Melk ongezond.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Melk ongezond.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-05 11:40

Gisteren was er op tv bij radar een heel stuk over melk. Dat melk ongezond is. Doordat melk veel hormonen bevat stimuleert het heel erg de groei, daar is niks mis mee, maar het stimuleert ook kanker (met name prostaatkanker, darmkanker en borstkanker). Kanker is een ongecontroleerde groei van cellen en de hormonen in melk stimuleren dus de groei van die cellen.
Ze zeiden ook dat het percentage van mensen met borstkanker in nederland heel hoog is (wij drinken veel melk) en in china bijv. komt borstkanker bijna niet voor.

Wie heeft dit nog meer gezien?

Anoniem

Re: Melk ongezond.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 11:49

Waar ga je tegenwoordig niet dood van? Of word je op zijn minst niet levensbedreigend ziek van?

Sorry, heb het niet gezien, maar er zijn zoveel onderzoeken naar allerlei producten, en er is praktisch niks meer wat 100 % veilig is, dus ik kan me er niet druk over maken Lachen

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 11:50

Ik drink gelukkig toch al niet veel melk Lachen

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-05 11:50

Ik maak me er ook niet druk om, maar was beniewd wie het nog meer gezien had. En ik drink ook niet veel melk, eigelijk alleen ergens doorheen.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 11:52

Ik heb het niet gezien. Maar ja het is wel logisch dat het niet gezond is voor volwassenen: melk = voor baby's en jonge dieren.
Ik drink nooit melk Misselijk

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 13:18

op AM staat hier ook een topic over Lachen

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 13:28

Ik vind het overdreven, hoor..
Tegenwoordig lijkt alles slecht te zijn voor je gezondheid, en ga je aan alles dood Scheve mond
Ach nouja, iedereen gaat een keer dood, moet je maar denken...

Dat gezeur..
Je krijgt van practisch álles kanker Scheve mond

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 19:05

dat van die hormonen wist ik niet, wel dat melk erg slecht is. Er zijn ontzettend veel mensen met een lactose allergie (waaronder ik) en maar weinig mensen die melk zeer goed verdragen. De meeste mensen weten echter niet dat ze dat hebben en drinken vrolijk door. Terwijl het eigenlijk normaler is om lactose allergie te hebben dan niet, omdat normaal volwassen mensen/dieren de enzymen die melk verteren niet meer hebben. (omdat melk dus eingelijk alleen voor jongen is Knipoog ) De mensen die wel tegen melk kunnen zijn deze 'jeugd' enzymen nooit kwijtgeraakt!!!!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 08:20

Oeh! Ik wist het wel, ik ben gewoon nog een frisse jongeling!!! Haha!

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 16:09

Ik vind het zo opvallend dat het altijd een Amerikaanse wetenschapper is die dat soort dingen ontdekt heeft. Het lijkt wel alsof er aan alles wel iets is tegenwoordig waar je ziek van wordt of dood van gaat.

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 18:23

DeedeJee schreef:
Ik vind het zo opvallend dat het altijd een Amerikaanse wetenschapper is die dat soort dingen ontdekt heeft. Het lijkt wel alsof er aan alles wel iets is tegenwoordig waar je ziek van wordt of dood van gaat.

Ben ik met je eens, maar het melk verhaal is niet bekend vanuit de USA en is al vrij lang bekend...

Irritant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 21:23

Ben ik ff blij dat ik geen melk lust Haha!

Nee maar inderdaad, je gaat tegenwoordig van alles dood/ziek.

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 22:09

Ik heb het ook gehoord, maar ik drink toch geen melk Tong uitsteken

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-05 22:10

Wat drinken er eigelijk veel mensen geen melk, nooit geweten.

mandymonica

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 09:09

Ik vraag me echt af: wat kan je nou nog wél drinken?

Melk is dus ongezond. Vruchtensap ook, dat tast je tandglazuur aan. Geldt ook voor frisdrank en dat kan ook nog eens een "dikmaker" zijn door de toegevoegde suikers. Thee en koffie bevatten ook ongezonde stoffen (cafeïne, theïne; valt in groene thee nog mee, misschien is dat nog een optie). Wijn en bier bevatten alcohol en daar zijn positieve en negatieve effecten van bekend.

Blijft over: water. Daar is als het goed is weinig mis mee, zo lang je het uit een Nederlandse kraan of uit een fles drinkt.... Daar is toch geen lol aan!

Leven is nou eenmaal gevaarlijk en je moet ergens dood aan gaan. Ik stoor me daarom maar niet aan dit soort berichten.... melk is veel te lekker en ik drink het VEEL.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 12:43

ik hoorde het ja, ik lust het zelf niet echt, maar is dit bij alle soorten melk?

RodeoRoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 14:48

melk, chocolademelk, yoghidrink... hmmmm allemaal lekker!!!

Je kan tegenwoordig gewoon niks meer eten en drinken zonder dat het slecht voor je is... ga gewoon vrolijk door met melk drinken

Lindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 21:20

De mens is de enige die na het zogen nog melk blijft drinken.
Het vormt ook een slijmlaag op je organen ed, dat het ongezond is wist ik al een hele tijd.
Vroeger dronk ik veel melk, maar nadat ik me er ooit eens in verdiept heb drink ik geen melk meer, op sommige producten waarin het verwerkt zit na.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 20:06

mandymonica schreef:
Ik vraag me echt af: wat kan je nou nog wél drinken?

Melk is dus ongezond. Vruchtensap ook, dat tast je tandglazuur aan. Geldt ook voor frisdrank en dat kan ook nog eens een "dikmaker" zijn door de toegevoegde suikers. Thee en koffie bevatten ook ongezonde stoffen (cafeïne, theïne; valt in groene thee nog mee, misschien is dat nog een optie). Wijn en bier bevatten alcohol en daar zijn positieve en negatieve effecten van bekend.

Blijft over: water. Daar is als het goed is weinig mis mee, zo lang je het uit een Nederlandse kraan of uit een fles drinkt.... Daar is toch geen lol aan!

Leven is nou eenmaal gevaarlijk en je moet ergens dood aan gaan. Ik stoor me daarom maar niet aan dit soort berichten.... melk is veel te lekker en ik drink het VEEL.

Ik blij dat ik veel groene thee en water drink en maar af en toe een vruchtensapje en alleen op sommige dagen alcohol Vork

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 20:35

Maar de mensen die het niet weten wat voor symptomen heb je dan eigenlijk?

Ik drink btw geen melk, alleen water en groene thee en ssoms wat light drinken en af en toe alcohol.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 15:55

Geen melk (melkproducten) drinken (eten) is ook weer ongezond, kan op jonge leeftijd tot Osteoporose en dat is ook geen pretje. Dat is natuurlijk voor een deel op te vangen door calciumtabletten te slikken, maar persoonlijk vind ik al die pillen maar niets.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 16:10

Hoezo je hebt nog yoghurt.............

Lindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 18:33

Yoghurt, kwark, karnemelk... er zijn nog zoveel andere melkproducten die wel gezond zijn. Ja

Jennygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 18:57

Het lijkt mij dat producten gemaakt van melk net zo 'verboden' zijn als melk zelf. Het is een feit: koemelk is voor kalfjes, en niet voor volwassen mensen. Melk bevat hormonen om een klein kalfje snel veel kracht te geven om te groeien. Deze hormonen hoort een volwassen mens niet binnen te krijgen.

Lindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 17:31

Nee hoor, daar zit wel degelijk verschil in.
Niet dat de verkeerde dingen van melk helemaal niet in andere melkproducten zit, maar wel in mindere mate, of een betere vorm.