Door de hoge rundvleesprijzen momenteel wil hij paardenbiefstuk op het menu gaan zetten. Ik zei: denk er nog maar eens goed over na, zijn vrouw zei denk er nog maar 23x over na en zijn vader zei, doe het maar helemaal niet

Paardenvlees is nogal een moeilijke kwestie, mensen eten het gewoon -ongemerkt- als het in frikandellen ofzo zit (ik lust die ook niet) maarre het is wat anders om zo een stuk paardenbiefstuk te bestellen en op te eten, of niet?
Hij is een beetje bang dat de goede naam van zijn tent ook op de tocht komt te staan op deze manier - hijzelf vindt het wel een goed idee en zou het wel bestellen, maar de reacties die hij tot nu toe krijgt zijn toch niet echt positief.
Het restaurant zit overigens in zuid Nederland, schijnt ook nogal bepalend te zijn. In Haarlem waar mijn zusje woont is paardenvlees bij de slager heel normaal maar ik ben het niet echt gewend bijv.
Wat zou jij doen, ik ben erg benieuwd. Zou je het gewoon bestellen of juist niet, of zou je zelfs het restaurant gaan mijden?
Ik zou het zelf niet echt geweldig vinden om in een restaurant te zitten dat paardenvlees verkoopt maarja, ik ben nogal een zeur daarmee
Lekker toch, zet het maar op het menu kom ik vast een keer eten

Heerlijk een kroketje op zijn tijd
En als ik iets koop in de supermarkt kijk ik ook altijd even op de ingredienten. Sowieso eet ik erg weinig vlees, alleen als ik er trek in heb dus dat maakt het makkelijker.