) maar gerechten.Mijn vriend lus absoluut geen vis, zelfs geen visstick en van de lucht raakt hij zijn eetlust kwijt. Verder lust en eet hij alles, maar vis dus gewoon echt niet.
Ik hou daar rekening mee door geen visgerechten te maken/koken en als we naar een restaurant gaan bestel ik ook geen vis.
Ik vind vlees dat je moet kluiven ( kippenpootjes/spareribs) echt vies, dat geluid dat er vlees losscheurt van het bot bezorgd mij kippenvel
Mijn vriend weet dit en eet/besteld geen "kluifvlees" als ik bij hem ben/eet. Wij wonen ( nog) niet samen, dus als ik een keer vis wil eten of hij wil kluiven, dan doen we dat op dagen dat we niet bij elkaar zijn.Het is wel zo dat we allebei dingen proeven/proberen die de ander wel eet. Zo gruwelde ik altijd van melk uit de melktank ( hij is veeboer) maar nu bijna een jaar later vind ik dat lekkerder dan melk uit pak
Hij vond rode bieten ( van zijn moeder) niet lekker, maar hij heeft ze geproeft "op mijn manier" en nu vroeg hij laatst zelfs of ik ze weer een keer wilde maken 
Ik had het hier met een vriendin over en zij houden wat dat betreft geen rekening met elkaar, als zij iets eet wat hij niet lust, maakt/kookt ze voor hem iets anders maar eet zelf wel dat gerecht.
Ook maakt ze wel eens iets wat zij niet lust maar hij dus juist wel.
Hoe zit dat bij jullie?
ben niet zo goed in spreekworden nl

) lust alles en als ik hem een plezier doe met een kangoeroebiefstuk (die ik dan niet hoef) dan maak ik die.