga strakjes een mon chou taart fabriceren en brownies zijn hier ook erg populair. Er zijn hier al heel wat lekkere receptjes voorbij gekomen, leuk ter inspiratie :D