Het is weer warm weer en de zin om te koken zakt op deze dagen ver onder het nulpunt. Tijd om aan de salades te beginnen.
Wat doen jullie in maaltijdsalades? Of wat eten jullie met warm weer?
Mijn favo gerecht: - eleboogmacaroni's koken en afkoelen in koelkast. - sinasappel is stukjes snijden - ui en venkel in stukjes snijden - 1 (of 2) sinasappels uitpersen - verse spinazie klein scheuren - bacon en kalkoen bakken (in stukjes) met cayennepeper (lekkerpittig) - sinasappelsap opwarmen
Gooi alles in 1 grote bak. Een heerlijke koude macaroni salade met koude groentes erin met warme vlees en een warme saus. Lekker pittig maar heel fris!
Oh, dit klinkt heel erg lekker. Voor meer salades kun je even in het receptenoverzicht kijken. Ik ben meestal van de 'wat heb ik nog in huis en past dat erdoor' salades
Wij maken ook weleens een salade met koude macaroni. We doen er dan door: - stukjes augurk - zilveruitjes - stukjes tomaat - slasaus - stukjes kaas - hamblokjes
Ja, dat doen wij ook. Maar dan met een saus van mayo met ui en ei (en yogurt) Koude macaroni sperziebonen in stukjes Kaas in stukjes Ham en salami in stukjes
Ik heb in Turkije echt heerlijke koude macaronisalade op. De basis was vrij dik/witte "drap", smaakte heel fris. Als iemand enig idee heeft hoe je zoiets moet maken? Ik vermoed zelf dat het iets met zure room of yoghurt was oid...
He Marg, Als wij maaltijdsalade eten dan doe ik het volgende erin:
sla tomaatje ei mozzarella (even kruiden) komkommer spekjes/reepjes biefstuk/kipfilet croutons Dressing (olie aanmaken met poedertje van de groothandel) en dan kleine aardappelrondjes/vierkantje bakken en er doorheen. mmmmm... Vind ik erg lekker
Pasta (lekkerst is Fusilli) Rucola Groene pesto Groene olijven Zongedroogde tomaat Pijnboompitjes (geroosterd) Parmezaanse kaas (verse, dus niet de gedroogde zeg maar, dat is echt niet lekker)
Olijven doormidden, tomaatjes in kleine stukjes en alles door elkaar! Echt heerlijk!