Laat jij eten staan voor je vriend(in) ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Uthrick

Laat jij eten staan voor je vriend(in) ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 19:47

Daarmee bedoel ik niet dat hij de restjes van jouw bord mag eten ( al komt het ook voor dat hij op eet wat ik niet meer op kan Clown ) maar gerechten.

Mijn vriend lus absoluut geen vis, zelfs geen visstick en van de lucht raakt hij zijn eetlust kwijt. Verder lust en eet hij alles, maar vis dus gewoon echt niet.
Ik hou daar rekening mee door geen visgerechten te maken/koken en als we naar een restaurant gaan bestel ik ook geen vis.
Ik vind vlees dat je moet kluiven ( kippenpootjes/spareribs) echt vies, dat geluid dat er vlees losscheurt van het bot bezorgd mij kippenvel Nagelbijten / Gniffelen Mijn vriend weet dit en eet/besteld geen "kluifvlees" als ik bij hem ben/eet. Wij wonen ( nog) niet samen, dus als ik een keer vis wil eten of hij wil kluiven, dan doen we dat op dagen dat we niet bij elkaar zijn.

Het is wel zo dat we allebei dingen proeven/proberen die de ander wel eet. Zo gruwelde ik altijd van melk uit de melktank ( hij is veeboer) maar nu bijna een jaar later vind ik dat lekkerder dan melk uit pak Haha! Hij vond rode bieten ( van zijn moeder) niet lekker, maar hij heeft ze geproeft "op mijn manier" en nu vroeg hij laatst zelfs of ik ze weer een keer wilde maken Vork

Ik had het hier met een vriendin over en zij houden wat dat betreft geen rekening met elkaar, als zij iets eet wat hij niet lust, maakt/kookt ze voor hem iets anders maar eet zelf wel dat gerecht.
Ook maakt ze wel eens iets wat zij niet lust maar hij dus juist wel.

Hoe zit dat bij jullie?

absque_dubio

Re: Laat jij eten staan voor je vriend(in) ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 19:49

Uthrick schreef:
Ik had het hier met een vriendin over en zij houden wat dat betreft geen rekening met elkaar, als zij iets eet wat hij niet lust, maakt/kookt ze voor hem iets anders maar eet zelf wel dat gerecht.

Wat ik hier lees houd je vriendin er zeker wel rekening mee, maar op een andere manier dan jullie doen. Lachen

Nienke_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 19:51

Zelf houdt ik wel rekening met mijn vriend wat eten betreft. Maar als ik zelf ergens ontzettende zin in heb en dat is toevallig iets wat hij niet lust dan maak ik voor hem wat anders klaar. Rekening met elkaar houden vind ik wel belangrijk, zeker als de anders er van over zijn/haar nek gaat. Gelukkig is het bij geen vanons beide zo dat we iets zo vies vinden dat we ook de lucht ervan niet kunnen hebben Lachen

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 19:51

Ja, maar ik bedoel dat zij iets niet laat staan omdat hij dat niet lust. Ze vond het "typisch" dat ik bijv geen vis at als hij er was dus ik vroeg me nu af of dat dan echt zo raar is Knipoog

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 19:51

hmm ligt er denk ik ook wel beetje aan.. mijn ouders zeiden vroeger: "Je eet maar wat de pot schaft!" Clown
een gedeelte daarvan klopt ook wel weer, maar er is ook zo'n spreek woord: Dat wat de boer niet kent/weet dat eet ie niet (iig in in die richting Bloos ben niet zo goed in spreekworden nl Bloos)
haha helaas verder nog geen problemen mee met 'n vriendlief of zo... Pling

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 19:53

Ik vind het makkelijker om voor 2 personen gewoon 1 gerecht te koken, dan 2 gerechten te moeten maken. Dus ja, ik houd er wel rekening mee, maar op de manier zoals jij dat ook doet. Eten wat de ander niet lekker vindt op een dag dat hij er niet is.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 19:54

Ik eet meestal geen dingen die hij niet lust als hij er bij is, maar ja, mijn vriend kookt altijd voor ons dus logisch dat hij niet apart iets voor mij wilt maken Knipoog Bovendien lust hij maar erg weinig niet. Hij werkt daarnaast nog 1 avond in de week dus als ik wil kan ik dan wat maken (zoals bv. witte bonen in tomatensaus, daar houdt hij helemáál niet van).

Maar goed, ik vind het dus niet zo gek om er rekening mee te houden op die manier, zeker niet als de ander er lichamelijk ziek van wordt.

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 20:25

Ik heb een glutenallergie en mag daardoor een heleboel dingen niet eten, een kruimel kan al te veel zijn. Mijn vriend houdt aar super goed rekening mee.
Soms maak ik wel aparte gerechten, bijvoorbeeld pasta gewoon en glutenvrij, maar dat is meer om kosten te besparen. Glutenvrij eten is nogal duur.

Het is voor hem natuurlijk ook niet altijd leuk (alle kruimels opruimen, niet met een opscheplepen een gluten gerecht aanraken ed.) maar hij doet verschrikkelijk zijn best en dat maakt het voor mij ook een stuk makkelijker.

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 20:45

Even een beetje offtopic maar Wennie, ik heb gister van een collega appelchips geproeft en dat is onwijs lekker.
Zij heeft ook een glutenallergie en we hadden een borrel van het werk waarbij zij ivm allergie dus deze chips mee had.
Heb je dat wel eens geproeft? Ze zei dat je het gewoon bij de C1000 kan kopen! Misschien ken je het al, maar anders zou ik het echt eens proberen!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 20:58

Er is voor zover ik weet niks waar ik echt van ga kokhalzen. Ik lust geen wild maar ik zou dat zelfs klaarmaken voor mijn vriend (en zelf wat anders eten) het enige dat iemand niet hoeft te vragen aan mij is paardenvlees te bakken

Mijn huidige vriend of ex of wat ie ook van me is (nogal vaag Scheve mond ) lust alles en als ik hem een plezier doe met een kangoeroebiefstuk (die ik dan niet hoef) dan maak ik die.

Ik hou dus eerder andersom rekening; als iemand iets graag eet en ik niet, dan maak ik dat wel. Er is naar mijn weten niets wat ik echt heel vies vind.
Of toch wel: de geur van hele kip aan het spit. Maar dat kan ik in mijn oventje niet maken Clown

Ik ben opgegroeid in een gezin waar pa met etenstijd vaak aan het werk was en nu is hij er ook minstens 1x in de week niet en dan eet ik met mijn moeder. Zij maakt dan speciaal de dingen klaar die hij niet lust zoals bietjes of rabarber.
Gekookte bietjes is ook niet mijn favoriet, wat is jouw geheime recept? Tong uitsteken

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 15:49

Als ik voor mijn vriend kook zal ik niet iets maken waarvan ik weet dat hij het niet lust en andersom ook niet. Maar in een restaurant zal ik dat dan juist wel bestellen omdat ik het dan thuis niet hoef te maken.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 16:18

Hier precies hetzelfde Lachen

Inderdaad, in een restaurant kun je dan juist hetgene bestellen wat je thuis niet maakt Lachen.

Overigens zijn wij ook over en weer dingen gaan eten die we voordat we elkaar kenden nog nooit gegeten hadden of niet 'lustten'.

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 20:40

Uthrick schreef:
Even een beetje offtopic maar Wennie, ik heb gister van een collega appelchips geproeft en dat is onwijs lekker.
Zij heeft ook een glutenallergie en we hadden een borrel van het werk waarbij zij ivm allergie dus deze chips mee had.
Heb je dat wel eens geproeft? Ze zei dat je het gewoon bij de C1000 kan kopen! Misschien ken je het al, maar anders zou ik het echt eens proberen!

Bedankt voor de tip Vork
Ik heb het wel eens gegeten, maar vind t meer passen bij iets zoets. Ik neem meestal gewone naturel chips, die zijn ook gluten vrij.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 20:44

Goof schreef:
Ik vind het makkelijker om voor 2 personen gewoon 1 gerecht te koken, dan 2 gerechten te moeten maken. Dus ja, ik houd er wel rekening mee, maar op de manier zoals jij dat ook doet. Eten wat de ander niet lekker vindt op een dag dat hij er niet is.

Inderdaad, dat is het makkelijkste!

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 20:45

Mijn man lust niet zo veel (geen bami, nasi, macaroni, rijst e.d.) en is vrachtwagenchauffeur, dus als hij laat thuis is maak ik iets lekkers voor mezelf en als hij wel op tijd thuis is eten we wat we beiden lekker vinden. Ik lust zelf wel veel, dus voor mij maakt het niet zo veel uit. Als we uit eten gaan dan nemen we gewoon ieder wat we lekker vinden en ga ik dus niet iets niet nemen, omdat hij het niet lekker vind.

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 20:48

Uthrick schreef:
Daarmee bedoel ik niet dat hij de restjes van jouw bord mag eten ( al komt het ook voor dat hij op eet wat ik niet meer op kan Clown ) maar gerechten.

Mijn vriend lus absoluut geen vis, zelfs geen visstick en van de lucht raakt hij zijn eetlust kwijt. Verder lust en eet hij alles, maar vis dus gewoon echt niet.
Ik hou daar rekening mee door geen visgerechten te maken/koken en als we naar een restaurant gaan bestel ik ook geen vis.
Ik vind vlees dat je moet kluiven ( kippenpootjes/spareribs) echt vies, dat geluid dat er vlees losscheurt van het bot bezorgd mij kippenvel Nagelbijten / Gniffelen Mijn vriend weet dit en eet/besteld geen "kluifvlees" als ik bij hem ben/eet. Wij wonen ( nog) niet samen, dus als ik een keer vis wil eten of hij wil kluiven, dan doen we dat op dagen dat we niet bij elkaar zijn.

Het is wel zo dat we allebei dingen proeven/proberen die de ander wel eet. Zo gruwelde ik altijd van melk uit de melktank ( hij is veeboer) maar nu bijna een jaar later vind ik dat lekkerder dan melk uit pak Haha! Hij vond rode bieten ( van zijn moeder) niet lekker, maar hij heeft ze geproeft "op mijn manier" en nu vroeg hij laatst zelfs of ik ze weer een keer wilde maken Vork

Hoe zit dat bij jullie?

hahaha nou mooi niet he,

hij eet maar wat de pot schaft!!!

haha nee hoor.
overal hou je rekening mee met je partner toch? dus dat geld net zo voor het eten.

het moet leuk blijven voor beiden Knipoog

geven en nemen he Haha!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 20:49

Ik kook nog niet zo gek vaak voor mijn vriend.

Maar ik houd wel zeker rekening met zijn smaak en eetlust. Hij is een hele moeilijke eter, dus het lukt mij niet altijd iets te maken wat hij lekker vind. Maar dan kook ik gewoon 2 porties, net zoals je vriendin dus doet.

Hij is dan wel een moeilijke eter, maar sinds hij bij mij is heeft hij ook dingen leren eten. Ik moedig hem vaak aan om eens iets te proeven, bijv. door het lekkerder de maken (net als bij de kids he, beetje appelmoes of mayo Knipoog ). Hij heeft van thuis uit vrij eenzijdig voedsel gehad (Ma. boontjes, Di. Spinazie, Woe. spuiten ect.) dus kent niet veel.. Maar toch, hij probeerd het wel en zo word langzamer de variatie in onze keuken weer wat uitgebreid. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 20:59

Yep, Dick hoeft eigenlijk nooit iets te eten wat hij niet lust. Ik eet daarentegen wel elke week pasta, waar ik weer niet zo dol op ben.
Ik hou veel meer van vis dan hij, maar ik ben voor mijn werk veel onderweg en slaap vaak in hotels, en daar eet ik dan lekker vis. Of een maaltijdsalade, want daar houdt hij ook niet zo van.

giotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 21:12

Over het algemeen kook ik altijd.
En mijn vriend mag me alles vragen,maar ik maak GEEN rode kool en mosselen klaar...
Ik word kotsmisselijk van de geur alleen en het zicht van de mosselen...bwah

En vermits ik het meeste kook maak ik wel altijd dingen die ik graag eet...hihihi
Zo graag kook ik niet en ben van het principe dat het geen hotel is waar hij logeert...eten wat de pot schaft... Vork

Voor de rest eten wij alles en als de één iets wilt eten wat thuis niet op tafel komt,dan doen we dat op restaurant.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 12:42

ja ik ben makelijk met eten ik lust zoveel en mn vriend is daarin wat kieskeuriger dus eet/kook ik vaak wat hij wil en dat lust ik ook dus geen probleem

en dat we dan eens naar de mac moeten omdat hij het wel zucht dat moet dan maar Knipoog

melkbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 13:01

Met 4 kinderen en een man is het voor mij niet mogelijk om rekening te houden met alle verschillende voorkeuren. Ik weet wel van iedereen wat ze niet zo lekker vinden. Over het algemeen eten ze alles maar als er iets op tafel staat waar eentje echt een hekel aan heeft dan eet diegene die dag maar even geen groente of vlees.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 13:29

ik hou rekening met wat mijn vriend lekker vind, en wat ik lekker vind. Hij vindt nasi heerlijk, ik vind rijst absoluut niet lekker, dus hij krijgt een keer nasi en ik eet dan wat anders. Mijn vriend is dat niet gewend van huis uit, daar aten ze alles samen, je moest maar eten. Ik vind dat je niet tegen je zin iets moet gaan eten als dat niet nodig is.
Hij is heel makkelijk met veel gerechten. Ik heb nog weleens een voorkeur, maar word ook makkelijker in het eten van dingen die ik niet echt lekker vind. Uit eten nemen we gewoon wat we zelf lekker vinden.

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 10:22

Ik woon wel al heel lang samen en mijn vriend lust ook geen vis/zuurkool en asperges, terwijl ik daar juist dol op ben. In het begin maakte ik het dus nooit, maar tegenwoordig gewoon wel. Dan kook ik voor hem wat anders. Anders zou ik nooit meer iets kunnen eten wat ik juist zo heerlijk vind en dat gaat mij eigenlijk een beetje te ver.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 18:56

ik lust geen vis en mijn vriend dus weer wel
maar als hij vis wilt eten dan mag hij dat hoor Knipoog dan eet ik wel iets anders

ik eet graag lasagna.. mijn vriend weer niet Tong uitsteken daarom eet ik dit eigenlijk alleen als hij niet thuis is
net zoals andere dingen die hij niet lust.. die eet ik dan wel als hij moet werken Haha!

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 18:57

Mijn broer en zijn vriendin houden er ook rekening mee.
Zijn vriendin lust een heleboel niet, dus dan maken ze soms samen ecth een heel leuk diner met dingen dat ze allebei lussen Clown